







/Galerija/ Elroq demokratizira električnu budućnost
Brižljivo doređan u svakom elementu, Elroq odnosom uloženog i dobivenog otvara vrata značajnijem korištenju električnih auta
Po cijeni od, za električne kompakte, sasvim razumnih 33,9 tisuća eura, na Kvarneru je u atmosferi olujnog juga predstavljen Elroq, Škodina uzdanica za električno doba. Riječ je o automobilu čija duljina od 4488 mm jasno pokazuje u koju se klasu smjestio. Da je riječ o punokrvnom kompaktu, potvrđuju i širina od 1884 mm kao i visina te međuosovinski razmak - 1625 i 2765 mm.
Dvije verzije
Iako je riječ o SUV-u, zahvaljujući filigranskom brušenju detalja, poput podvozja i naplataka, došlo se s koeficijentom otpora zraka do samo cx 0,26, što direktno utječe i na manju potrošnju. Svakako i na veći doseg, što je jedan od ključnih parametara koji se razmatra prije nabave električnog automobila.
Elroq za sada u Hrvatsku dolazi u dvije verzije snage i kapaciteta, s baterijama od 55 i 82 kWh, što mu definira doseg kao i maksimalnu brzinu.
S manjom se baterijom bez punjenja može proći 375 kilometra, a s većom baterijom prelazi se 581 kilometar. Što znači da se iz Osijeka do Zagreba može bez ikakvog zaustavljanja izazvanog potrebama nadopune baterije. Upravo je ta kalkulacija prisutnima na konferenciji za novinare bila jako zanimljiva.
Ono što taj zanimljivi automobil "muči" je težina od gotovo dvije tone - 1949 kilograma. Ne čudi stoga da se za njega razvio velik broj pneumatika koji svojim dimenzijama raspoređuju sile koje proizvode kilogrami. Svakako, korisni su i zbog toga što omogućavaju dobru dinamiku, a ističemo da najveće Elroqove gume dimenzijom dosežu 21 inč. Nažalost, dok se ne učini snažni, iz današnje perspektive gotovo futuristički iskorak u pitanju izrade baterija, težina električnih vozila bit će takva, pa i veća. Bez obzira na težinu, Elroq ima dobro ubrzanje, s manjom baterijom do 100 km/h se dolazi za samo devet sekundi, snažnijem je za to potrebno 6,6 sekundi. Kad smo kod snage, slabiji Elroq ima 125, snažniji 210 kW. S manjom snagom postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h, a snažnijem je dopušteno juriti i do 180 km/h. Ono što nam se također kod Elroqa sviđa je mogućnost odabira nekoliko stupnjeva rekuperacije baterije kako bi se na nizbrdici ne trošilo, nego punilo bateriju.
Škodin električni SUV donosi i sasvim novi dizajnerski iskorak tog brenda. Iako je riječ o proizvođaču automobila koji već dugo vremena osvaja bogatstvom izbora jako dobrih pa i privlačnih automobila, električno doba bit će za ovog češkog proizvođača još važnije.
Dizajnerski iskorak
Konkretno, upravo se Škoda promeće u jednog o najboljih europskih proizvođača električnih automobila. Dizajn vanjštine i održivi materijal unutrašnjosti u koktelu sa "simply clever" rješenjima od Elroqa uistinu stvaraju jedan od najboljih europskih kompaktnih SUV-ova na struju.
Vanjština je, posebno kad govorimo o maski automobila, originalna, pa i hrabro posebna, dizajneri napominju kako se ugledala na elemente vizira likova iz "Ratova zvijezda". Unutrašnjost je jako velika, dijagonala je veća od 13 inča, središnji ekran na kojem se može očitati sve postavke kao i pratiti ponašanje Elroqa. Jako je i funkcionalan, volumen prtljažnika je 470 litara, a zahvaljujući pametnim rješenjima zbrinjavanje najrazličitije prtljage je vrlo jednostavno.