Najtraženiji rabljeni auti - Golf i Octavia
Trendovi u automobilskoj industriji u Hrvatskoj se jako sporo mijenjaju - njemačke automobilske marke i dalje dominiraju
Trendovi automobila mijenjaju se svake godine: neki modeli gube popularnost, a drugi zauzimaju njihovo mjesto. Međutim, najtraženiji rabljeni automobili često su meta beskrupuloznih prodavača. Svjesni velike potražnje za tim modelima, oni često skrivaju prethodna oštećenja ili krivotvore kilometražu kako bi zaradili više.
Stručnjaci tvrtke za podatke o vozilima carVertical proveli su istraživanje u Hrvatskoj i otkrili koji su modeli izazvali najveći interes tijekom prve polovine godine. carVertical istraživanje otkrilo je da je najčešće provjeravani model na platformi tijekom protekle polovine godine u Hrvatskoj bio, gle čuda, Volkswagen Golf (5,5 %). Slijede ga Škoda Octavia (3,6 %), VW Passat (3,2 %), Audi A4 (3,1 %), BMW 3 (2,7 %), Renault Mégane (2,6 %), Mercedes-Benz C-klase (2,2 %), Renault Clio (2,1 %), VW Taigun (1,9 %) i BMW 5 (1,8 %). U odnosu prema lani većina top-modela zadržala je svoje pozicije, a ove su godine Mercedes-Benz C-klase i VW Taigun zamijenili Opel Astru i Ford Focus.
- Trendovi u automobilskoj industriji u Hrvatskoj se sporo mijenjaju - njemačke automobilske marke Volkswagen, Audi i BMW i dalje dominiraju na tržištu rabljenih automobila. Iako se na cestama mogu vidjeti brojne različite marke, većina vozača i dalje ostaje vjerna tim imenima. Malo je vjerojatno da će se ovaj trend uskoro drastično promijeniti - kaže Matas Buzelis, stručnjak za tržište vozila tvrtke carVertical.
Analizirajući deset najčešće provjeravanih modela u Hrvatskoj, može se primijetiti visoka stopa prijevara s brojačem kilometara. BMW 5 predvodi na ovom popisu – čak 4,3 % svih izvješća za BMW serije 5 na carVerticalu imalo je lažiranu kilometražu. Slijede BMW 3 (3,6 %), VW Golf (3,3 %), Renault Mégane (3 %), Renault Clio (2,5 %), VW Passat (2,3 %), Škoda Octavia (1,9 %), Audi A4 (1,6 %), Mercedes-Benz C-klase (1,2 %) i VW Taigun (0,9 %). "Podaci pokazuju da 2,5 % ovih popularnih modela u Hrvatskoj ima lažiranu kilometražu. Samo pregledanje oglasa otkriva koliko se drastično cijene razlikuju za isti model s različitom kilometražom – što naglašava koliko kupci mogu preplatiti, a da toga nisu ni svjesni", objašnjava Buzelis.
Automobili koji su u prošlosti bili oštećeni ne završe uvijek na otpadu. Često se vozila koja su sudjelovala u ozbiljnim prometnim nesrećama popravljaju i vraćaju na ceste. Ali takvi automobili mogu biti nesigurni i skloni čestim kvarovima. Među deset najčešće provjeravanih modela automobila u Hrvatskoj, oštećenja u prošlosti su uobičajena karakteristika. Na čelu popisa je BMW serije 3 - 85 % svih izvješća carVerticala za ovaj model imalo je zabilježena oštećenja. Iza su BMW 5 (80,8 %), Golf (65,9 %), Octavia (59,8 %), Mercedes-Benz C-klasa (58,5 %), Passat (58,8 %), Audi A4 (57,2 %), Megane (49 %), Clio (47,3 %) i VW Taigun (34,4 %).
- Prilikom kupnje popularnog modela u Hrvatskoj, vozači bi uvijek trebali provjeriti njegovu povijest. Ako je automobil oštećen, važno je procijeniti kako je popravljen - kaže Buzelis, koji preporučuje da se automobil prije kupnje pregleda u servisu. Čak i ako pregled stoji nekoliko stotina eura, financijska šteta od kupnje loše popravljenog vozila može biti puno veća.