
Povratak Fiata u B-segment, jednom Panda, uvijek Panda
Fiat Grande Panda predstavljena je prošlog tjedna i na hrvatskom tržištu, iako će na njezin dolazak pričekati do kraja svibnja. Debitira s električnim i hibridnim pogonom, ciljajući na cijeli B-segment, u kojem je Fiat u vrhu već desetljećima. Nova Grande Panda, stvorena u Centro Stileu u Torinu, kompaktna je, s jasnim linijama i funkcionalnim interijerom.
Panda iz 1980-ih doživljava svoju modernu reinkarnaciju, s odvažnim osobinama i prepoznatljivim talijanskim potpisom. Ovo je prvi put da "grande" ne znači veliko u smislu dimenzija - Grande Panda jedinstvena je po svojoj kompaktnosti: dužine 3,99 m, visine 1,57 m i širine 1,76, omogućavajući pritom udobnost za 5 osoba. Dizajn je jednostavan, ali funkcionalan i iznenađujući, s istaknutim blatobranima i srebrnim zaštitama sprijeda i straga. Detalji poput 3D natpisa "panda" na vratima i "fiat" na stražnjem dijelu podsjećaju na korijene brenda.
Grande Panda nudi udobnost za pet osoba i jedno je od najprostranijih vozila u svom segmentu kada je riječ o širini u visini ramena. Ima pametno osmišljene pretince za pohranu - uključujući ukupno 13 litara pretinaca na armaturnoj ploči, od čega se tri litra nalaze u samo jednom odjeljku. Prtljažnik ima kapacitet od 361 litru. Talijanski i Fiatov identitet očituju se u digitalnoj instrument-ploči od 10" i zaslonu infotainment sustava od 10,25", čiji oblik podsjeća na stazu Lingotto.
Prvi model nove Fiatove obitelji bit će dostupan u električnoj i hibridnoj verziji. Električna Grande Panda opremljena je baterijom kapaciteta 44 kWh i elektromotorom snage 113 KS, s dosegom do 320 km - idealno za svakodnevnu gradsku vožnju i vikend izlete. Najveća brzina iznosi 132 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 11 sekundi. Jedna od najinovativnijih značajki je spiralni kabel za punjenje na izvlačenje – jedinstveno rješenje koje pojednostavljuje punjenje i eliminira prljave ruke te ne zauzima prostora u prtljažniku. Spiralni kabel dug je 4,5 metara i integriran u prednji dio vozila.
Hibridna verzija koristi novu generaciju 1,2-litrenog trocilindričnog turbobenzinskog motora T-Gen3 s ukupnom snagom sustava od 110 KS, 48-voltnu litij-ionsku bateriju te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i integriranom elektromotorom (eDCT). Emisija CO2 iznosi 115 g/km. U električnoj verziji Grande Panda imat će početnu cijenu od 25.350 eura.