




Dacia Sandero
Najprodavaniji auto u 2024. godini ima Dacia
Vozili smo ga u dva navrata i uvjerili se u činjenicu da je riječ o lani najprodavanijem automobilu u EU-u. Najbolji auto za uloženi novac
Sandero je Daciin prodajni hit, a sada je stigla i potvrda - Dacia Sandero najprodavaniji je automobil u Europi prošle godine. I to bez ulaska u hibridne ili električne vode, samo čisti benzinac ili pak plinaš! No i tu će, prema najavama čelnika kompanije biti promjena. Početkom prošle godine Daciin šef prodaje Xavier Martinet rekao je kako je ponuda motora s unutarnjim izgaranjem veliki adut u pristupačnosti Sandera, te da tvrtka ne planira lansirati hibridne ili električne varijante dok ne bude sigurna kako postoji potražnja na tržištu. Godinu dana poslije, prvenstveno zbog kineske konkurencije, ozbiljno se razmišlja o hibridnim i strujnim verzijama Sandera.
Iduća generacija Sandera tako će krajem 2027. godine dobiti i električnu varijantu. Nema tu puno priče, aiko Sandero želi zadržati status najprodavanijeg modela u Europi, morat će ponuditi više, ali i ostati u domeni najjeftinijih automobila na tržištu. Iako još nije precizirano, govori se o kombinaciji Renaultovih modela s 95 KS snažnim motorom i baterijom od 40 kWh za 300 km dosega. Ide se i u hibridnu varijantu Sandera, a riječ je o izvedbi Hybrid 140. To i ne iznenađuje, jer Jogger ima isti pogon u ponudi, a tehnološki je istovjetan Sanderu.
Za to vrijeme mi smo opet na sedmodnevnom testu provozali Sandero Journey 1.0 TCe 90. U srpnju prošle godine dobili smo ga s tek 300 kilometara, a sada je već postao iskusan cestovni igrač - s prijeđenih 15.000 kilometara. Hajmo odmah o cijeni, za 18.350 eura, koliko sa svim dodatnim opcijama stoji ovaj Sandero, teško da ćete naći povoljniji model kod konkurencije. I opet smo potražili odgovor na pitanje - što to Nijemci, uza svoje "sveto trojstvo" (Audi, Mercedes i BMW), vide u Dacii Sandero, najprodavanijem automobilu u Njemačkoj. Da, dobro ste čuli, "rumunj" u francuskim rukama ondje je najprodavaniji automobil. I nakon odvoženih tisuću i pol kilometara dobili smo odgovor - omjer uloženog i dobivenog je vrhunski!
Motor je nakon prijeđenih 15.000 km razrađen, prede, te pruža osjećaj snage i sigurnosti. Riječ je o najnovijoj generaciji 3-cilindričnog turbomotora sa 90 KS, koja je ekološki prihvatljivija te nudi brzi odziv i lakoću vožnje. Motor je uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji se pokazao odličnim za vožnju po Podravskoj magistrali, ali i autocesti. Uvijek se prilikom testova susrećemo s pitanjem: Koliko ide? To za Sandero nije bitno jer ga nećemo "klati" na autocesti, iako može pojuriti do 175 km/h. Riječ je o autu koji će vas odvesti od točke A do točke B u ugodnoj, pa i višesatnoj, vožnji, bez prevelikog umora. Za to su zaslužna i kvalitetna sjedala. I potrošnja je O.K., nešto manje od šest litara.
Što se tiče izgleda, odmah se primjećuje kako je osvježeni Sandero sada atraktivniji, linije su modernije, posebice na prednjem kraju. Tu su i nova LED svjetla s Y-uzorkom. Poklopac motora je redizajniran, kao i branik, a osvježene su i rešetke hladnjaka itd. Prednji dio Sandera ističe se fluidnim i jasnim linijama.
Gledajući ga s boka, primjećuje se kako su redizajnirane ručke na vratima, ali i osvrtna zrcala, a sa stražnje je strane moderan i robustan izgled naglašen novim svjetlima u obliku slova Y, osvježenim stražnjim branikom i vratima prtljažnika s ugrađenim gumbom za otvaranje. Na krovu je pak shark antena, a gume su postavljene na 16-colnim Randia naplatcima.
Što se tiče dimenzija, Sandero je dug 4088 milimetara, širok 1848 mm bez retrovizora (s otvorenim retrovizorima 2007 mm), visok je 1499 mm, a međuosovinski razmak je 2604 mm. Prtljažnik mu je obujma 410 litara, a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala, prostor raste do 1455 litara. Naravno, to je za rijetke situacije, no užu policu od oko dva metra visine možete prevesti bez problema. Provjereno! Dizajneri su uistinu obavili odličan posao i u unutrašnjosti, a tiče se i organizacije prostora te poboljšanja kvalitete materijala.