Leapmotor B10
Predstavljen Leapmotorov električni SUV sa španjolskim potpisom
Kineski električni SUV proizvodit će se u Stellantisovoj tvornici u Zaragozi
Leapmotor je u Muenchenu predstavio svoj novi SUV naziva B10. Riječ je o kompaktnom modelu klasične duljine od 4,51 metar. Odmah nakon lansiranja prodavat će se u električnoj verziji, iako je za prvi kvartal 2026. najavljen i dolazak plug-in hibrida. Ono što je važno, iako električni automobil, B10 trebao bi imati izvornu cijenu manju od 30 tisuća eura, dakle s poticajima i znatno nižu, čime se otvara još jedna zanimljiva stranica u pitanju budućnosti automobila "na struju".
Dodatna je zanimljivost da će se proizvoditi u Stellantisovoj tvornici u španjolskoj Zaragozi, i to već od ožujka 2026. godine. To pak otvara vrata suradnji cijelog niza etabliranih europskih proizvođača - PSA, Fiat, Opel - s jakom kineskom korporacijom, što će svakako imati nemalog utjecaja na niz faktora i modela sa znakom navedenih tvrtki.
Električni Leapmotor B10 ima 218 KS, koje razvija jedan motor smješten na stražnjoj osovini, a koji ima i više od 17 tisuća okretaja u minuti. Motor je integriran u jedinstveni sklop težak 60 kilograma s upravljačkom jedinicom i reduktorom.
Dostupne su dvije baterije, kapaciteta 56 ili 67 kWh (Pro i ProMax verzije). Odobreni domet za svaku je 361 odnosno 434 kilometra. Obje se mogu puniti s maksimalno 11 kW izmjeničnom strujom i 140 ili 168 kW istosmjernom strujom, ovisno o vrsti baterije.
Leapmotor karakteriziraju čist i jednostavan dizajn vanjštine i unutrašnjosti, a jedna od karakteristika je i naglašena prostranost kabine s nešto manjim prtljažnikom. Prtljažnik je kapaciteta 430 litara, uključujući glavni pretinac (335) i dvostruko dno (95). Zanimljivo je da je ta brojka ista kao i ona navedena za C10, što ga stavlja u srednji do niski položaj u usporedbi s drugim alternativama sa sličnim karakteristikama (usporedni popis). Ispod prednjeg poklopca nalazi se mali pretinac od 25 litara dizajniran za pohranu kabela za punjenje. Instrumentna ploča ima danas najčešću konfiguraciju, s dva ekrana (na slici) i gotovo potpunim nedostatkom mehaničkih tipki. Središnji zaslon je velik - dijagonala mu je 14,6 inča.