Predstavljena knjiga “Što je što u nastavi” u Vinkovcima: Marijana Češi o izazovima suvremene nastave
U dvorani Elza Kučera vinkovačke Gradske knjižnice i čitaonice predstavljena je knjiga Marijane Češi "Što je što u nastavi", koja se fokusira na izazove suvremene nastave i na pitanja koja si najčešće postavljaju prosvjetari.
Knjiga autorice Marijane Češi pomoćni je alat za izravan praktični rad u prvomu redu svim učiteljima hrvatskoga jezika, ali može biti na korist i svima drugima koji rade u nastavi. Između redaka knjige čuju se glasovi nastavnika, njihova pitanja i sumnje te svakodnevni izazovi učionice, moglo se čuti na vinkovačkoj promociji "Što je što u nastavi".
- Ova knjiga nastala je u mom dijalogu unutarnjem i uživo s učiteljima i nastavnicima hrvatskog jezika, koji su u svome radu, suočivši se s promjenama koje su došle na polju kurikularne reforme, imali dosta pitanja, nedoumica, je li to sad nešto posebno novo, drukčije i tako – pojašnjava autorica knjige, Marijana Češi i otkriva kako joj je najdraže upravo ono poglavlje knjige koje podsjeća da prije svakog znanja dolazi – slušanje.
Marijana Češi rođena je u Münchenu 1970. Osnovnu školu završila je u Novome Marofu, a srednju u Varaždinu. Diplomirala je kroatistiku na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2005. radi u Zavodu za školstvo, danas u Agenciji za odgoj i obrazovanje, kao viša savjetnica za hrvatski jezik. Poslijediplomski doktorski studij komparativne književnosti upisala je 2002. godine, a doktorirala je na poslijediplomskom doktorskom studiju glotodidaktike na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, koji je upisala u godini njegova osnutka 2005. Znanstveni su joj i stručni interesi usvajanje hrvatskoga kao prvoga i drugoga jezika djece školske dobi te edukacija učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika. Objavila je nekoliko znanstvenih i stručnih radova te uredila sa suradnicima tri znanstvene monografije i priručnik za poučavanje hrvatskoga kao drugoga jezika. Surađivala je u izradi nacionalnih programa za nastavu hrvatskoga jezika i organizirala stručne skupove za učitelje i nastavnike hrvatskoga jezika na županijskoj, međužupanijskoj i državnoj razini. Organizirala je i surađivala na odgojno-obrazovnim projektima. Tijekom rada u Agenciji za odgoj i obrazovanje održala je više predavanja i radionica učiteljima i nastavnicima hrvatskoga jezika.