Prodaja automobila u rujnu: Niže cijene, više plaće, mnogo bolji rezultati

Audi u odličnom ritmu

7.10.2025., 6:37
znatan porast

Prodaja automobila u rujnu: Niže cijene, više plaće, mnogo bolji rezultati

Uz više plaće, povoljniji kineski auti natjerali su Europu na “smanjenje doživljaja”, što je rezultiralo rastom prodaje

Prodaja automobila u rujnu je, u odnosu prema kolovozu, iskazala znatan porast, razlika je velikih 995 registracija, no sa zbrojem od 4640 komada četvrta je najgora ove, 2025. godine. Ipak, ma kakva bila, čak je 27,2 posto bolja od lanjskog rujna. I kumulativni rezultat priča sličnu priču. Ove godine prva su tri kvartala dogurala do 55.738 registracija, lani ih je u tom razdoblju bilo - 51.782.

Kako komentirati te statističke podatke? Ponajprije, znatnije su narasle plaće javnom sektoru, pojavili su se povoljniji kineski automobil, a europski automobilski brendovi zbog sve većeg su ulaska kineskih marki koje prati i nešto niža cijena od onih na koje smo naviknuli u pojedinim modelskim razredima natjerani na "smanjenje doživljaja". Nemalo je danas na tržištu modela što se mogu kupiti sa samo malo boljom godišnjom plaćom, tako da se ljudi s manje rizika odlučuju na kupnju novog automobila. Iako, kad vidimo s koliko velikim, silno suverenim odmakom igru na hrvatskom tržištu vode Škoda i Volkswagen, puno nam teorija odmah pada u vodu. Neuhvatljivi dvojac iz istog koncerna pokušavaju pratiti Opel i Renault, izmjenjujući se na trećoj poziciji, no iz mjeseca u mjesec moraju prihvatiti sve veći odmak od liderskog dvojca.

Prodaja automobila u rujnu: Niže cijene, više plaće, mnogo bolji rezultati

U Top20 - Gelly

Prodaja automobila u rujnu: Niže cijene, više plaće, mnogo bolji rezultati

Nikako da krene - Fiat

Suzuki je vrlo stabilan na petom mjestu, a ma koliko je sve donedavno djelovalo kao gotova priča, Dacia šesta, Toyota sedma, globalno najprodavaniji japanski proizvođač je imao sjajan rujan - s 393 registracije u tom je mjesecu bio treći - pokazuje kako će među njima biti velike borbe. Tu su još Hyundai, također s dobrim rujnom, i KIA, a Audi je na desetom mjestu.

Prodaja automobila u rujnu: Niže cijene, više plaće, mnogo bolji rezultati

BMW i dalje u predvorju Top10

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

Prijeđemo li na marke pozicionirane ispod Top10, BMW se ne predaje, i dalje mu je namjera ući među najbolje, i to na jedini mogući način - da preskoči Audi. Kojem nije ni na kraj pameti da to dopusti. Štoviše, povećao je razliku jer je stigao na 2153 registracije, a BMW se, iako je i on prešao dvije tisuće, nalazi na zbroju od 2017 komada. Iza tog bavarskog premium dvoboja, veliki, golemi rasjed jer 12. Ford je do sada prodao samo 1412 automobila sa svojim znakom. Koliko-toliko prati ga Peugeot s 1364 registracije, a Citroen i Mercedes, koji su do sada još jedini prikupili više od tisuću prodanih komada, na 1195 su odnosno 1059 registracija. Krenemo li dalje, do kraja Top20 brendova nailazimo, nakon Mazde koja je s 93 kupoprodajna ugovora imala dobar rujan, na dva hita - Cupru i Geely. Iako se radi o dvije koncepcijski poprilično različite marke, zanimljivo je pratiti njihov rast. Istina, Cupra je sa svojim dobrim rezultatima već postala i hrvatski prodajni standard, dok je Geely probojem na 18. poziciju, k tome s više od stotinu registracija u rujnu, počeo dokazivati ono što smo i najavljivali - bude li imao dostatne količine, dogodine bismo ga mogli vidjeti i u Top10 prodaje. Uostalom, prema rujanskim rezultatima Geely je 12.

Hyundai i30 N

Hyundai i30 N

Novi Volkswagen T-Roc

Novi Volkswagen T-Roc

Top20 zatvaraju Seat i Nissan, Volvo je pao na 21. poziciju, a 22. MG, još dakle jedan kineski brend, zahvaljujući dobroj prodaji svakako može računati čak i s probojem na Top20, odakle bi po logici mogli skliznuti Nissan ili Seat. 

TALIJANI SU U PROBLEMU

Onima kojima baš nikako da ove godine krene su - talijanski proizvođači. Fiat je tek 28. sa samo 14 registracija u rujnu, Alfa Romeo sa samo pet registracija - iako bi mu u zamahu prodaje morao biti Junior - tek 32. Dodamo li svemu još i njihov Jeep, s rujanskom prodajom od 9 komada, svi zajedno - 27 rujanskih registracija. Jednostavno, ekstremno skromno. Kineski Forthing i BYD imali su u rujnu po - 49 registracija, stoga ne bi čudilo da se talijanska kriza još i produbi. Nestaju iz hrvatskog fokusa i Honda te Subaru, Mitsubishi je to odavno učinio, tako da je na sceni svojevrsno talijansko-japansko povlačenje izazvano sve većim značenjem trećeg dalekoistočnog proizvođača. Kine, dakako.