Renault 4 image bank media Test-Drive, on April 28th 2025 at Lisbonne, Portugal - Photo Clément Choulot/DPPI
DPPI
7.10.2025., 9:00
Renault 4 E-TECH

Legenda - “Četvorka” krenula u novu misiju

Upravo zbog slavnog prethodnika zadao si je i dodatni izazov: pridonijeti povećanju popularnosti električnih vozila diljem Europe

Kompaktan, prostran i svestran, vozilo za život u skladu s vremenom, koje može ići posvuda i činiti sve. Robustan, moderan, automobil dostupan svima, poput traperica. Taj opis originalnog Renaulta 4 iz 1961. godine može se primijeniti i za novi Renault 4 E-Tech electric. Novi član Renaultove ponude električnih vozila temelji se na DNK-u automobila koji je kroz desetljeća stekao legendarni status, a koji je više od 30 godina bio dio bogatog nasljeđa i prvi izbor običnih ljudi, stanovnika gradova i poljoprivrednika, poštanskih radnika, vatrogasnih službi i žandarmerije.

Kao i niza generacija mladih i starih hrvatskih obitelji. Danas Renault 4 E-Tech electric zauzima mjesto uz bok modela Renault 5, Megane i Scenic E-Tech electric, a u budućnosti će im se pridružiti i novi Twingo, koji se očekuje 2026. godine. Ambicije Renaulta 4 E-Tech electric jasne su iz njegova dizajna: ponuditi što je više moguće načina upotrebe kupcima.

Renault 4 image bank media Test-Drive, on April 28th 2025 at Lisbonne, Portugal - Photo Clément Choulot/DPPI
DPPI

Svestranost

Uspjeh originalnog Renaulta 4 u Francuskoj i ostatku svijeta uvelike se može pripisati njegovoj sposobnosti da pokaže tu razinu svestranosti. Kroz godine je postigao nevjerojatne brojke: na pet kontinenata i u više od stotinu zemalja od 1961. do 1992. prodano je 8.135.424 primjeraka, što ga je učinilo najprodavanijim Renaultom na globalnoj razini. Renault 4 proizvodio se u Europi, Južnoj Americi, Africi, pa čak i u Oceaniji. Četvrti je najprodavaniji automobil svih vremena, pa ne čudi da je stekao status ikone na međunarodnoj razini. Renault 4 E-Tech electric nije u strahu zbog uspjeha svojeg prethodnika. Štoviše, upravo zbog slavnog prethodnika zadao si je i dodatni izazov: pridonijeti povećanju popularnosti električnih vozila diljem Europe. Dok je Renault 5 E-Tech electric više namijenjen kupcima iz gradskih sredina, Renault 4 E-Tech electric odgovara široj publici, uključujući mlade obitelji.

Da bi to postigao, oslanja se na istu ključnu značajku kao i njegov prethodnik: svestranost. To će se svidjeti korisnicima, bez obzira na to hoće li ga upotrebljavati za svakodnevne vožnje na posao, vikend-putovanja ili odmor, sami ili s obitelji, u gradu, na selu, u planinama ili na autocesti.

Dimenzije za svestranost

Renault 4 E-Tech electric ima idealne dimenzije za vozilo sa samog vrha B segmenta. Kompaktan je, električan i svestran. Riječ je o dugačkom vozilu koje ipak zadržava kompaktnost (4,14 metara) - smješten je između modela Clio (9 cm kraći) i Captur (9 cm duži). Međuosovinski razmak povećan je na 2,62 metra kako bi se povećao prostor u unutrašnjosti. Širina je i dalje umjerena (1,80 m) za jednostavno kretanje gradskim cestama. Visok je 1,57 m, kao i Captur. Glavna razlika između njih je razmak od tla, koji kod Renaulta 4 E-Tech electric iznosi 18,1 cm, što je 1,2 cm više no u modelu Captur.

Sve inačice Renaulta 4 E-Tech electric opremljene su 18-inčnim kotačima. Osnovni model Evolution uključuje ukrasne poklopce kotača optimalnih aerodinamičkih svojstava, naziva “Jogging”.

Renault 4 E-Tech electric dolazi s punjačem izmjeničnom strujom snage 11 kW za svakodnevnu upotrebu i punjačem istosmjernom strujom snage 80 ili 100 kW za dulja putovanja. Nadalje, punjač izmjeničnom strujom snage 11 kW dvosmjeran je, pa omogućuje funkcije V2L (vozilo do drugih uređaja) i V2G (vozilo prema mreži). Zato automobil može postati izvor energije ili dionik u ekosustavu tako što će električnu energiju bez ugljika vraćati natrag u mrežu s pomoću usluga Mobilize.

