plesna predstava "INSTANT" Martine Terzić
Tomislav Šilovinac
31.7.2024., 08:17
SRIJEDA NA OSJEČKOM LJETU KULTURE

Plesna predstava i klasika u dvorištu GŠ Franje Kuhača

Plesni se tjedan 24. Osječkog ljeta kulture večeras (srijeda, 31. srpnja) završava premijerom autorske predstave Martine Terzić naziva "INSTANT" s početkom u 20 sati u Maloj dvorani Kulturnog centra Osijek, a u 21 sat u dvorištu Glazbene škole Franje Kuhača na rasporedu je koncert violončelista Hrvoja Hrešća i pijanistice Katharine Berrío Quintero. Ulaz na oba događaja je slobodan.

KATHARINA BERRIO QUNITERO I HRVOJE HREŠĆ
PROMO

Instant je engleski termin koji je u naš rječnik ušao kao oznaka za proizvode dostupne odmah, bez čekanja ili pripreme. Najčešće su u pitanju prehrambeni proizvodi kao što su juha, dječja hrana, riža, krumpir pire, kava... U plesnoj predstavi "INSTANT" Martina Terzić dovodi u korelaciju pojavu instant-proizvoda i ljudskog odnosa prema vremenu unutar suvremenog načina života.

 

Autorski tim "INSTANTA"

Idejni koncept i izvedba: Martina Terzić
Glazba: Ana Stanković i Aleksandar Stanković
Svjetlo: Marijan Josipović
Video projekcije: Nikolina Odobašić i Marijan Josipović
Kostim: Tomislav Terzić
Vizualna rješenja: Tomislav Šilovinac
Dramaturška podrška: Jura Ruža

 

Ovaj fenomen dopunjuje se teorijom mekdonaldizacije društva (George Ritzer), koja označava prilagodbu društva, odnosno institucija i organizacija, zahtjevima suvremenog načina proizvodnje koji su karakteristični za lance brze hrane. Ovakav radni obrazac potiče kvantitetu nad kvalitetom, čime je osigurana široka prihvaćenost društva, unutar kojeg se stvara iluzija sigurnosti te se smanjuje rizik od neuspjeha. Autorica kroz medij vlastitog tijela problematizira nuspojave ubrzanog tempa življenja (engl. fast-paced life) kao što su konstantna dostupnost preko mobilnih uređaja, uvjetovanja brzih reakcija i odluka, istovremeno izvršavanje različitih zadataka, pritisak reprezentacije i postava kratkih vremenskih rokova.

Ubrzani tempo potiče brzu obradu informacija, zbog čega dominantno koristimo i razvijamo kognitivne sposobnosti prilikom izvršavanja zadataka. Međutim, sve što činimo uključuje i naše tijelo, koje u konačnici snosi posljedice naših odluka. Pronalazimo li vrijeme potrebno za osluškivanje vlastitog tijela unutar užurbanog rasporeda? Jesmo li zapeli u limbu u kojem se iscrpljujemo preko granica vlastitih mogućnosti te se potom bavimo rehabilitacijom posljedica? Naše tijelo živi je arhiv svih naših iskustava. Možda nam ono može ponuditi neka rješenja.

 

Na koncertnom repertoaru violončelista Hrvoja Hrešća i pijanistice Katharine Berrío Quintero djela su Beethovena, Messiaena, ali i suvremenih čeških i turskih skladatelja poput Bohuslava Martinůa i Fazıla Saya.

Hrvojev put ide od osječke glazbene škole i njegovih prvih profesora cella Željka Štrbca i Dobrile Berković Magdalenić te profesorice violine i komorne glazbe Eve Hühn. Nedugo zatim dolaze i prvi ozbiljni rezultati kroz osvajanja međunarodnih natjecanja "Antonio Janigro", "Rudolf Matz", "Alfredo e Vanda Marcosig" i ostalih. Hrvoje u svom umjetničkom opusu ostvaruje snimke, albume, koncerte i recitale za nekoliko nakladničkih kuća i državnih radiotelevizijskih kuća diljem Europe, surađujući pritom s mnogim svjetskim relevantnim umjetnicima, dirigentima i orkestrima.

 

Najmlađi profesor u povijesti učilišta

Kroz svoj život Hrvoje Hrešć razvija interes ne samo za sviranje već i za pedagogiju, pa osim profesorske pozicije pri državnom glazbenom učilištu u Stuttgartu, gdje je sa 24 godine bio najmlađi profesor u povijesti postojanja učilišta, u slobodno vrijeme predaje punim angažmanom kroz usavršavanja i seminare diljem Njemačke, Austrije i Hrvatske. Katharina Berrío Quintero uz svoju umjetničku djelatnost, također se s velikom strašću posvećuje podučavanju i glazbenim projektima s mladima.

 

Na koncertu u sklopu 24. OLJK-a nastupit će s pijanisticom Katharinom Berrío Quintero, traženom solisticom i komornom glazbenicom te pobjednicom brojnih međunarodnih natjecanja, kao što su 6. međunarodno pijanističko natjecanje u New Yorku, 8. međunarodno pijanističko natjecanje u Campillosu i Münchenska pijanistička tribina. Katharina redovito održava koncerte u zemlji i inozemstvu te gostuje na renomiranim festivalima (Ludwigsburger Schlossfestspiele, Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, Kyoto International Students Festival (Japan), Contemporary Art Festival Budapest (CAFe)...). Kao solistica nastupala je s uglednim orkestrima poput Filharmonijskog orkestra Vorpommern i Poljske komorne filharmonije. Snimke za radijski i televizijski prijenos ostvarila je s NDR-om, SWR-om, ZDF-om i Deutschlandfunkom.