Prije kraja ljeta više od 50 tisuća registracija
Kolovoz je po prodaji automobila u Hrvatskoj donio - dvoznamenkasti rast. Konkretno, ovogodišnjeg je najvažnijeg ljetnog mjeseca prodano 10,5 posto osobnih automobila više nego istog lanjskog mjeseca. Utjecalo je to i na kumulativnu prodaju, ma koliko da su kolovoške brojke jedne od najmanjih u godini, pa sad tako imamo 7,2 posto bolju prodaju i na razini prvih osam mjeseci. Ono što je najzanimljivije, iako su iza nas tek dvije trećine godine, ukupno je prijeđeno više od 50 tisuća registracija, što je svakako jako zanimljiv podatak.
Turbulencije se događaju i na ljestvici prodaje prema proizvođačima. Iako se velike brojke bilježe uglavnom u zoni registracaija rent-a-car kompanija, Opel je kolovoz, jedan od najmanje zanimljivih mjeseci kad je riječ o prodaji automobila, učinio za sebe rekordnim. K tomu, zahvaljujući zbroju od čak 428 automobila, čime je ujedno bio i najprodavaniji brend, preskočio je Renault, te tako zasjeo na treću poziciju. Kad govorimo o dalekoistočnim brendovima, zahvaljujući kineskm zamahu i u Hrvatskoj doživljavamo velik utjecaj proizvođača automobila iz Azije. Konkretno, na Top25 ih je devet - četiri unutar deset najprodavanijih. Posvetimo li se samo kineskim proizvođačima - Geely je na 20. poziciji, MG i Forthing malo niže, konkretno, između njih je samo Volvo. Pogledamo li prodajne rezultate u kolovozu, sva tri navedena "kineza" bila bi vrlo visoko u Top20. Polako se počinju ostvarivati prognoze da će automobilskim svijetom dominirati proizvođači iz tri zemlje s Dalekog istoka. Dakako da će opstati VW grupacija, čiji Škoda i Volkswagen "razvaljuju" hrvatsko tržište automobila, te zajedno drže više od četvrtine svih registriranih automobila ove godine. Također, problema ne bi trebali imati ni Renault i Dacia. No manje otporni "europljani" mogli bi imati velikih problema. Daleki istok jednostavno "nabija" ritam - opremom i cijenama - koje se ili mora slijediti, ili nastaju veliki problemi.
Dolazi nam jednostavno vrijeme promjena. Kineski proizvođači, baš kao nekad japanski i nakon njih korejski, tražit će svoje proizvodne pozicije u Europi. Nova gospodarska slika planeta, automobili to na možda i najslikovitiji način pokazuju.