Renault Filante

Renault Filante

4.3.2025., 06:54
Renault

Filante Record ime je dvostrukog značenja

Renault Filante Record 2025 ambiciozni je električni pokazni automobil koji želi postaviti nove rekorde u području učinkovitosti

Renault Filente Record 2025 ambiciozno je vozilo koje nadahnuće crpi iz dva prestižna izvora. Ime je nadahnuto dvama povijesnim Renaultovim jednosjedima: 40 CV des Records i Étoile Filante (zvijezda padalica). U dvadesetim i pedesetim godinama prošlog stoljeća ti su lovci na rekorde osvojili niz priznanja za brzinu i izdržljivost. Njihovim stopama sada kreće Renault Filante Record 2025, električni pokazni automobil koji želi postaviti nove rekorde u kategoriji učinkovitosti.

Sylvia Dos Santos, voditeljica Odjela za strategiju imenovanja proizvoda u Renaultovu odjelu za globalni marketing, objasnila je na koji način ime tog modela odražava revolucionarni duh i inovativnost marke. Laboratorij na kotačima, poznatiji kao Renault Filante Record 2025, služi za ispitivanje aerodinamike, tehnologija i inovacija te je osmišljen da pomakne granice učinkovitosti. U prvoj polovini 2025. godine pokušat će ostvariti nove rekorde potrošnje i dosega. Neobično ime koje taj automobil nosi nadahnuto je dvama slavnim rekorderima iz Renaultove povijesti: modelima 40 CV des Records i Étoile Filante.

Renault Filante

Renault Filante

- Prigodom stote godišnjice prvih rekorda, koje je postavio 40 CV des Records, naš Renault Filante odaje počast nasljeđu marke koja sudjelovanjem u automobilističkim sportovima i obaranjem rekorda promiče tehnološke inovacije i zagovara daljnji razvoj - poručila je Sylvia Dos Santos.

Naziv Filante nadahnut je modelom Étoile Filante, jednosjedom koji je predstavljen 22. lipnja 1956. na stazi Montlhéry, izvan Pariza. U rujnu iste godine postavio je nove brzinske rekorde u američkom Bonneville Salt Flatsu. Na stazi od jednog kilometra postigao je brzinu od 306,9 km/h, na pet kilometara brzina je bila 308,85 km/h, na stazi od kilometra i pol - 307,7 km/h, a prosječna brzina na stazi od osam kilometara bila je 280,8 km/h. Ponovimo, godina je 1956.!

Renault Filante

Renault Filante

Étoile Filante posudio je većinu aerodinamičkih komponenti (kao što su dvije repne peraje) iz svijeta zrakoplovstva. Taj izvanredni trkaći automobil imao je izuzetno snažan turbinski motor s pogonom na kerozinsko gorivo, te je razvijao 270 KS pri 28.000 o/min. Cjevasta karoserija tog rekordera bila je izrađena od poliestera, a njegov jednostupanjski mjenjač Transfluide poslije se ugrađivao i u model Frégate. Doduše, u poluautomatskoj izvedbi. Étoile Filante učvrstio je položaj marke Renault u SAD-u te joj omogućio da istraži upravljačka i kočna svojstva automobila uske konstrukcije pri velikim brzinama.

- Uz spomenuti povijesni i tehnički aspekt, naziv Filante potječe od francuskog glagola filer, što znači vrtjeti se, rastezati, izdužiti. Cilj nam je bio prizvati u svijest dugačku, vitku siluetu našeg koncepta te istaknuti koliko je pozornosti poklonjeno svakom djeliću njegove vješto izbrušene karoserije. Filante, sinonim za lakoću, brzinu i učinkovitost, podsjeća nas na zvijezde padalice, svemirska prostranstva i svijet zrakoplovstva - objašnjava Sylvia Dos Santos.

Drugi gen je 40 CV des Records, spoj brzine i izdržljivosti. Riječ je o jednosjedu jednostavna dizajna koji je bio uži od Renaultove perjanice u to doba, modela 40 CV. Godine 1925. i 1926. 40 CV des Records ostvario je niz rekorda brzine i izdržljivosti. Štoviše, godina 2025. u njegovu nazivu označuje obljetnicu rekorda iz 1925. godine.

Renault Filante

Renault Filante

Dana 11. svibnja 1925. godine inženjeri Garfield i Plessier srušili su rekorde u prvom izdanju tog modela (tip ML s potpuno otvorenom karoserijom), i to u prosječnoj brzini u trosatnoj vožnji, prosječnoj brzini tijekom 500 km i prosječnoj brzini tijekom 800 km. Tim su vozilom oboreni i neki drugi rekordi, no njegovo najveće postignuće svakako je rekord koji su Garfield, Plessier i Guillon postavili na 24-satnoj vožnji u Montlhéryju 9. lipnja 1926. Prešli su 4167,6 kilometara pri prosječnoj brzini od 173,649 km/h. Rekord je ostvaren u modelu 40 CV des Records tipa NM, sa zatvorenom karoserijom i oplatama karoserije od umjetne kože, postavljenima povrh konstrukcije od drva i mreže. U njega je bio ugrađen snažan redni motor sa šest cilindara, obujma većeg od 9000 cm³ i snage od 150 KS.

Record Nervasport des Records je 4. i 5. travnja 1934. ostvario devet međunarodnih i tri svjetska rekorda, uključujući rekord u 48-satnoj vožnji, kada je pri prosječnoj brzini od 167,445 km/h prevalio put od 8037 km. 

100 GODINA OD POSTAVLJANJA REKORDA

Danas drukčije pristupamo konceptima granica i performansi te ih prilagođavamo vremenu u kojem živimo. Modelom Renault Filante Record 2025 ne pomičemo samo granice brzine i izdržljivosti nego i učinkovitosti i mase. Na taj način stvaramo nove perspektive za buduća električna vozila, dodaje Sylvia Dos Santos, te nastavlja s još jednom povijesnom zgodom. “Ime je posveta i identitetu naše marke, koji nam je izuzetno važan. Godine 1925. Renault je dotadašnji logotip u obliku kruga zamijenio dijamantnim. 40 CV des Records bio je jedan od prvih automobila s tim novim logotipom. I on, kao i rekordi koje smo dosad spomenuli, ove godine obilježava stotu godišnjicu. Stoga je svakako bila dobra ideja dodati tu godinu u naziv novog pokaznog automobila”, poručila je voditeljica Renaultova Odjela za strategiju imenovanja proizvoda.