naočale za proširenu stvarnost Orion, Zuckerberg
YOUTUBE
26.9.2024., 15:13
IZ STVARNOG U VIRTUALNI SVIJET

Meta predstavila Orion prototip

Vlasnik Facebooka, Meta pokazala je svoj prvi radni prototip naočala za proširenu stvarnost, nazvan Orion, tijekom svoje godišnje konferencije Connect, a kalifornijska kompanija skicirala je svoje težnje za proizvode koji bi donijeli virtualni svijet u stvarni.

- Ovo je fizički svijet s hologramima - rekao je izvršni direktor Mark Zuckerberg nakon što je izvadio zdepaste crne naočale iz metalne kutije koje su mu dramatično donijeli na pozornicu. Dionice su porasle 2,2 posto na novu najvišu razinu. Naočale Orion izrađene su od legure magnezija i napajaju se prilagođenim punjačem koji je dizajnirala Meta. Korisnici će moći komunicirati s naočalama preko praćenja ruke, glasa i neuralnog sučelja na zapešću. Zuckerberg je nazvao Orion "kompletom za razvoj" i rekao da Meta planira raditi na tome da ga poslije učini manjim, elegantnijim i jeftinijim za potrošače. Otkrivanje proširene stvarnosti dugo je u izradi za Zuckerberga, koji je pozicionirao AR tehnologiju kao svojevrsni magnum opus kada je 2021. prvi put usmjerio najveću svjetsku kompaniju društvenih medija prema izgradnji impresivnih sustava "metaverse". Isporuka proizvoda bila je otežana visokim troškovima razvoja i tehnološkim preprekama. Meta ima za cilj isporučiti svoje prve komercijalne AR naočale potrošačima 2027., dokad bi tehnička otkrića trebala smanjiti troškove proizvodnje, rekao je izvor prije događaja.

Zuckerberg je pokazao da AR naočale mogu prikazati više malih prozora s WhatsApp i Messenger tekstovima, videopozivima i Instagram rolama, iako je prezentacija ponudila nekoliko detalja o mogućnostima uređaja. Videozapisi su pokazali kako testeri pozitivno reagiraju, uključujući izvršnog direktora Nvidije, Jensena Huanga. Meta je također najavila niz softverskih poboljšanja AI asistenta koji su potaknuli interes za pametne naočale Ray-Ban Meta, omogućujući korisnicima, na primjer, skeniranje QR kodova i streamanje glazbe sa Spotifyja kao odgovor na glasovne upute. Kasnije ove godine kompanija planira dodati videomogućnosti i mogućnost prijevoda u stvarnom vremenu između engleskog i francuskog, talijanskog ili španjolskog.