
Renault Filante
Filante Record ime je dvostrukog značenja
Renault Filante Record 2025 ambiciozni je električni pokazni automobil koji želi postaviti nove rekorde u području učinkovitosti
Renault Filente Record 2025 ambiciozno je vozilo koje nadahnuće crpi iz dva prestižna izvora. Ime je nadahnuto dvama povijesnim Renaultovim jednosjedima: 40 CV des Records i Étoile Filante (zvijezda padalica). U dvadesetim i pedesetim godinama prošlog stoljeća ti su lovci na rekorde osvojili niz priznanja za brzinu i izdržljivost. Njihovim stopama sada kreće Renault Filante Record 2025, električni pokazni automobil koji želi postaviti nove rekorde u kategoriji učinkovitosti.
Sylvia Dos Santos, voditeljica Odjela za strategiju imenovanja proizvoda u Renaultovu odjelu za globalni marketing, objasnila je na koji način ime tog modela odražava revolucionarni duh i inovativnost marke. Laboratorij na kotačima, poznatiji kao Renault Filante Record 2025, služi za ispitivanje aerodinamike, tehnologija i inovacija te je osmišljen da pomakne granice učinkovitosti. U prvoj polovini 2025. godine pokušat će ostvariti nove rekorde potrošnje i dosega. Neobično ime koje taj automobil nosi nadahnuto je dvama slavnim rekorderima iz Renaultove povijesti: modelima 40 CV des Records i Étoile Filante.
- Prigodom stote godišnjice prvih rekorda, koje je postavio 40 CV des Records, naš Renault Filante odaje počast nasljeđu marke koja sudjelovanjem u automobilističkim sportovima i obaranjem rekorda promiče tehnološke inovacije i zagovara daljnji razvoj - poručila je Sylvia Dos Santos.
Naziv Filante nadahnut je modelom Étoile Filante, jednosjedom koji je predstavljen 22. lipnja 1956. na stazi Montlhéry, izvan Pariza. U rujnu iste godine postavio je nove brzinske rekorde u američkom Bonneville Salt Flatsu. Na stazi od jednog kilometra postigao je brzinu od 306,9 km/h, na pet kilometara brzina je bila 308,85 km/h, na stazi od kilometra i pol - 307,7 km/h, a prosječna brzina na stazi od osam kilometara bila je 280,8 km/h. Ponovimo, godina je 1956.!
Étoile Filante posudio je većinu aerodinamičkih komponenti (kao što su dvije repne peraje) iz svijeta zrakoplovstva. Taj izvanredni trkaći automobil imao je izuzetno snažan turbinski motor s pogonom na kerozinsko gorivo, te je razvijao 270 KS pri 28.000 o/min. Cjevasta karoserija tog rekordera bila je izrađena od poliestera, a njegov jednostupanjski mjenjač Transfluide poslije se ugrađivao i u model Frégate. Doduše, u poluautomatskoj izvedbi. Étoile Filante učvrstio je položaj marke Renault u SAD-u te joj omogućio da istraži upravljačka i kočna svojstva automobila uske konstrukcije pri velikim brzinama.
- Uz spomenuti povijesni i tehnički aspekt, naziv Filante potječe od francuskog glagola filer, što znači vrtjeti se, rastezati, izdužiti. Cilj nam je bio prizvati u svijest dugačku, vitku siluetu našeg koncepta te istaknuti koliko je pozornosti poklonjeno svakom djeliću njegove vješto izbrušene karoserije. Filante, sinonim za lakoću, brzinu i učinkovitost, podsjeća nas na zvijezde padalice, svemirska prostranstva i svijet zrakoplovstva - objašnjava Sylvia Dos Santos.
Drugi gen je 40 CV des Records, spoj brzine i izdržljivosti. Riječ je o jednosjedu jednostavna dizajna koji je bio uži od Renaultove perjanice u to doba, modela 40 CV. Godine 1925. i 1926. 40 CV des Records ostvario je niz rekorda brzine i izdržljivosti. Štoviše, godina 2025. u njegovu nazivu označuje obljetnicu rekorda iz 1925. godine.
Dana 11. svibnja 1925. godine inženjeri Garfield i Plessier srušili su rekorde u prvom izdanju tog modela (tip ML s potpuno otvorenom karoserijom), i to u prosječnoj brzini u trosatnoj vožnji, prosječnoj brzini tijekom 500 km i prosječnoj brzini tijekom 800 km. Tim su vozilom oboreni i neki drugi rekordi, no njegovo najveće postignuće svakako je rekord koji su Garfield, Plessier i Guillon postavili na 24-satnoj vožnji u Montlhéryju 9. lipnja 1926. Prešli su 4167,6 kilometara pri prosječnoj brzini od 173,649 km/h. Rekord je ostvaren u modelu 40 CV des Records tipa NM, sa zatvorenom karoserijom i oplatama karoserije od umjetne kože, postavljenima povrh konstrukcije od drva i mreže. U njega je bio ugrađen snažan redni motor sa šest cilindara, obujma većeg od 9000 cm³ i snage od 150 KS.
Record Nervasport des Records je 4. i 5. travnja 1934. ostvario devet međunarodnih i tri svjetska rekorda, uključujući rekord u 48-satnoj vožnji, kada je pri prosječnoj brzini od 167,445 km/h prevalio put od 8037 km.