
Revija moćnih Škoda RS na autodromu Grobnik
Pista grobničkog autodroma bila je mjesto gdje su novinari iz 24 države do maksimuma testirali Škode Octavije i Kodiaq RS
Škoda Auto, jedan od proizvođača najcjenjenijih i najprodavanijih automobila u Europi što ove godine obilježava 130. rođendan, za prezentaciju svojih najnovijih i najsnažnijih modela odabrao je - općinu Čavle i Rijeku. Riječ je o modelima Octavia i Kodiaq RS, što su najopremljenije verzije ta dva automobila, ujedno i vozila apsolutno sportskih karakteristika. Prezentacija je trajala sedam dana, a s njihovim je karakteristikama upoznato više stotina novinara iz 24 europske države.
S tehničke strane Octavia RS koristi dvolitreni benzinac snage 265 KS najvećeg okretnog momenta od 370 Nm. Do brzine od 100 km/h dolazi za samo 6,4 sekunde, a maksimalna joj je brzina postavljena na 250 km/h. Vrlo je zanimljivo da je unatoč toj silini ostala u zoni ekološki sasvim prihvatljivih proizvoda jer joj je prosječna potrošnja 6,9 litara, uz istina nešto višu emisiju CO2 od 159 g/km. Jako nam se zanimljivim učinio i podatak o aerodinamici, koja pokazuje kako je koeficijent otpora zraka samo Cx 0,26. Dodajmo još da je težina ovakve, s posebnim ogibljenjem, Octavije 1520 kilograma.
Uz hrvatske novinare prvu su grupu činili kolege iz Latvije, Litve, Poljske i Njemačke, a nakon vožnje iz zagrebačke zračne luke baza oktanskih događanja bio je Autodrom Grobnik. Na njemu su se isprobavale karakteristike Octavije RS, a kao posebno zanimljiva priča je vožnja u sportskom Škodinu automobilu iz 1976. godine.
Pojedinačna vožnja, kroz četiri kruga, bila je prilika da se i osobno doživi sve ono što na papiru tako dobro zvuči. Automobil ima jako dobra međuubrzanja, jako se brzo dosežu i brzine iznad 150 km/h, a posebno u tako teškim natjecateljskim uvjetima oduševljava stabilnost automobila.
Kako je u programu i veliki SUV Kodiaq, na rasporedu su i kružne vožnje u tri itinerera. Veliku je pažnju izazvao onaj što od Grobnika ide starom cestom do Fužina pa preko Zlobina u Hreljin, gdje se u povratku može na autocestu ili preko Krasice i Škrljeva natrag na Automotodromu. Uz Fužine oduševljenje je izazvao i pogled koji se prema blistavo plavom Kvarneru prostire s prijevoja nakon što se iz snježnog Gorskog kotara prelazi u Zlobin. Dakako, jako je privlačan bio i krug prema Platku, i zbog činjenice da se skijalište nalazi tako blizu mora i zbog podatka da se istim tim prometnicama vozi i - WRC.
S obzirom na to da se ovako bogato strukturirane prezentacije pripremaju mjesecima unaprijed, važnu ulogu u odabiru mjesta odigrali su i ljudi iz hrvatske Škodine ispostave u Porscheu Croatia, koji su također na našem tržištu prodajni lideri. Uz kvalitetu usluge Automotodroma, što je dakako velika pohvala Robertu Žikoviću i njegovu timu, svakako je jako važno da se i neke buduće, slične prezentacije usmjere prema Kvarneru.
Važnost ovakvih događanja nije samo u činjenici da će se ostvariti velik broj noćenja u terminu koji je daleko i od predsezone nego i u moćnoj sveopćoj popularizaciji kraja na europskoj pozornici. Velik će broj novinara sasvim sigurno, osim o samim karakteristikama automobila, pisati - i o kraju u kojem su sve to doživjeli.