Dolaze sjajne predstave visoke umjetničke vrijednosti
Otvara ga predstava “Fuck Me” 11. rujna u ZKM-u u režiji Marine Otero, koja je feministički manifest u plesnoj formi
Festival svjetskog kazališta vraća se nakon godinu dana stanke ove jeseni u zagrebačka kazališta, s programom koji, unatoč manjim sredstvima i većim troškovima, donosi atraktivne predstave visoke umjetničke razine, najavili su umjetnički ravnatelji Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan za HRT.
Ženski val
Otvara ga 11. rujna u ZKM-u Marina Otero, jedna od najznačajnijih autorica argentinskog i španjolskog teatra, redateljica, autorica dramskih tekstova, koreografkinja, koja je još na početku karijere odlučila da će se cijeli život baviti svojim autofikcionalnim projektom, u okviru kojega je već ostvarila četiri predstave.
- Među njima odabrali smo predstavu "Fuck me", koja je i feministički manifest, a kojim umjesto vlastitog tijela na pozornicu dovodi plesače i stavlja ih u poziciju da rekonstruiraju njezin život - rekao je Buljan na konferenciji za novinare.
U Zagreb dolazi i ovdašnjoj publici dobro poznati švicarski redatelj Milo Rao, čije se novo djelo "Medejina djeca", na programu 28. rujna u CK Travno, nastavljae na "Pet lakih komada", jer i u njemu nastupaju djeca.
- Sada rekonstruiraju Euripidovu tragediju postavljajući pitanja koja su nam važna, pogotovo kada dolaze od djece u predtinejdžerskom razdoblju, o odnosu s roditeljima i vanjskim svijetom, ali uz dokumentarni element iz suvremene belgijske povijesti - ustvrdio je Buljan.
U okviru sve prisutnijeg "ženskog vala" u Gavelli će 1. listopada igrati predstava "Solo" Nine Rajić Kranjac, za koju kaže da je jedna od najblistavijih pojava u regionalnom kazalištu.
- U ovoj predstavi ispituje svoj život, dvostruku etničku pripadnost i kulturološku širinu, razloge za svoj ulazak u kazalište i koliko je danas uopće moguće raditi ono što se zove novi teatar - dodao je.
Festival dovodi i veliko ime nizozemskog kazališta, Johana Simonsa s predstavom "Macbeth", u ZKM-u 4. listopada, kojom sažima trendove u njemačkom teatru posljednjih desetljeća, gdje se počelo ponovno govoriti o "dramskoj drami", povratku dramskom tekstu.
- To najkrvoločnije Shakespearovo djelo pretvorio je u komediju suvremenog doba sa svim događajima na političkoj sceni u svijetu, među kojima je i nedavni atentat u SAD-u - napomenuo je Buljan.
U predstavi glumi i njemačka glumica hrvatskog podrijetla Marina Galić, kojoj će to biti prvi nastup u Hrvatskoj.
Oni koji dolaze
Dubravka Vrgoč rekla je da je Festival osnovan 2003. iz potrebe da se, nakon ratnih devedesetih, kada su kazališni i kulturni krugovi u ovom dijelu Europe bili izolirani, gledateljima i kazališnim umjetnicima pokaže što se u tih deset godina događalo u svijetu i ponudi prilika da se i sami pozicioniraju na kulturnoj kazališnoj mapi Europe i svijeta.
- Doveli smo u Zagreb sva velika imena europskog i svjetskog teatra, šezdesetak autora i kazališnih kuća, sa željom da predstavimo majstore i one koji dolaze, od Petera Brooka, Eimuntasa Nekrošiusa, Pjotra Fomenka do Roberta Lepagea, Thomasa Ostermeiera, Ivoa van Hovea, Katie Mitchell - podsjetila je.
Vrgoč je ustvrdila kako su izdržali mnoge izazove u te 22 godine, a nakon što su otišli iz HNK-a, gdje je festival bio programska cjelina, sudbina im je postala neizvjesna.
- Svi regionalni centri imaju ovakve festivale, a s njegovim gubitkom izgubili bismo pripadnost Europi u tom kontekstu - istaknula je.
Prema njezinim riječima, u ovogodišnjem izdanju željeli su, u financijski ograničenim okolnostima, ipak donijeti atraktivne, estetski, stilski, izvođački različite predstave te dati uvid u neke od bitnih odrednica koje se mogu vidjeti na europskim i svjetskim scenama.