







Toyota GR Yaris
Nova evolucija priznatog sportaša: Gazoo Racing predstavio unaprijeđeni GR Yaris
Poboljšan je odziv upravljača i stabilnost, a okomita ručna kočnica inspirirana motosportom dostupna je s oba mjenjača
Toyota Gazoo Racing (TGR) donosi novu evoluciju modela GR Yaris. Ovaj napumpani mališan pršti snagom. Toyota GR Yaris utjelovljuje težnju stalnom usavršavanju sportskog kompakt-modela, utemeljenom na iskustvima vozača i znanjima stečenim stalnim sudjelovanjem u motosportu. On je jednostavno stvoren za reli-stazu.
Razvoj GR Yarisa bio je izravno potaknut znanjem i tehnologijama koje je Toyota Gazoo Racing stekla višestrukim osvajanjem naslova u Svjetskom prvenstvu u reliju (FIA WRC), čime snažno izražava TGR-ovu filozofiju stvaranja sve boljih automobila u motosportu. Od predstavljanja modela 2020. godine sudjelovanje u natjecanjima omogućilo je kontinuirano poboljšavanje GR Yarisa, koji je doveden do krajnjih granica u ekstremnim uvjetima relija i utrka. Problemi su se temeljito analizirali - proučavali su se podatci o vožnji, osjećaj upravljača i detaljno pregledavali oštećeni dijelovi. Vozilo se na svim podlogama, od asfalta, kaldrme, prtenih staza sve do staza prekrivenih snijegom i ledom.
Uvidi stečeni sudjelovanjem u natjecanjima poput Super Taikyu i Japanskog prvenstva u reliju ugrađeni su u razvoj novog GR Yarisa. Rezultat je povećana razina performansi, jača povezanost vozača i automobila te još izraženiji osjećaj zabave u vožnji. Performanse osmostupanjskog Gazoo Racing Direct automatskog mjenjača, koji omogućuje izuzetno brzo mijenjanje brzina na razini natjecanja, dodatno su poboljšane preciznijom kontrolom odabira stupnjeva prijenosa, osobito pri dinamičnoj vožnji. Za još bolje iskustvo vožnje s dvije papučice povećan je i oslonac za lijevo stopalo.
Poboljšan je i osjećaj jedinstva s automobilom, zahvaljujući unaprijeđenom odzivu upravljača i boljoj stabilnosti pri vožnji ravno, s pomoću posebnih vijaka s većom krutosti pritezanja. Vijci s proširenom glavom povezuju stražnje ovjese s karoserijom, a novi rebrasti prirubnički vijci učvršćuju donje prednje ovjesne ruke i kuglične zglobove, kao i stražnje amortizere s karoserijom. Postavke ovjesa prilagođene su tim promjenama, kao i većem zakretnom momentu pritezanja pojedinih standardnih vijaka.
Damping-sila amortizera također je prilagođena kako bi se postigla optimalna ravnoteža kontrole i udobnosti vožnje, a električni servoupravljač poboljšavan je višestrukim unaprjeđenimja. Svoj doprinos dao je i profesionalni vozač utrka Kazuya Oshima, čiji je angažman poboljšao osjećaj upravljanja i stvorio dojam izravnog odgovora kotača na svaki pokret upravljača.
Istovremeno, opcijska okomita ručna kočnica, razvijena na temelju iskustava iz WRC-a, Japanskog prvenstva u reliju i drugih natjecanja, sada je dostupna i za verzije s ručnim i automatskim mjenjačem, počevši od ove najnovije evolucije GR Yarisa.