Vraški dobar miks koji spaja zabavu i vožnju
C4 X ima malo od limuzine, crossovera, coupea, fastbacka, SUV vozila i hatchbacka. I nije to nabacano, nego je dobro posloženo
Posljednjih godina kod većine novih modela automobila sve je manje limuzina, a sve više SUV-ova na cestama. Onih pravih SUV automobila i onih koji to samo po izgledu žele biti. Primjetno je to na prvi pogled, i preslikava se od marke do marke. No ima proizvođača koji teže drukčijem, poput Citroena, i napravili su vraški dobar miks s C4 X-om, koji ima elemente i SUV vozila i limuzine.
Kada ga pogledamo izvana, C4 X ima elemente limuzine, crossovera, coupea, SUV-a, fastbacka i hatchbacka - sve u jednom. Što se tiče prednje maske, visoki poklopac motora isprekidan je konkavnim udubljenjima, a kromirani Citroen potpis proteže se cijelom širinom karoserije. Svjetlosna tehnologija LED Vision, osim što pruža maksimalnu vidljivost, pojačava visokotehnološki DNK vozila.
S duljinom od 4,6 metara C4 X je između C5 X i C4, a međuosovinski razmak je 2,67 m i identičan je onom na C4. Gledajući ga sa strane, dinamična linija krova proteže se od vrha vjetrobrana do gornje ploče vrata prtljažnika kako bi stvorila siluetu fastbacka. Aerodinamika je optimizirana zahvaljujući brzoj i čistoj liniji krova, što rezultira koeficijantom otpora od CX 0,29.
Citroen je sinonim za udobnost, čime pridonose široka i udobna Advaced Comfort sjedala koja su opremljena posebnom ojačanom pjenom od 15 milimetara i pružaju jedinstvenu kombinaciju vizualne, posturalne i dinamičke udobnosti. Prostrana stražnja sjedala pak nude iznimno velikodušan prostor, mogu se grijati, kao i prednja sjedala, koja su također opremljena funkcijom masaže.
C4 X ima veliki prtljažnik uz 510 litara korisnog prostora. Šarke smještene ispod stražnjeg stakla omogućuje široko i visoko otvaranje vrata prtljažnika radi lakšeg pristupa. Dodatni prostor ispod podnice prtljažnika omogućuje prijevoz dodatnih predmeta.
Što se tiče vožnje, odmah se osjeti udobnost, a neravnine na lošijim cestama nisu mu nikakav problem. Vožnja autocestom može se opisati kao lagano krstarenje, i tu je odličan, pa primjerice zamor na dionici između Osijeka i Zagreba i ne osjetite. Dinamična vožnja u zavojima može mu stvarati male probleme, no rijetko ćete ovaj automobil tako voziti, jer on nije sportaš niti to treba biti.
Na višednevni test nam je došao 1,2-litreni PureTech turbo benzinac sa 130 KS kombiniran s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Standardno, pogon je bio na prednje kotače, čije su gume dimenzija 195/60R18.
Posložen je i u pitanju akustike. Gotovo i da se ne čuje dok ga ne tjerate u visoke okretaje, ali ni onda to nije ništa bučno. Ponovimo još jednom, ovo nije jurilica, već udobna krstarica. Osmostupanjski automatski mjenjač s glatkim i ne prebrzim promjenama brzina savršeno odgovara karakteru automobila.
Što se tiče cijene, model C4 X u razini opreme You s benzinskim motorom PureTech 100 i ručnim 6-brzinskim mjenjačem starta od 21.700 eura (PDV uključen), a testni model C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8 sa svim opcijama stoji 31.984 eura do registracije.