Toyota GRYaris Rally2

Toyota GRYaris Rally2

Ustupljeno
15.7.2025., 8:15
“doradili” Yaris

Rally2 Toyotin sportaš koji cestom juri na vodik

Toyota Gazoo Racing voli se "igrati" pogonskim sklopom, u čemu je već desetljećima inovativan. Sada su se ponosno okrenuli alternativnom gorivu, koje će pokretati njihov sportski reli-automobil. Kako su priopćili iz Toyota Gazoo Racinga, premijerno će predstaviti konceptni GR Yaris Rally2 H2, reli-automobil s motorom na vodik, i to na ispitima brzine relija Finska.

Ubrzavajući svoje napore u stvaranju sve boljih automobila razvijajući ih u motosportu i napore u ostvarivanju ugljično neutralnog društva, Toyota od 2021. sudjeluje u japanskoj Super Taikyu seriji s Corollom opremljenom motorom na vodik. Jari-Matti Latvala, šef momčadi Toyota Gazoo Racing World Rally Teama, jedan je od vozača koji su sudjelovali u utrkama s tom inovativnom pogonskom tehnologijom i dali svoj doprinos u njezinu razvoju. Godine 2022. ta je tehnologija prvi put predstavljena na europskim reli-pozornicama, kad je eksperimentalni GR Yaris H2 debitirao na FIA Svjetskom prvenstvu u reliju u Belgiji, za upravljačem s Akijem Toyodom i Juhoom Kankkunenom.

Toyota GRYaris Rally2

Toyota GRYaris Rally2

Ustupljeno

Od tada se razvoj nastavio, te je stvoren koncept Rally2 H2, koji će biti predstavljen na reliju Finska kako bi reli-entuzijasti mogli doživjeti potencijal vodika kao jedne od mogućnosti za budućnost motosporta u ugljično neutralnom društvu.

Automobil je temeljen na šasiji uspješnog GR Yaris Rally2 i opremljen je motorom s unutarnjim izgaranjem koji se koristi komprimiranim vodikom, omogućujući gotovo nultu emisiju, a istovremeno zadržava zvukove i osjećaj vožnje koje obožavatelji relija vole. GR Yaris Rally2 H2 Concept razvijen je u sjedištu TGR-WRT-a, u Jyväskyläu u Finskoj, i testiran je na lokalnim cestama, uključujući šumske makadamske ceste slične onima na reliju Finska. Za svoju javnu premijeru automobil će biti predstavljen na brzincu mješovite podloge Harju, u središtu Jyväskyläa, koji se vozi kao uvodni ispit brzine u četvrtak navečer i ponovno kao SS10 u petak. Za volanom će biti četverostruki svjetski prvak i zamjenik šefa tima TGR-WRT-a Juha Kankkunen.

Tijekom događaja automobil će biti izložen u servisnom parku uz ostala vozila na vodik, poput Toyote Mirai i Tundre, kao dio šire prezentacije vodikove tehnologije u gradu Jyväskyläu.