Vozači EV-a mijenjaju navike zbog dostupnosti punionica
Rezultati nedavnog istraživanja udruge Strujni krug pokazali su kako je većina hrvatskih vozača električnih vozila (EV) spremna mijenjati svoje potrošačke navike i svakodnevne rutine ako to znači lakši pristup punionicama za električna vozila. Prema istraživanju koje je provedeno među 120 vlasnika EV-a, čak 83 posto vozača priznaje da bi promijenilo supermarket u kojem redovito obavlja tjednu kupnju ako bi u njegovoj blizini bila dostupna punionica, a više od tri četvrtine vozača spremno je skrenuti i do deset kilometara s rute kako bi posjetilo restoran s ugrađenim punjačem za električna vozila. Ovo istraživanje potvrđuje da vozači električnih vozila visoko cijene infrastrukturu punionica, a spremnost na prilagodbu svojih navika jasno upozorava na rastući trend e-mobilnosti u Hrvatskoj. Unatoč velikom porastu broja električnih vozila na hrvatskim prometnicama, još uvijek postoji ozbiljan problem s nedostatkom javnih punionica. Hrvatska se, naime, nalazi među zemljama Europske unije s najmanje javnih EV punionica, prema podacima Udruženja europskih proizvođača automobila (ACEA). Kao što rezultati istraživanja pokazuju, većina vozača smatra da bi pristup punionici u blizini njihovih odredišta mogao znatno utjecati na njihove odluke o tome gdje će potrošiti svoje vrijeme i novac. Prodaja električnih automobila u Europi u 2024. godini dosegnut će oko 2 milijuna, a udio električnih vozila u ukupnom voznom parku Starog kontinenta premašio je već jednu petinu. I u Hrvatskoj je zabilježen skok prodaje električnih automobila, koja je u listopadu porasla za 76,1 posto u odnosu prema istom razdoblju prošle godine. Istraživanje također pokazuje da gotovo svi vozači preferiraju smještaj s ugrađenim punjačem za EV, a više od 80 posto vozača uvijek bi odabralo ugostiteljski objekt ili trgovački centar s punjačem umjesto onih koji tu opciju ne nude.