Najbolja prodaja ožujka - Renault

Najbolja prodaja ožujka - Renault

8.4.2025., 06:58
Promocija plus

Prodaja automobila u ožujku: Počela je mrtva utrka

Ožujak ima sedam registracija više od lanjskog, a kumulativna je prodaja lošija 1,5 posto. Sve je to priprema za ljetnu sezonu

Mrtva utrka. Upravo bi se s tom frazom što se često koristi u sportskom novinarstvu moglo nazvati rezultate prodaje osobnih automobila na hrvatskom tržištu u prvom tromjesečju 2025. godine. Kako nas izvješćuje agencija Promocija plus, u ožujku je u Hrvatskoj registrirano 6265 automobila, što je samo sedam vozila više nego u istom mjesecu lani.

Postotno je razlika toliko malena da možemo potvrditi kako prodaja zapravo u cijelosti stagnira. Skočila je znatno u odnosu prema veljači, baš kao što je to bilo i lani, što znači da nam počinje turistička predsezona. Uostalom, počeo je i ljetni red letenja, što, posebno u dalmatinskim zračnim lukama, znači da nam dolazi sve veći veći broj turista koji nakon slijetanja sjedaju u rent-a-car vozila. Da, skok od nekih dvije tisuće automobila u odnosu prema prva dva mjeseca u godini, što znači da je počela registracija rent-a-car kompanija. Riječ je o "buy-back" odnosu, odnosno o činjenici da se ti automobili vraćaju kućama od koji su "kupljeni", pa ih većina nakon ljeta završi u neki drugim državama. Zbog toga dolazi i do disproporcije statistika, o kojoj svaki mjesec pišemo, i realnog stanja, bolje rečeno, starosti našeg voznog parka.

“Upetljane" rente

Bacimo li oko na kumulativnu kvartalnu prodaju, daju se nazrijeti neki pomaci, no opet ih je teško izraziti postotcima. Lani je prvi kvartal zabilježio 15.205, ove godine 14.965 registracija, što je 240 manje, a u postotcima je to 1,58 %. Jasno je stoga, a spominjali smo već "rente", da nam 2025. godina donosi potpuno nepromijenjeno stanje u najmanje dvije grane gospodarstva: prodaji automobila i turizmu. Istina, vrijeme je i više nego turbulentno, od agresije na Ukrajinu do Trumpovih carinsko-ekonomskih udara, tako da je dio građana Hrvatske "dignuo ručnu" u odluci o kupnji novog automobila. Slično vjerojatno razmišljaju i naši turisti, koji još ne donose odluke o putovanjima.

RENAULT CLIO NAJPRODAVANIJI MODEL

Renault se može podičiti modelskom pobjedom u ožujku s Cliom, kojeg je prodano 514. Druga je sveprisutna Škoda Octavia (370), a Volkswagen T-Cross (308) na trećem je mjestu. Dobrom rezultatu Renaulta pomogao je i Captur, koji je u ožujku došao do prodajne brojke 302. Iznad 200 prodanih primjeraka ostvarili su još Dacia Duster (292) i Suzuki Vitara (253). Na sedmom mjestu je Opel Corsa (161), no njezina eksplozija slijedit će u ovom mjesecu zbog narudžbi rent’a’car kompanija. Ljesticu od prvih deset modela zatvaraju Suzuki SX4 (139), Škoda Kodiaq (119) i VW Tiguan (112).

Prebacimo li se na konkretno tržište i plasmane pojedinih proizvođača, slika je slična. Ili da opet krenemo stihovima "sve je isto k'o i lani", ili tu negdje. Jer na prve tri pozicije su Škoda, Volkswagen i Renault. U ožujku je navedeni francuski proizvođač dosegnuo čak 900 registracija, što je i ukupno najbolja pozicija mjeseca, no jasno je da su se tu "upetljale" rente. Dobro je poslovao i navedeni dvojac na vrhu, kao i Suzuki na četvrtom mjestu, što za njega čini posebno dobru priču s obzirom na to da kod njega "rente" ne čine veliki udio. Tu je i Dacia, a pad Toyote na šestu poziciju ne znači da je za njom potražnja manja, nego činjenicu da ne posluje s kompanijama što iznajmljuju automobile. Svakako treba istaknuti i dobre pozicije KIA-e, Opela i Hyundaija, a Audi je, sada veće tradicionalno, deseti s jako dobrim rezultatom od 300 novih registracija.

Skok Cupre

U drugom dijelu sve kreće s BMW-om, i s jako dobrim njegovim rezultatom od 169 registracija u ožujku, slijede ga Ford i Mazda, a tek su se na 14. i 15. mjesto plasirali Citroen i Peugeot, što je jako daleko od pozicija koje su nekad zauzimali. Kao i pomalo neobično, s obzirom na to da je Renault, kao također francuski proizvođač, jako visoko. Dobar je plasman Cupre, odmah iza Mercedesa, pa nakon Nissana i Volva slijedi i prvi "kinez", na 20. je mjestu Geely, koji bi samo po rezultatima za ožujak bio još četiri mjesta bolji.

Pogledamo li drugi dio prodajne ljestvice, od 21. do 46. pozicije, koliko je ukupno u nas registrirano bendova, svega pomalo. Seat, koji u ovom trenutku nije dio "renta" programa, tek je 22., MG-u očito nedstaje vozila, jer sasvim sigurno mu nije mjesto na 25. poziciji, a uistinu smo se šokirali vidjevši da je Fiar prvi kvartal završio tek na 36. poziciji! Što je čak i ispod Subarua, Alfa Romea, DS-a, Honde i sličnih poznatih a loše pozicioniranih brendova.

Kvartalni prodajni raport završit ćemo u luksuznom stilu: u ožujku su, naime, registrirana dva Rolls-Roycea. 

POČINJU PRIPREME ZA LJETNU SEZONU

Da se približava turistička sezona, pokazuju i nove registracije. Kao i prethodnih godina, u prva dva mjeseca bile su pri dnu poretka, a u ožujku su opet uskrsnule. Riječ je o takozvanim garažama za korporacijska i rent’a’car vozila, konkretno Požeško-slavonskoj županiji (PŽ), Bjelovarsko-bilogorskoj (DA registracije) i Zadarskoj županiji (ZD) - PŽ i DA registracija u siječnju i veljači gotovo nije bilo, a onda u samo jednom mjesecu Požega skoči na peto mjesto prodajne ljestvice, iznad Osječko-baranjske županije. Ta vozila najmanje će boraviti u Požegi tijekom godine, destinacija će im uglavnom biti jadranska obala, a ista je sudbina namijenjena i DA registracijskim oznakama (Daruvar). Ostatak Slavonije? Dno! Vukovarsko-srijemska županija je 14., Brodsko-posavska 16., a Virovitičko-podravska pretposljednja, 19.