Andrea Ilakovac
28.3.2022., 00:00
U GALERIJI WALDINGER IZLOŽBA “FRAGMENTI SNA I JAVE”
Jadranka Ivaniš Yaya prvi put u Osijeku predstavila svoje umjetničke radove

Gradske galerije Osijek nastavljaju cjelogodišnje obilježavanje petnaestogodišnjice svog redovnog izložbenog programa. Tom je prigodom proteklog vikenda u Galeriji Waldinger otvorena izložba Jadranke Ivaniš Yaye "Fragmenti sna i jave".


Prošlom izložbom predstavili su umjetnike koji su ujedno i tehnička podrška programu, a ovom izložbom, po prvi puta u Osijeku, predstaviti će se Jadranka Ivaniš Yaya. Široj javnosti možda je poznatija kao glazbena umjetnica, odnosno pjevačica benda Jinx, ali ovoga puta brani boje svoje "prave" struke i predstavlja se kao slikarica.

"Radovi slikarice Jadranke Ivaniš Yaye promatrača već na prvi pogled u potpunosti uvlače u svoj moćni svijet arhetipova, simbola i vizualne magije. Taj fascinantni vizualni 'košmar' namjerno je kreiran i izrezan od komadića različitih materijala u polje sliko-kolaža, kako bi se podcrtala simultanost iskustava i događaja današnjeg svijeta, ali i osobnog iskustva umjetnice. Od 2016. do danas umjetnica u kontinuitetu klasičnu štafelajnu sliku proširuje prema kolažu, asamblažu, odnosno, sliko-reljefu i sliko-kolažu, često nedovršenih i nepravilnih rubova i dimenzija djela, ubacujući uz papir i tekstil. Taj fragmentirani svijet Yayinih slika refleks je našeg svijeta koji je također u potpunosti fragmentiran, i gdje svakodnevno zapažamo diskontinuitet vremena, prostora i različitih iskustvenih situacija.

Čini nam se kao da svaki dan živimo barem dvije ili tri paralelne stvarnosti. Stoga za Yayu slike funkcioniraju kao prozor u prostore njezinih misli, emocija, stavova, dnevnih raspoloženja, ali i umjetničin satirično-kritički komentar društva. Jadranka Ivaniš Yaya u kontinuitetu razvija ekspresionističku ideju suvremene urbane šamanke, koja se odlično uklapa u recentne tendencije posebice u bliskoj nam austrijskoj i njemačkoj umjetnosti, ne samo uz njihovu tradiciju Novih divljih (Die Neue Wilde) i Josepha Beuysa, a bliska je i nadrealističkom repertoaru s motivom tzv. licâ-maski, kao i iskustvima plemenske umjetnosti (tribal art). Vratila se na korijene Novih divljih, drugog vala ekspresionizma, apstraktnog ekspresionizma, street-art- a, ali i kaligrafije i lirske apstrakcije, s izraženom kontemplativnom komponentom, da bi sva ta iskustva apsorbirala i pronašla vlastitu stilsku i vizualnu matricu", piše Iva Körbler. T.K.