Oliver Blume, šef Volkswagena
VOLKSWAGEN
28.1.2025., 06:15
Oliver Blume

Kina je postala fitness centar za konkurenciju

Kina je "fitness centar" za automobilsku industriju, rekao je izvršni direktor Volkswagena (VW) Oliver Blume u razgovoru za njemački tjednik Die Zeit, istaknuvši da su kineski proizvođači u kratkom roku postali konkurentni zahvaljujući inovacijama. "Inovacije, primjerice u baterijama, softveru i autonomnoj vožnji, razvijaju se (u Kini - nap. ur.) pragmatično i ekonomično, vrlo brzo i jako kreativno", rekao je Blume za tjednik Die Zeit, prema unaprijed objavljenom tekstu razgovora. Takav stav i stručnost Kine mogu se prema njegovim riječima iskoristiti za transfer inovacija na cijelu tvrtku, posebno u Njemačkoj, gdje je prodaja osjetno posustala.

Šef VW-a smatra da se zaštita europskog automobilskog tržišta od kineskog uvoza ne može svesti na puko uvođenje carina. "Glavni cilj trebala bi biti inteligentna organizacija carina", rekao je, dodajući da bi se mogle povezati s poticajima na ulaganja. VW-ova prodaja smanjila se lani zbog lošijih rezultata u Kini, gdje je automobilski div prodao gotovo deset posto manje vozila nego u 2023. godini. Zadržali su ipak vodeću poziciju na tržištu vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, s tržišnim udjelom većim od 20 posto. Na tržištu električnih automobila odavno ga je, pak, pretekao kineski BYD. "U Kini se u kratkom vremenu razvila konkurentna automobilska industrija, i to je za nas sada neka vrsta 'fitness centra'", zaključio je Blume.