/Galerija/ Cantus Ansambl nastupio u Slatini između koncerata u Zagrebu i Vancouveru
Kultni Kelemenov "Nonet", skladba za devet instrumenata iz 1989. godine, bio je prva izvedba Cantus Ansambla na koncertu suvremene glazbe 30. festivala Dani Milka Kelemena. Osim što je uvodno najavio uobičajene promjene između najavljenog programa i onoga koji će izvesti, umjetnički voditelj i dirigent ansambla Berislav Šipuš objašnjenjima prije svake izvedbe učinio je koncert brojnoj publici u dvorani Hrvatskoga doma razumljivijim i zanimljivijim.
“Nonet" je predstavio kao skladbu koja je već postala stalni dio njihova repertoara, jer je izvedena dvadesetak puta na koncertima po cijelom svijetu, a Cantus uskoro kreće na svoju treću kanadsku turneju, pa će je 26. listopada svirati i u Vancouveru. "Nonet" ima tri stavka, na određenim mjestima čak i improvizacije, a nastao je u razdoblju "zrelosti" skladatelja Kelemena. Nakon 2017. ansambl je ponovno stavio na svoj repertoar i u Slatini izveo puhački trio Danijela Legina "Aeolian Symmetries", napisan po narudžbi Muzičkog biennala.
Violinist Ivan Novinc i mlada pijanistica Petra Akrap odsvirali su Kelemenovu skladbu "Goodbye My Fancy" za violinu i klavir iz 1998., inspiriranu pjesmom američkog pjesnika Walta Whitmana iz 19. stoljeća, u kojoj skladatelj već razmišlja o prolaznosti, danima koji su prošli i smrti kao dijelu života, onome što neizbježno dolazi.
Puhački kvintet Cantus Ansambla počastio je slatinski festival praizvedbom kompozicije mladog autora, varaždinskog studenta kompozicije četvrte godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu Tomislava Krobota, "Šest crteža za puhački kvintet". U toj skladbi on je iskoristio brojne instrumente – čak četiri flaute, fagot i kontrafagot, klarinet i bas-klarinet, obou i engleski rog, a zadatak je bio i maksimalno iskoristiti ono što se može dobiti od pojedinog instrumenta, njegova registracija, dijapazon, ekspresija, tempo, različite karakteristike.
Koncert je završen novom skladbom mladog skladatelja Davida Batinića, odnedavna docenta na Muzičkoj akademiji za teorijske glazbene predmete, "Hyperion", za deset instrumenata. Tu je skladbu Batinić napisao za koncert otvaranja Cantus-sezone, pa je 7. listopada praizvedena, a na slatinskom festivalu bila je prva izvedba izvan Zagreba.
U sastavu Cantus Ansambla pod ravnanjem Berislava Šipuša u Slatini su nastupili Ivan Novinc (prva violina), Katarina Kutnar (druga violina), Tvrtko Pavlin (viola), Jasen Chelfi (violončelo), Nikša Bobetko (kontrabas) Ana Batinica (flaute), Iva Ledenko (oboa i engleski rog), Danijel Martinović (klarineti), Žarko Perišić (fagot i kontrafagot), Bank Harkay (rog) i Petra Akrap (klavir).
– Na ovom koncertu htjeli smo napraviti kombinaciju iskustva, da ne kažem, starosti, odnosno prošlosti i mladosti. Na neki način prelomili smo stoljeća, pa smo imali dvije skladbe Milka Kelemena iz prošlog stoljeća i tri skladbe iz 21. stoljeća. Imali smo jednu potpuno novu skladbu, koju smo praizveli, imali smo skladbu koja je praizvedena prije desetak dana i jedan puhački trio skladatelja srednje generacije Danijela Legina, također iz 21. stoljeća. To smo iskombinirali s djelima Kelemena, koja stoje kao jedan tip klasike 20. st.
Govoreći o Cantusovoj sezoni, koja je počela koncertom pod nazivom "Cantus ide na put", Šipuš je naveo da je ansambl tijekom listopada već nastupio u Zagrebu, Rimu i Slatini, a pred njim je kanadska turneja s nastupima u Vancouveru, Torontu i Cobourgu, po povratku i u Bjelovaru. Zanimljivo je da od svih nastupa u listopadu i studenom nema ni jednog koncerta s istim programom, što je vrlo zahtjevno za članove ansambla. Berislav Šipuš dao nam je i svoju ocjenu ovogodišnjega festivala Dani Milka Kelemena.
– Rekao bih da je program reprezentativan, jako dobar, imao je vrhunske glazbenike. Kvartet saksofona Roya je izvrstan, čine ga virtuozne, moderne sviračice, ali koje imaju širok repertoar, bila je tu Zagrebačka filharmonija, a festival će završiti Zagrebački solisti. Mi smo se također ukrcali među te izvrsne ansamble, i mislim da je ove godine festival zaista na vrhuncu što se tiče "izvedbenih snaga", ali rekao bih da se čulo i puno dobre glazbe. n