
Škoda Octavia
Nakon podosta vremena pad prodaje automobila
Iako mali, pad prodaje u veljači najavljuje kako smo u godini stagnacije jer ni turizam ne najavljuje bitno veće pomake
Nakon dugo vremena - pad prodaje automobila u Hrvatskoj. Nakon "u volan" jednakog broja registracija u siječnju 2025. godine, veljača je donijela pad prodaje od 5,8 posto. Konkretno, registrirano je gotovo 250 automobila manje, što je na kumulativnoj razini prouzročilo pad od 2,8 posto. Što nije mnogo, ali je ipak riječ o iznenađujućem podatku s obzirom na to da se godinama, dakako izuzmemo li godine pandemije, iz mjeseca u mjesec bilježe bolji prodajni rezultati.
Ono što ovu priču ipak relativizira, činjenica je da je lanjska godina bila "prijestupna", dakle, imala je dan više od aktualne, što je pad od 3,5 posto u danima, pa se na taj način može pravdati 5,8-postotni pad. Drugim riječima, ova godina ponavlja prošlogodišnje prodajne brojke, što se može definirati - stagnacijom. Ono što dodatno ističemo u analizi prodajnih rezultata osobnih automobila u Hrvatskoj, za prva dva ovogodišnja mjeseca je činjenica da se radi o prodaji dominantno "fizičkim licima", tako da je to dobar refleks i na opći standard za koji se s dosta sigurnosti može zaključiti kako - stagnira.
Ono što slijedi od travnja je početak registracije vozila za rent-a-car kompanije koje će automatski znatno utjecati na ovogodišnju sliku prodaje automobila. Prema najavama koje stižu s turističkog tržišta, unatoč geopolitičkoj kao i ekonomskoj situaciji u nama emitivnim državama, ne bi trebalo biti već problema, očekuju se prošlogodišnji rezultati. Što znači da će i taj dio godine, od travnja do srpnja najviše je registracija rent-a-cara, biti sličan lanjskom razdoblju. Istina, a može se i to već zamijetiti, moguća je reakcija uvoznika automobila koji će akcijama i privlačnim cijenama probuditi onaj dio tržišta koji, pa upravo zbog navedenog stanja, "zveckanja oružja" i njime izazvane nesigurne ekonomije, pa tako i u pitanju turističkog tržišta koje nama, kako je poznato, čini petinu gospodarstva što dakako utječe na rent-a-car rezervacije i osobnu potrošnju.
Bacimo li nakon geopolitičko-ekonomske situacije na prodaju i njezinu proizvođačku sliku, promjena ima na prvom i desetom mjestu. Na lidersku se poziciju nakon Volkswagena probila Škoda, što baš i nije neka novost jer je liderski dualizam ta dva proizvođača iz istog koncerna najčešća pojava već godinama. Na desetoj poziciji je pak - bavarska izmjena. BMW je tu poziciju prepustio Audiju, koji je cijele prošle godine, pa tako i na njezinu kraju, bio deseti. Na visokom trećem i četvrtom mjestu su Suzuki i Toyota. Japanski dvojac, koji odličnom modelskom politikom, kao i politikom cijena i dobrim akcijama u slučaju Suzukija, jako dobro kotira kod "privatnih kupaca". Na petoj je pozicii Dacija, pa opet dalekoistočni dvojac, ovaj put iz Koreje. Naravno, riječ je o Hyundaiju i KIA-i.
Unutar najbolje desetorice su još Opel i Renault, koji će se znatnije oporaviti kad krenu “rente”. Za sada nešto lošije, ali ne i loše jer biti na HR Top10 znači da participirate u bezmalo 80 posto ukupne prodaje automobila u Hrvatskoj.