ILUSTRACIJA
28.1.2025., 07:00
Mazda CX-80

Raskošna se ljepotica pripremila za Europu

Testirali smo najraskošnije opremljeni primjerak Mazde CX-80, s danas neuobičajenim pogonskim strojem, 6-cilindarskim dizelašem

Najveći Mazdin SUV, impresivni CX-80 najsigurniji je automobil na svijetu, potvrdio je to ugledni EuroNCAP, europski sustav testiranja sigurnosti automobila. Iznimno je to postignuće jer riječ je o klasi u kojoj se nalaze u pravilu najskuplju SUV-ovi na svijetu. Krajnji kupci nalaze se u domeni osoba kojima nekoliko desetaka tisuća eura razlike nije prepreka da bi se domogli svog prestižnog primjerka. Uspjeh Mazde je to veći jer, koliko god i ona s krajnjom cijenom proizvoda došla vrlo visoko, nije ni blizu premium izdancima njemačke škole takvih automobila.

ILUSTRACIJA

Mi smo, pak, na testiranje dobili najraskošnije opremljeni primjerak Mazde CX-80, definiran poznatom oznakom "Takumi", i to s dodatkom "Plus", ali sa, za današnje prilike, pomalo neuobičajenim pogonskim strojem - šestcilindarskim dizelašem obujma 3,3 litre, čija je najveća snaga 254 "konjske snage". Maksimalni mu okretni moment doseže 550 Nm, a sve zajedno, unatoč težini od 2,15 tona, dovoljno je da bi se do brzine od 100 km/h stiglo za samo 8,4 sekunde. Maksimalna je brzina i više nego dovoljnih 219 km/h, ali ono što veseli su međuubrzanja, koja ovom Mazdinu moćniku daju apsolutno sportske karakteristike, pa i želju za nadmetanjem. Startnost kao i sposobnost linearnog povećanja brzine i na zahtjevnijim uzbrdicama izazivaju u najmanju ruku zadovoljstvo, ako ne i ushit.

ŠEST SJEDALA, PO DVA U SVAKOM REDU

Duljina je gotovo pet metara - konkretno 4995 mm, a širina 1890 mm. Visina je zato impresivnih 1705 mm, a tu je i 3120 mm međuosovinskog razmaka. Unutrašnjost je raskošna kada je u pitanju prostornost, a u Mazdi su konfigurirali jednu rjeđu kombinaciju sjedala. Ima ih šest, po dva u svakom redu. Ona u trećem su manjih gabarita, ali svakako nisu neudobna za osobe do 180 centimetara visine i težine do 80-ak kilograma. Najmanji volumen prtljažnika, kad su u funkciji sva tri reda sjedala, iznosi 267 litara, a u klasičnoj, dvorednoj konfiguraciji doseže 687 litara. Kad se sve preklopi i ostane samo prvi red, Mazda CX-80 otvara prostor od 2000 litara korisnog volumena. Kako što izvana djeluje impresivno, takva je i u unutrašnjosti. Takva je zbog opreme, posebnih dizajnerskih umetaka, kao i svijetle kože, što unutrašnjosti daje dojam luksuzne plemenitosti.

Automobil se proizvodi u Japanu, što u Mazdi uvijek ističu kao dodatno jamstvo kvalitete izrade i trajnosti, a nekakva prva nakana mu je i bila prodaja u Zemlji Izlazećeg Sunca kao i na tržištu SAD-a. No i europski proizvođači natječu se u proizvodnji SUV-ova najviših klasa, tako da se Mazda odlučila doći i do Europe. I neka je, jer riječ je o automobilu o kojem itekako valja razmisliti želite li doći do svog dijela svemira raskoši.

ILUSTRACIJA

Paket "Takumi Plus" također se fokusira na preciznu majstorsku izradu i veliku posvećenost detaljima, no implementirani su mnogi premium dodaci i napredne tehnološke pogodnosti. Bijela kožna sjedala su grijana i ljeti ventilirana, audiosustav Bosse na razini je najboljih kućnih sustava, pažnju nam je privukao i električno pokretani stakleni krovni otvor sa sjenilom kao i električno otvaranje poklopca prtljažnika. Točnije, u svakom smjeru, funkcionalnom ili estetskom, odabralo se sve što se danas u automobilu uopće i može zamisliti te pronaći. Iako pridonosi općoj eleganciji armature, možda bismo u jednom takvom automobilu, posebno osvrnemo li se na trendove današnjice, očekivali znatno veći zaslon. Kažemo, elegantno jest, no danas se u automobilima nalaze pravi mali "televizori", tako da je u tom elementu CX-80 pomalo - retro. Da, svakako bismo pohvalili i naplatke od čak 20 inča, iako to znači i poprilično skupe pneumatike, što do izražaja dolazi prigodom njihove zamjene.

PAPRENA CIJENA - 82.000 EURA

Cijena testnog modela Mazda CX-80 s dodatnom opremom iznosi uistinu visokih 82 tisuće eura. Istina je da se za taj iznos može i do pristojne nekretnine na istoku Hrvatske, ali jednako je tako istina da se u sustavu današnjih cijena iznos koji traži ovako “posložena” Mazda CX-80 baš i ne može pronaći bilo što da bi moglo nositi oznaku “value for money”. Kao što može automobil s našeg aktualnog testa. Dodamo li svemu i podatak o sigurnosti, o najsigurnijem SUV-u 2024. godine, što ujedno znači da mu na svijetu po tome nema ravna, cijena je itekako opravdana.

Vratimo se mi opet motoru, jer u aktualnoj dominaciji hibrida i električnih automobila susresti se s jednim rasnim dizelašem, k tome sa šest cilindara, danas je raritet. Motor dolazi iz znane Mazdine serije "skyactive", što znači posvećenost atmosferskom principu, velikim "litražama" iz kojih dolazi podosta "konja". Iako, za današnje prilike, to se s turbinama može napraviti i s mnogo manjim obujmom motora. S druge strane, ovakva izdanja kao kod CX-80 jamče miran, staložen rad i obilje snage kad god se to poželi. K tome, jamči i dugovječnost motora koji neće pokazati znakove ozbiljnog zamora nakon dvjestotinjak tisuća kilometara. Ubrzanje je na razini sportskih automobila, a, posebno zbog današnjih cijena goriva, veseli podatak da smo na testu trošili prosječno tek nešto više od šest litara. Malo, posebno s obzirom na gabarite, na težinu, kao i dimenzije što nisu uvijek u suglasju s aerodinamikom. Mjenjač je osamstupanjski automatik, koji svoj posao obavlja besprijekorno.

ILUSTRACIJA

Namjena? Dakako da je tu u prvom redu riječ o većim obiteljima, ali kad bismo pogledali naše prostore, riječ je o vozilu koje se može nabaviti kako bi se koristilo za primjerice taksiranje, prijevoz gostiju luksuznijih hotela do zračnih luka ili suprotno, na izlete u okolne nacionalne parkove... Na kraju krajeva, onaj tko ga nabavi, u svakom će slučaju uživati. U raskoši opreme, niskoj potrošnji, silovitim ubrzanjima, u svom moćniku iz Japana.