U samu zoru II. svjetskog rata imućna udovica Edith Pretty (Carey Mulligan) angažira arheologa amatera Basila Browna (Ralph Fiennes) da iskopa pogrebne humke na njezinu imanju. Oni neočekivano naiđu na povijesno otkriće, djelić britanske povijesti suočen s nesigurnom budućnošću. U najkraćem mogućem opisu ovo bi bila radnja dvosatne drame koji opisuje arheološka iskapanja u Sutton Hoou. Britanci vole o tome iskapanju, u kojemu je pronađen anglosaksonski brod iz 6. stoljeća, pisati kako je "jedno od najvažnijih arheoloških otkrića svih vremena". Za sve ljubitelje povijesti, ali i melodrame biti će ovo lijepo, istina i malo dosadnjikavo putovanje u neka "jednostavnija" vremena kada smo znali tko nam je pravi neprijatelj. Ali za jednog nikad ostvarenog arheologa bio je ovo početak jednog putovanja, pa sam eto posljednjih dana do koljena u blatu Suffolka. Priča o Basilu Brownu, samoukom arheologu koji je pronašao brod, još je jedan klasični dokaz pokvarenosti državnih institucija, koje su ga držale izvan povijesnih knjiga sve do 2009. godine, kada su mu priznate zasluge, naravno, trideset godina nakon njegove smrti.
Basila je majstorski odglumio Ralph Fiennes, a zvjezdani kasting upotpunjuju Lily James, Carey Mulligan, Ben Chaplin i Johnny Flynn. Film je režirao Simon Stone, australski filmski i kazališni redatelj, autor filma "The Daughter". No vratimo se na trenutak gospodinu Fiennesu. Potpuno sam zaboravio kako njegovo glumačko veličanstvo još uvijek nema Oscara, a posljednja nominacija bila mu je za "Engleskog pacijenta" prije pune 24 godine. Čovjek je u međuvremenu odglumio bar deset nezaboravnih likova, među koje ne ubrajam Voldemorta, u filmovima poput "Rasprskavanja", "Koriolan", "Kraj ljubavne priče", "Brižni vrtlar", "Hotel Grand Budapest", "Kriminalci na godišnjem", "Pauka" i meni možda najdražeg "Stoljeće ljubavi i mržnje" Istvána Szabóa. Stoga akamedijo, što se čeka?