
Škoda Kodiaq
Kodiaq u novoj verziji nastavlja donositi sve što bi vozač mogao poželjeti od SUV vozila
Motorizacija nudi nekoliko opcija, a starta s 1.5 TSI motorom od 150 KS i novim plug-in hibridom s baterijom od 25,7 kWh
Ako bismo gledali recept prema kojem većina može zamisliti svoj idealni automobil, onda bi ta "kuharica" glasila nekako ovako: veliki SUV, puno mjesta za putnike, velik prtljažnik, dizel od dvije litre obujma, DSG automatik. Sve to odlično je "skuhala" Škoda u novom Kodiaqu.
Ime po surovom krajobrazu Aljaske. Još od pojave prvog modela, Kodiaq je privukao brojne ljubitelje SUV-a zbog prostorne raskoši i povišene podnice od gotovo 19 cm, pružajući tako spoj prostranog interijera i robusnosti na cesti. Druga generacija nastavila je istim stopama oslanjajući se na provjerenu MQB Evo platformu, koju dijeli s Volkswagenovim modelima Passat i Tiguan.
Aerodinamika
Škoda Kodiaq donosi elegantan dizajn koji s dojmljivom prednjom maskom i opcijskom svjetlosnom trakom izgleda moderno i skladno. Dimenzije su također blago narasle - Kodiaq sada mjeri 4,76 metara u duljinu (+6 cm), a širina i visina ostale su gotovo iste, čime je postignut bolji aerodinamički profil (0,282). Poboljšanja u aerodinamici dodatno podupiru unaprijeđeni protoci zraka oko motora i kočnica, aerodinamički retrovizori te krovni spojler.
Unutrašnjost je doživjela puno snažniji zaokret u modernizaciji. Vozača dočekuje digitalna instrumentna ploča od deset inča, prilagođena za maksimalnu preglednost u svim uvjetima. Ručni mjenjač više nije dostupan, a kontrole DSG automatskog mjenjača postavljene su pokraj upravljača na nov način, što je praktično i intuitivno. Radom novi mjenjač podsjeća na nove ID modele iz VW-a, a brisači, koje inače vežemo uz desnu ručicu kod upravljača, sada su prebačeni na lijevu ručicu, zajedno sa žmigavcima.
Oprema Selection donosi bogat paket za udobnost i sigurnost, uključujući LED Matrix svjetla, trozonsku automatsku klimu, senzore za parkiranje i pomoćne kamere. Dodatna oprema omogućuje još više prilagodbe prema ukusu vozača – veći zaslon, dodatne presvlake ili veće alu-naplatke lako su dostupni.
Motorizacija
Ponuda motora nudi nekoliko opcija, počevši s ekonomičnim 1.5 TSI motorom od 150 KS i novim plug-in hibridom s baterijom od 25,7 kWh, koja omogućava do 100 km vožnje na struju. Ipak, najtraženija opcija ostaje 2.0 TDI dizelski motor, dostupan u verzijama od 150 KS i 193 KS s pogonom na sva četiri kotača. Mi smo provozali prvi, od 150 KS i s pogonom na prednje kotače.
Na cesti se Kodiaq pokazuje kao prava krstarica. Premda teži 1865 kg, dizelski motor nudi uglađenu vožnju s pristojnim ubrzanjem - do stotke stiže za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 203 km/h. U gradu prosječno troši 8 litara, a pri umjerenoj vožnji magistralom potrošnja se spušta na oko 5 litara.Kodiaq u novoj verziji nastavlja donositi sve što bi vozač mogao poželjeti od SUV vozila – prostranost, moderan dizajn, kvalitetu izrade i široku ponudu sigurnosne opreme. Sve to uz početnu cijenu od konkurentnih oko 42 tisuće eura za izvedbu s 2-litrenim dizelskim motorom, a naš je testni cijenom stao na gotovo 52 tisuće.