epa11687566 Cars on a transport train parked around ICO International Car Operators inlet terminals at the port in Zeebrugge, Belgium, 27 October 2024, as EU tariffs on Chinese electric vehicles come into force. The ICO is a global market leader at the port, handling and storing roll-on/roll-off cargo on its various deep-sea terminals. EPA/OLIVIER MATTHYS
EPA
20.5.2025., 09:10
Olakšanje nakon carinske oluje

Globalna prodaja električnih vozila porasla je u travnju

Globalna prodaja električnih vozila i plug-in hibrida poskočila je u travnju za 29 posto na godišnjoj razini, uz stabilan rast u Kini i Europi unatoč trgovinskim poremećajima, a u Sjevernoj Americi zabilježen je prvi pad prodaje od prošlog rujna, pokazali su podaci istraživačke kompanije Rho Motion. Globalna prodaja električnih vozila na baterije i plug-in hibrida porasla je u travnju na 1,5 milijuna vozila, navodi Rho Motion.

U odnosu prema ožujku, u travnju je globalna prodaja električnih automobila pala za 12 posto, a u razdoblju od siječnja do travnja bila je veća za 29 posto u odnosu prema istom razdoblju lani. U Kini je prodaja u travnju poskočila za 32 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem mjesecu, na 900 tisuća vozila. Potražnju kineskih građana potaknuo je i državni program subvencioniranja zamjene starijih automobila novim električnim modelima.

Europa je zabilježila 35 posto više registracija nego u prošlogodišnjem travnju, a prodano je 300 tisuća automobila. S druge strane, u Sjevernoj Americi prodaja je pala za 5,6 posto, na 100 tisuća automobila. U ostatku svijeta prodaja je u travnju porasla za 50 posto.

BP Vukova Gorica HEP ultrabrza punionica
Ustupljeno

“Broj plug-in hibrida gotovo je udvostručen u tekućoj godini u ostatku svijeta, ali glavni je razlog tome izvoz iz Kine", izjavio je upravitelj podacima kompanije Rho Motion Charles Lester. Proizvođači električnih vozila sa sjedištem u Kini nastavili su povećavati domaću prodaju električnih vozila na baterije, a u inozemstvu su odgovorili na sve veću potražnju za plug-in hibridima, dodao je Lester.

Svjetski proizvođači automobila suočavaju se s 25-postotnim carinama na uvoz u Sjedinjene Američke Države, koje zauzimaju drugo mjesto na listi najvećih svjetskih automobilskih tržišta, zbog čega su mnoge automobilske kompanije povukle svoje prognoze za 2025. godinu. Stav američkog predsjednika Donalda Trumpa prema emisijskim normama i neizvjesnost carinskih politika također su ograničili rast prodaje električnih vozila u SAD-u. Vlade diljem svijeta donose politike kojima potiču prelazak na električna vozila.