








Suzuki GSX-8S
Suzukijevi motocikli za uživanje na vjetru
Moto Road Show nastavlja se ovog tjedna jer je zbog kišnog (ne)vremena trebalo biti pravi sretnik da se “ubode” suh asfalt
Aktivno smo sudjelovali u Suzuki Moto Road Showu u Osijeku, koji se nastavlja do nedjelje. Na raspolaganju za kraću vožnju bilo je pet modela, od kojih smo dva već vozili. Od preostala tri prvi na redu je bio karizmatični model V-Strom 1050. Inačica s alukotačima od 19 inča naprijed i 17 straga više je namijenjena za cestovnu uporabu i ugodna putovanja.
Provjereni dvocilindrični pogonski agregat u V-rasporedu odlikuje se visokim okretnim momentom, ravnomjernim razvojem snage i poslušnom geometrijom okvira, koja spremno reagira na poticaj na upravljaču. Izgleda da je recept bio omjer 1037 ccm, 100 Nm i 107 KS koji "pali" kod većine dvocilindričnih pogonskih strojeva. Vrlo dobro usklađene karakteristike motora i mjenjača osiguravaju snažan potisak već iz niskih okretaja, a snaga se razvija linearno, s tim da pred crveno područje polako posustaje. Zapravo, ovakav motocikl se ne vozi na takav način jer sve što treba odradi se na srednjim okretajima. Kočnica ima jasnu i vrlo naglašenu točku kočenja, pa je doziranje precizno i osjećaj na ručici kočnice je odličan.
GSX-S1000 GX
Visok položaj sjedala od tla poziva na oprez kod manevriranja u mjestu, ali kad se krene, V-Strom se vozi vrlo lako i jednostavno. Od 2023. godine dorađen je TFT displej, koji je puno jasniji i čitljiviji. Naravno, ugađanje parametara vožnje (mape motora, reakcija kontrole trakcije i ABS-a) omogućeno je jednostavnim prekidačem na lijevoj strani upravljača. Ne bi bilo naodmet da tvornica isporučuje viši i širi vjetrobran koji bi posebno bolje zaštitio visoke vozače, ali i proizvođači aftermarket opreme trebaju nešto zaraditi.
Sljedeći kandidat za probnu vožnju bio je GSX-S1000 GX. Iako se lako zbuniti nemaštovitim signaturama modela, ovo GX označava crossover, modeli koji su postali hibrid sportskog i turističkog motocikla. To je prvi Suzukijev motocikl s poluaktivnim ovjesom koji polako postaje standard za ovu kategoriju dvokotača. U njemu je provjereni K-5 stroj sa 152 KS i težinom od 232 kg. U vožnji je osjećaj izuzetan, ali za razliku od V-Stroma zahtijeva nešto više okretaje (moment kod GX-a je 106 Nm) i tada postaje poput lokomotive.
GSX-8S
Na zavojitoj cesti pravo je uživanje izmjena smjerova za koju ne treba gotovo nikakav trud. Motocikl ide za pogledom, a brzi izlasci iz zavoja bildaju samopouzdanje.
Za individualno ugađanja ovjesa, mape motora, TCS-a i ABS-a nije bilo vremena, a prednja kočnica nije davala osjećaj preciznog "brake pointa", što nikako ne dovodi u pitanje snagu kočenja. Ipak je Brembo dobavljač kočne opreme. Vozačevo i suvozačevo sjedalo je tvrđe podstavljeno, ali udobno te je primjerene veličine. Položaj je uspravan i opuštajući te je zamisliva ugodna duža turneja u paru ili solo. Zaštita od vjetra bolja je nego na V-Stromu, ali za podizanje vjetrobrana potreban je alat, malo vremena i dobre volje. Nešto vremena ostalo je i za posljednji u trilingu motora od 800 ccm. Naked pod nazivom GSX-8S karakterno se ne razlikuje od svoje braće 8R i V-Strom 800. Vrlo živahan agregat, odlične kočnice i lako upravljanje odlikuje trio "osamstotica", a samo osobni ukus i preferencije su presudne za odabir. Doduše na 8S-u se sjedi uspravnije, ali je tijelo izloženije zbog manjka bilo kakve vjetrozaštite.