Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

25.3.2025., 07:10
Vozili smo: Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG

Kodiaq u novoj verziji nastavlja donositi sve što bi vozač mogao poželjeti od SUV vozila

Motorizacija nudi nekoliko opcija, a starta s 1.5 TSI motorom od 150 KS i novim plug-in hibridom s baterijom od 25,7 kWh

Ako bismo gledali recept prema kojem većina može zamisliti svoj idealni automobil, onda bi ta "kuharica" glasila nekako ovako: veliki SUV, puno mjesta za putnike, velik prtljažnik, dizel od dvije litre obujma, DSG automatik. Sve to odlično je "skuhala" Škoda u novom Kodiaqu.

Ime po surovom krajobrazu Aljaske. Još od pojave prvog modela, Kodiaq je privukao brojne ljubitelje SUV-a zbog prostorne raskoši i povišene podnice od gotovo 19 cm, pružajući tako spoj prostranog interijera i robusnosti na cesti. Druga generacija nastavila je istim stopama oslanjajući se na provjerenu MQB Evo platformu, koju dijeli s Volkswagenovim modelima Passat i Tiguan.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Aerodinamika

Škoda Kodiaq donosi elegantan dizajn koji s dojmljivom prednjom maskom i opcijskom svjetlosnom trakom izgleda moderno i skladno. Dimenzije su također blago narasle - Kodiaq sada mjeri 4,76 metara u duljinu (+6 cm), a širina i visina ostale su gotovo iste, čime je postignut bolji aerodinamički profil (0,282). Poboljšanja u aerodinamici dodatno podupiru unaprijeđeni protoci zraka oko motora i kočnica, aerodinamički retrovizori te krovni spojler.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Unutrašnjost je doživjela puno snažniji zaokret u modernizaciji. Vozača dočekuje digitalna instrumentna ploča od deset inča, prilagođena za maksimalnu preglednost u svim uvjetima. Ručni mjenjač više nije dostupan, a kontrole DSG automatskog mjenjača postavljene su pokraj upravljača na nov način, što je praktično i intuitivno. Radom novi mjenjač podsjeća na nove ID modele iz VW-a, a brisači, koje inače vežemo uz desnu ručicu kod upravljača, sada su prebačeni na lijevu ručicu, zajedno sa žmigavcima.

Oprema Selection donosi bogat paket za udobnost i sigurnost, uključujući LED Matrix svjetla, trozonsku automatsku klimu, senzore za parkiranje i pomoćne kamere. Dodatna oprema omogućuje još više prilagodbe prema ukusu vozača – veći zaslon, dodatne presvlake ili veće alu-naplatke lako su dostupni.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

NOVI ZASLON

Središnji zaslon multimedije sada kreće od 10 inča u standardnoj opremi Selection, a opcija 13-inčnog zaslona dolazi uz doplatu (991 euro). Posebno dojmljivi su nam majušni zasloni na fizičkim kontrolama, koji tako tim tipkama daju različite funkcije, od glasnoće, ventilacije... Koliko se pazilo na neke od detalja, možemo vidjeti i na primjeru bežičnih punjača za pametne telefone. Naime, u središnjoj konzoli su dva mjesta, a kako ne bi došlo do zagrijavanja telefona prilikom punjenja, ispod je izvedeno i hlađenje.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Motorizacija

Ponuda motora nudi nekoliko opcija, počevši s ekonomičnim 1.5 TSI motorom od 150 KS i novim plug-in hibridom s baterijom od 25,7 kWh, koja omogućava do 100 km vožnje na struju. Ipak, najtraženija opcija ostaje 2.0 TDI dizelski motor, dostupan u verzijama od 150 KS i 193 KS s pogonom na sva četiri kotača. Mi smo provozali prvi, od 150 KS i s pogonom na prednje kotače.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Na cesti se Kodiaq pokazuje kao prava krstarica. Premda teži 1865 kg, dizelski motor nudi uglađenu vožnju s pristojnim ubrzanjem - do stotke stiže za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 203 km/h. U gradu prosječno troši 8 litara, a pri umjerenoj vožnji magistralom potrošnja se spušta na oko 5 litara.Kodiaq u novoj verziji nastavlja donositi sve što bi vozač mogao poželjeti od SUV vozila – prostranost, moderan dizajn, kvalitetu izrade i široku ponudu sigurnosne opreme. Sve to uz početnu cijenu od konkurentnih oko 42 tisuće eura za izvedbu s 2-litrenim dizelskim motorom, a naš je testni cijenom stao na gotovo 52 tisuće.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq