





/Galerija/ Tradicija je izjurila u novo, današnje doba
Renault 5 dolazi u dvije verzije snage, 122 i 150 KS, kapaciteta baterije od 40 i 52 kWh, kao i u nekoliko paketa opreme. Brz je
Hrvatska je od prošlog tjedna bogatija za jedan sasvim novi, privlačni automobil: Renault 5 se nakon skoro trideset godina vratio, sličan izvorniku, sličnih kontura, ali danas s oznakom E-Tech, što jasno daje do znanja kako se nema namjeru zamarati derivatima fosilnih goriva, već dolazi isključivo kao električni automobil.
Pa i po dimenzijama, električna "petica" zaziva izvornik. Dužina joj je 3922 mm, širina 1774 mm, visina 1498 te međuosovinski razmak 2540 mm. Nevelik, dakle, automobil čiji je volumen prtljažnika 326 litara, a zanimljivo je i to da mu je težina sasvim pristojnih, kad su električni automobili i njihove baterije u pitanju, 1425 kilograma. Istina, drukčiji motor i platforma omogućavaju znatno veću prostranost u unutrašnjosti tako da mjesta uistinu ne nedostaje ni na stražnjim sjedalima.
Renault 5 dolazi u dvije verzije snage. Slabija verzija ima 122, snažnija 150 KS. Dvije su i mogućnosti odabira kapaciteta baterije - 40 ili 52 kWh. Nekoliko je i paketa opreme, iako već i osnovna sadrži jako dugačak popis, pa i za "bazu" ponešto raritetnijih sadržaja. Maksimalna mu je brzina limitirana na 150 km/h, što je s obzirom na standardna ograničenja i opravdani postupak. Uostalom, svima koji su ikad došli u susret s električnim automobilima poznato je koliko se brzo baterija počinje "topiti" kad brzina prijeđe 110 km/h. Izrazito je zato startan - u slabijoj opciji do "stotke" stiže za samo 9 sekundi. U toj verziji, s manjom baterijom, maksimalno može prijeći 312 kilometra, odlučite li se za bateriju kapaciteta 52 kWh - doseg se povećava na 410 kilometara. Važno je istaknuti da mu je najniža cijena 28.990 eura, što nije previše kad je riječ o električnim automobilima. Najskuplji dolazi do 35.990 eura, no tu je riječ o istinski izdašnoj opremi, snažnijoj bateriji i najvećoj snazi.
- Renault 5 E-Tech na tržište stiže u trenucima kada se milijuni Europljana priklanjaju novim oblicima mobilnosti: električnim, povezanim i održivim. Štoviše, taj je model potaknuo preobrazbu Renault Grupe te je učinio automobilskim društvom nove generacije. Kako bismo taj automobil proizveli u Francuskoj u samo tri godine i na tako visokom stupnju tehnološke kvalitete, morali smo donositi odvažne odluke i imati što prilagodljiviju organizaciju. Naša industrija prolazi kroz izuzetne promjene, ali smatram da će ovaj automobil otvoriti nove putove društvu Renault. Ovim vozilom dokazujemo da je proizvodnja u Europi, u Francuskoj, doista moguća! - rekao je Luca De Meo, glavni direktor Renault Grupe.
Renault 5 E-Tech electric spaja elemente dizajna iz tri modela: cjelokupni izgled Renaulta 5 i Supercinq te produljene lukove kotača i odvažan stav Renaulta 5 Turbo. Sve su inačice Renaulta 5 E-Tech electric opremljene velikim 18-inčnim naplatcima, izuzetno važnima za postizanje idealnih proporcija. Ljetne gume 195/55 R18 posebno je konstruirao Continental, dok odgovarajuće cjelogodišnje gume dobavlja Goodyear. One omogućuju najveću moguću ravnotežu između prianjanja i aerodinamičnosti, a gazni im je sloj relativno uzak (195).
Sposobnost Renaulta 5 E-Tech electric da upija udarce i neravnine na cesti svakako je velika prednost za jedan gradski automobil. Da bi to postigli, Renaultovi su inženjeri optimizirali nosače za filtracijski sustav ovjesa, povezane sa spomenutim tehnologijama. Time je ublažen prelazak preko neravnina i rupa, a iskustvo u unutrašnjosti postalo je znatno ugodnije za vozača i putnike. Električna Petica zabavna je u svakoj situaciji te jamči jednostavno upravljanje pri niskim brzinama u gradu, pri visokim brzinama i u zavojima. Za izvanrednu okretnost zaslužan je iznimno kratak prijenosni omjer (13,7) i raspon okretanja upravljača od 2,6 krugova. Okretan je poput karting-vozila te reagira i na najmanji pomak upravljača. S krugom okretanja od samo 10,3 metra podjednako se dobro snalazi u gradu i na otvorenoj cesti.
Vrlo privlačan, neki su ga ocijenili i kao neodoljivog, automobil što mijenja percepciju o električnim vozilima. Sad je na redu - tržište. Potvrdi li i ono prve impresije, oživljavanje ikoničkih automobila u električnioj varijanti dobit će oznaku iznimno uspješno provedene akcije.