Ponuda motora/baterija osmišljena je kako bi se olakšao odabir na temelju načina uporabe. Kao svestrano vozilo dizajnirano za gradske i sve druge ceste, Renault 4 E-Tech electric čini vožnju na električni pogon jednostavnijom zahvaljujući uslugama Google i Mobilize.

Renault 4 image bank media Test-Drive, on April 28th 2025 at Lisbonne, Portugal - Photo Clément Choulot/DPPI
DPPI

Glavni model Renault 4 E-Tech electric kombinira bateriju kapaciteta 52 kWh s motorom snage 110 kW, čime se postiže doseg prema WLTP-u od 409 km. Litij-ionska NMC (nikal-mangan-kobalt) baterija od 52 kWh sastoji se od četiri velika modula u jednom kućištu. Ta pojednostavnjena arhitektura pridonosi smanjenju mase od 30 kg u usporedbi s modelom ZOE. Zato baterija sada teži manje od 300 kg. Motor Renaulta 4 E-Tech electric snage 110 kW (150 KS/245 Nm) isti je kao onaj na Renaultu 5 E-Tech electric, a izravno se temelji na motoru iz modela Megane E-Tech electric i Scenic E-Tech electric. Zahvaljujući tom motoru, Renault 4 E-Tech electric od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a od 80 do 120 km/h za 6,4 sekunde. Najviša brzina elektronički je ograničena na 150 km/h.

Dvostruki punjač

Sve inačice Renaulta 4 E-Tech electric dolaze s dvosmjernim punjačem izmjeničnom strujom od 11 kW, što automobilu daje još veću slobodu pokreta i omogućuje mu putovanje do bilo kojeg europskog grada. U konfiguraciji od 110 kw/52 kWh, Renault 4 E-Tech electric uključuje i punjač istosmjernom strujom od 100 kW za priključivanje na brze punionice, posebno na autocestama. Vrijeme punjenja kod izmjenične struje od 11 kW je od 10 do 100 % za 4 sata i 30 minuta, dok istosmjerna struja od 100 kW je od 15 do 80 % za 30 minuta

Renault 4 E-Tech electric dostupan je i u konfiguraciji s motorom snage 90 kW (120 KS/225 Nm) i baterijom kapaciteta 40 kWh. U tom se slučaju isporučuje s punjačem istosmjernom strujom od 80 kW. Doseg prema WLTP-u iznosi 308 km, a vrijeme punjenja je - izmjenična struja od 11 kW: od 10 do 100 % za 3 sata i 30 minuta te istosmjerna struja od 80 kW: od 15 do 80 % za 30 minuta.

Renault 4 image bank media Test-Drive, on April 28th 2025 at Lisbonne, Portugal - Photo Clément Choulot/DPPI
DPPI

Renault 4 E-Tech electric drugo je Renault vozilo koje se isporučuje s novim dvosmjernim punjačem izmjeničnom strujom od 11 kW. Uključuje funkcije V2L (vozilo do drugih uređaja) za priključivanje na bateriju vozila uređaja od 220 V koji troši do 3700 W uz pomoć adaptera kojim se prenosi energija iz vozila u druge uređaje.

Druga funkcija koju nudi dvosmjerni punjač je V2G (vozilo prema mreži) koja vraća električnu energiju natrag u mrežu i eliminira troškove punjenja kod kuće. To Renaultu 4 E-Tech electric omogućuje da postane dionik u energetskom ekosustavu.

Renault Grupa obvezala se proizvoditi Renault 4 E-Tech u Europi, u tvornici Ampere ElectriCity. Vozilo se proizvodi u Maubeugeu, motor u Cléonu, a baterijski paket u Ruitzu, a proizvodnja same baterije nedavno je započela u gigatvornici u Douaiju.

PRTLJAŽNIK KAPACITETA 420 LITARA

Renault 4 E-Tech electric temelji se na DNK-u originalnog Renaulta 4, uključujući dizajn njegova prtljažnika i obujam od 420 litara, bez protraćenog prostora. Poklopac prtljažnika proteže se do odbojnika, čime se postiže utovarni prag visine samo 61 cm, što je u prosjeku 10 cm niže nego kod konkurencije, a i poklopac prtljažnika automatski se otvara i zatvara zahvaljujući električnom motoru. Od ukupno 420 litara obujma u prtljažniku, njih 44 smješteno je ispod podnice. To je idealan prostor za pohranu kabela za punjenje, a ima dva zasebna otvora, ovisno o teretu. Ovisno o inačici, kao dodatna oprema dostupno je korito koje se proteže cijelom širinom prtljažnika.