Glas Slavonije
Rimac Technology
Rimac Technology
Rimac Technology

Rimac Technology proizvodi baterijska i pogonska rješenja za 

Rimac Technology
Rimac Technology: Suvremena baterijska i pogonska rješenja za hiperautomobil Bugatti Tourbillon
Rimac Technology
Mario Mihaljević
Složeni sustav pogona novog modela

Rimac Technology: Suvremena baterijska i pogonska rješenja za hiperautomobil Bugatti Tourbillon

Rimac Technology, jedna od kompanija unutar Rimac Grupe, dobavljač tehnoloških rješenja za automobilsku industriju, razvija i integrira vrhunski baterijski sustav i pogonski sustav za sportski hiperautomobil Bugatti Tourbillon, izvijestili su iz te kompanije.

Taj je hiperautomobil predstavljen krajem lipnja 2024. kao jedan od najiščekivanijih luksuznih automobila godine te je odmah rasprodan – svih 250 primjeraka planiranih za proizvodnju. Kupcima će biti dostupan od 2026. godine. Prvi je potpuno novi model te je u cijelosti dizajniran i razvijen u okviru nove kompanije Bugatti Rimac. U Hrvatskoj se radi dizajn Bugattija, zajedno s podružnicom u Berlinu, kao i kompletan R&D i proizvodnja komponenti i prototipova, a automobili se sklapaju u "rodnom mjestu" Bugattija, u Molsheimu u Francuskoj.

- Tourbillon najbolje prikazuje mogućnosti Rimac Technologyja u razvoju naprednih električnih pogonskih sustava, baterijskih sustava i elektroničkih upravljačkih jedinica. Zahvaljujući bliskoj suradnji s inženjerskim timovima sestrinske tvrtke Bugatti Rimac u tvrtki Rimac Technology dizajnirali su sofisticirani hibridni sustav od 800 V koji se integrira s Tourbillonovim atmosferskim motorom V16 obujma od 8,3 litre i pruža neusporedivo iskustvo vožnje - ističu iz Rimac Grupe.

Ključna komponenta je električni pogonski sustav koji uključuje tri visokoučinkovita električna motora – dva smještena na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj. Zajedno proizvode 800 konjskih snaga i mogu dosegnuti do 24.000 okretaja u minuti, a pokreću e-osovinu koja se može pohvaliti jednom od najvećih gustoća snage u industriji. Unatoč trima motorima, baterijskom sklopu i motoru V16, Tourbillon je i kraći i lakši od svog prethodnika, koji je pokretan isključivo motorom W16 s četiri turbopunjača.

Predanost pomicanju tehničkih granica

Projekt Bugatti Tourbillon konkretno pokazuje mogućnosti tvrtke Rimac Technology u razvoju i integraciji naprednih tehničkih rješenja. Oslonili smo se na svoje desetogodišnje iskustvo u razvoju visokoučinkovitih električnih pogonskih sustava kako bismo stvorili hibridni sustav koji ne samo što pruža izvanredne performanse nego i pokazuje izuzetnu učinkovitost i inovativnost u optimiranju rasporeda komponenti. Iako je riječ o tehnički vrlo složenom hibridnom sustavu, Tourbillon je lakši od svog prethodnika, što potvrđuje našu predanost preciznosti, inovaciji i pomicanju tehničkih granica u svakom projektu - rekao je Mate Rimac, osnivač Rimac Grupe, CEO Bugatti Rimac i Rimac Technology. Operativni direktor Rimac Technologyja Nurdin Pitarević rekao je da tvrtka svake godine isporučuje stotine tisuća baterijskih i pogonskih sustava. “Naš cilj je prenijeti znanje, iskustvo i inovacije iz vrhunskih projekata poput Tourbillona i na široku proizvodnju kako bismo pomogli velikim proizvođačima vozila da brže i učinkovitije prijeđu na električne pogone”, istaknuo je Pitarević.

Cjeloviti stražnji pogonski sklop teži samo 430 kilograma, što odgovara težini motora hiperautomobila Chiron bez ostatka pogonskog sklopa. Električni motori djeluju kao elektropokretači, generatori i elementi koji poboljšavaju performanse. Takav višefunkcionalni pristup uklanja potrebu za uobičajenim 12-voltnim sustavima i tako pridonosi iznimnom omjeru snage i težine Tourbillona. Sustav omogućuje više od 60 kilometara vožnje na isključivo električni pogon te istovremeno osigurava besprijekornu dopunu okretnog momenta kako bi upotpunio isporuku snage atmosferskog motora V16.

Okosnicu Tourbillonove električne arhitekture čine tri snažne elektroničke upravljačke jedinice, čiji je hardver i softver u cijelosti dizajnirala, razvila i proizvela tvrtka Rimac Technology. Također, stručnost tvrtke u području upravljanja toplinskim sustavima bila je ključna za razvoj sofisticiranih sustava hlađenja potrebnih za održavanje optimalnih performansi u svim radnim uvjetima. Integrirani pristup upravljanju toplinom osigurava da i baterijski sklop i električni motori zadrže vrhunsku učinkovitost čak i kada ispunjavaju ekstremne zahtjeve hiperautomobila koji postiže brzinu od 445 km/h. 

#Rimac Technology#Rimac Grupa
Povezani članci
×