






Nissan X-Trail
X-Trail: Ovaj je elegantni SUV rođen da se zaprlja
Iako velik, testni X-Trail u gradu je trošio tek nešto više od 6 litara. Na autocesti je pak potrošnja bila oko 8 litara
Kod ovog automobila ponavlja se jedna rečenica kao mantra - točiš benzin, a voziš se na struju. Odlučili smo je provjeriti i ima smisla, pogotovo ako je riječ o kratkoj vožnji po gradu. Na testu nam je bio Nissanov SUV u pravom smislu te riječi - Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce N-Trek. Kod predstavljanja N-trek inačice čelnici Nissana naglasili su kako je namijenjena posebno pustolovnim i odvažnim obiteljima. Riječ je o SUV-u koji odražava terenski duh vozila te pomiče granice pustolovine zahvaljujući elektrificiranom pogonu na sve kotače.
Nissan X-Trail proizvodi se od 2000. godine, a testni model mu je četvrta generacija, i riječ je o najvećem Nissanovu modelu koji se nudi u Hrvatskoj. U odnosu prema prethodniku je viši, širi, ali i deset milimetara kraći.
Komfor
Na prednjem kraju ističe se tamna završna obrada Nissanove maske V-Motion, koja uokviruje središnju rešetku. U drugim inačicama X-Traila ta je maska izvedena u boji kroma. Također, u prednji i stražnji odbojnik inačice N-Trek ugrađene su donje zaštitne obloge tamnosive boje, a kućišta vanjskih retrovizora izvedena su u crnoj boji. Nova LED svjetla za maglu ugrađena su u donji dio prednjeg odbojnika. Tu su i krovni nosači te siva boja Ceramic koja se ne doplaćuje.
Gledajući ga s boka, ne stječete dojam da je to SUV za primjerice kaldrmu, djeluje elegantno, no, vjerujte, može on na svaki teren - rođen je da se zaprlja! Što se tiče obujma, on je kod testnog modela 575 litara. Što se tiče stražnjih sjedala, komfor je osiguran i za više putnike, a možete si namještati i nagib naslona, možete i pomicati cijelu stražnju klupu. I da, na stražnjoj klupi imate mogućnost grijanja sjedala!
Što se tiče prednjeg dijela, vrata se otvaraju gotovo pod 90 stupnjeva, što omogućava neometan unos i postavljanje dječje sjedalice. Materijali u unutrašnjosti napravljeni su od umjetne, vodootporne kože (nešto se prolije, uzmete krpu i obrišete, i to je to). Između vozača i suvozača ima puno prostora zahvaljujući tzv. lebdećoj konzoli s praktičnim pretincima.
Motorizacija
Nissan X-Traila nema u dizelskoj verziji, već dolazi kao lagani hibrid, ili u našem slučaju kao električni benzinac. Testni model pogoni motor jačine 213 KS i s pogonom na sva četiri kotača. Sustav e-Power koristi benzinski motor kao generator električne energije, ali je on odvojen od kotača koje pokreće elektromotor. Testni model kombinira 1,5-benzinski motor s tri cilindra (koja se uopće ne čuju) i osjećaj električne vožnje kao da ste u 100 % električnom vozilu. Baterija se puni dok vozite. To se odražava na potrošnju, i može se reći da je štedljiva. Iako velik, testni X-Trail je u gradu trošio tek nešto više od 6 litara. Na autocesti je potrošnja bila oko 8 litara, što je odlično, s obzirom na to da smo ga vozili do brzinskog maksimuma na autocesti (130 km/h).
Što se tiče cijene, model e-Power 213 4WD e-4orce Acenta starta sa 45.915 eura, a testni model e-Power 213 4WD e-4orce N-Trek u konačnici stoji 50.812 eura.