Renault 5
25.3.2025., 07:05
inovativnost i odvažnost

Renault 5 Turbo 3E je prvi mali električni superauto

Električni Renault 5 Turbo 3E na moderan način oživljava Renault 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980-ih

Prava zvjerka, stvorena za reli, driftanje i trkaće staze, a opet dovoljno pripitomljena za ceste. Tim se riječima može ukratko opisati razvoj i inženjering Renaulta 5 Turbo 3E. Renaultov najsnažniji, najnapredniji i svakako spektakularni cestovni električni automobil utjelovljuje duh marke i njezinu strast prema sportskim performansama i natjecanju.

Renault 5 Turbo 3E odaje počast poznatom nasljeđu modela Renault 5 Turbo i Turbo 2 iz 1980-ih, dvaju nezaustavljivih trkača koja su se svojedobno iskazala energičnim karakterom, inovativnim duhom i impresivnim performansama u reliju. Bili su to prvi francuski modeli s benzinskim motorom s turbopunjačem, tehnologijom koju je Renault netom uspješno uveo u Formulu 1, a za koje se danas otimaju kolekcionari.

Renault 5

Međutim, Renault 5 Turbo 3E je moderniziran, inovativan, električan te raskošniji i snažniji od svojih prethodnika, do te mjere da je stvorio novu klasu vozila: mali superautomobil. Po uzoru na veća vozila, ima impresivne tehničke specifikacije (540 KS, 0 – 100 km/h za manje od 3,5 sekundi, nadgradnja od ugljičnih vlakana itd.) te se u najvećoj mogućoj mjeri prilagođava zahtjevima kupaca glede dizajna. Štoviše, ima minimalni omjer duljine i širine od 2,01, koji ga, unatoč dimenzijama kompakta, stavlja uz bok superautomobilima.

Renault Grupa sazdala je Renault 5 Turbo 3E na prilagođenoj platformi, koja odgovara njegovim ambicijama i performansama, te je ponovno posegnula za formulom koju je 1980-ih primijenila na Renaultu 5, Renaultu 5 Alpine i Renaultu 5 Turbo: spojivši svoj odvažan imidž i snažan ugled s natjecateljskim duhom i stručnošću marke Alpine, omogućila je ovom malom superautomobilu da stane uz rame Renaultu 5 E-Tech electric (gradski automobil) i Alpineu A290 (sportski gradski automobil).

U isto se vrijeme pojavljuju neke druge komplementarne sile, kao što je Ampere za softver i elektroničku arhitekturu te Mobilize za tehnologiju dvosmjernog punjenja (V2L i V2G), zajedno s nizom usluga koje pojednostavnjuju električnu vožnju: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass i Plug & Charge. Osim toga, neki su partneri svojom stručnošću i znanjem pridonijeli razvoju ključnih komponenti kao što su motori u kotačima i nadgradnja od ugljičnih vlakana. Renault 5 Turbo 3E potpuno iskorištava proces preobrazbe Renault Grupe, temeljen na strateškom planu Renaulution.

Renault_5  _Turbo_3E


Renault_5 _Turbo_3E

PREDNJI DIO SADA S LED TEHNOLOGIJOM

Organizacija prednjeg dijela još je jedna stavka koju Renault 5 Turbo 3E posuđuje od svojih prethodnika: četvrtasta prednja svjetla, sada s LED tehnologijom, koja kao da se stapaju s rubom poklopca motora, tanki trak s tri središnja dijela i dodatna dva četvrtasta svjetla, originalno duga, koja sada zamjenjuju LED dnevna svjetla. Aerodinamički razdjelnik oko prednjeg odbojnika i veliki usisnik na poklopcu motora poboljšavaju potisak u korist savršene ravnoteže između prednjeg i stražnjeg kraja. Usisnici na bočnim stranama odbojnika usmjeravaju zrak ispred kotača, a usmjerivači u području stražnjih blatobrana usmjeravaju protok zraka ispod svjetala, odnosno iza vozila. Pritom mislimo na gornje usmjerivače zraka – usmjerivači zraka na donjem dijelu vozila služe za hlađenje kočnica. Iza usmjerivača zraka na lijevoj strani krije se i otvor za punjenje.

Renault je s modelom Renault 5 Turbo 3E stvorio novu kategoriju malih električnih superautomobila, još jednom potvrdivši svoju strast, hrabrost i inovativnost, koji ga, kao marku, oduvijek pokreću. Prvi put na tržištu imamo energični i iznimno dinamični automobil koji, iako dug samo četiri metra, donosi vrhunske performanse i uzbudljiv doživljaj vožnje. Osim što električna vozila čini poželjnijima no ikad prije, Renault ovim automobilom dokazuje da može ponuditi rješenje za baš svaku želju i potrebu.

Renault_  5_Turbo_3E

Ugradnja baterije ispod podnice ne samo što je snizila težište nego je i omogućila inženjerima marke Alpine, zaduženima za prilagodbu postavki i ovjesa, da u cijelosti ostvare vlastitu viziju: maksimalna okretnost, performanse koje oduzimaju dah i senzacionalne sposobnosti driftanja (uz posebnu funkciju pomoći pri driftanju i okomitu ručnu kočnicu u stilu vozila za reli), od kojih ćete se naježiti.

Iznimno vozilo za zahtjevne kupce zahtijeva izniman marketinški pristup! Koncesionari koji rezerviraju automobil ujedno će, kao privilegirani partneri, sudjelovati u programu za njegovo pretfinanciranje. Kao rezultat zajedničkog napora, koji uključuje i kupce, Renault 5 Turbo 3E bit će dostupan na nekoliko ključnih tržišta, uključujući Europu, Bliski istok, Japan i Australiju. U znak posvete godini u kojoj je predstavljen originalni Renault 5 Turbo, novi će model biti proizveden u 1980 numeriranih primjeraka!
Kupci će moći odabrati svoj broj prilikom narudžbe. Predbilježbe za vozilo počinju sljedećih tjedana, a prve isporuke očekuju se u 2027. godini. 

Tehnički podatci

Duljina:       .................................................................4,08 m

Širina:       ....................................................................2,03 m

Visina:       ....................................................................1,38 m

Međuosovinski razmak:       .........................................2,57 m

Razmak od tla:       .....................................................118 mm

Masa:       ....................................................................1450 kg

Snaga:       ..............................2 x 200 kW (540 KS/4800 Nm)

Doseg prema WLTP-u:       .........................................400 km

0 – 100 km/h:       .........................................................< 3,5 s

Najveća brzina:       ..................................270 km/h (na stazi)

Renault_5 _Turbo_3E