Dacia Duster

Dacia Duster

7.1.2025., 07:01
Jedan od najzanimljivijih kompaktnih crossovera

Testirali smo Daciu Duster TCE130 4×4 Extreme: I dok drugi startaju, Duster već na cilju

Nevjerojatno što je sve stalo u testni model, integralni pogon, a da se konačna cijena nije približila baznim iznosima konkurenata

Da bi se u životu bilo netko i nešto, ne tek jedan od nekoliko milijardi koliko nas nastanjuje ovaj sve izmučeniji planet, treba se itekako potruditi. Treba naprosto osjećati bilo zajednice u kojoj se živi, dati sebe da bi i drugima bilo bolje. Upravo bi se na takav način moglo sažeti impresije koje nam je stvorilo testiranje Dacie Duster, treće generacije jednog od danas najzanimljivijih kompaktnih crossovera. Testni model je, kao što mu to naznačuje i naziv paketa opreme "extreme", uistinu bio ekstreman.

U pitanju odnosa opreme i kvalitete te s njima povezane cijene teško mu je naći premca. Ponajviše zbog toga što je u ovom paketu, bogato strukturiranom, bio i pogon na sve kotače. U konačnici isporučena cijena je 29 tisuća eura, što je iznos na kojem velika većina konkurenata tek počinje graditi svoju priču. Tamo gdje drugi kreću, Duster je na cilju. I da ne bi bilo zabune, bilo je tu i sasvim dovoljno snage, 130 "konja" iz benzinskog motora s obzirom na to da aktualna generacija Dustera u ponudi nema dizelski agregat.

Dacia Duster

Dacia Duster

Ipak, riječ je o automobilu koji jako voli off road, dakle ceste i putove što se kreću unutar prirodnih bogatstava, tako da je komponenta neekološkog ponašanja samorazumljivo bila isključena. Inače, ponudu otvara razina koja se naziva Essential, a moguća je isključivo uz ECO-G pogonski sklop te stoji 19.500 eura.

ODLIČNE PRODAJNE BROJKE DUSTERA

Od kada se, sada prije 15 godina, pojavio na tržištu, Duster je proizveden u više od 2,2 milijuna primjeraka, i osvojio je više od 40 nagrada. Odmah je postao birana roba za europske kupce, pa ne čudi kako je 2022. godine bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca. I u Hrvatskoj do jučer aktualna generacija modela Duster bilježi odlične rezultate; samo u 2022. je prodan u 1523 primjerka (2. mjesto među svim modelima osobnih automobila i 3,71 posto tržišta) i osvojio 1. mjesto među SUV vozilima, a 2023. je prodano 1766 primjeraka (3. mjesto među svim modelima osobnih automobila i 3,11 posto tržišta).

Dacia Duster

Dacia Duster

Ono što također veseli, pa i u usporedbi s prvom generacijom ovog modela, jako je veliki kvalitativni napredak ugrađenih materijala. Posebno govorimo li o plastici unutrašnjosti. Dakako, velike pohvale idu i na račun dizajna vanjštine te interijera, a s obzirom na to da je riječ o jednom od rijetkih modela koji ne zazire od teških terena, pazilo se i na zaštitne dodatke kao i na to da materijali budu jednostavni za održavanje.

Motor je, kako smo rekli, s obzirom na masu, zadovoljavanje onog famoznog kanona koji kaže da je odnos snage i težine 1:10 optimalan za uobičajene potrebe, sasvim potentan. Ubrzanja su dobra, primjerena karakteru vozila, a kao manje, pa i razumljive, manjkavosti ističu se nešto naglašenija razina buke i potrošnje pri višim brzinama. Aerodinamika Dustera naprosto nije na razini "šminkerskih" coupea, ne može ni biti, tako da se neke manjkavosti koje iz tog razloga dolaze, moraju prihvatiti.

Dacia Duster

Dacia Duster

Ono što je nadalje opet dobra karakteristika, funkcionalnost je čitavog automobila, Ne treba zaboraviti, ma koliko snažan dojam ostavljao, da je Duster dugačak manje od 4,4 metra, a da mu unatoč tome prtljažnik ima kapacitet veći od 450 litara. I u kabini je na svim pozicijama dovoljno mjesta, tako da se Duster iskazuje kao idealno vozilo, posebno u ovom paketu opreme, za obitelji koje svoje slobodno vrijeme obožavaju koristiti u prirodi. Ovih dana recimo da je to Platak ili pak Papuk. Nema toga što ovaj Duster nije u stanju proći, a da opet nije riječ o nekom od SUV automobila koji se na gradskim ulicama doimaju gotovo neprimjereno. Duster je adaptibilan u svakom pogledu, kamo god ga stavili.

TEHNIČKI PODACI

Snaga      130 KS

Okretni moment      230 Nm

Max. brzina 180 km/h

Ubrzanje 0 - 100 km/h      11,0 s

Potrošnja      7,5 l

Emisija CO2 135 g/km

Dimenzije (D/Š/V)      4343/1813/1661 mm

Osovinski razmak      2658 mm

Težina      1465 kg

Prtljažnik      456 l

Inače, u odnosu prema prethodnoj generaciji, Duster nije narastao u dužinu, no širi je 1 i viši 3 centimetara, a sada je i razmak od tla veći, pa je tako izvedba s pogonom na sve kotače udaljena 217 milimetara, a zahvaljujući drukčije dizajniranim donjim dijelovima branika, ova izvedba nudi i veći pristupni i odlazni kut u odnosu prema ostalim izvedbama Dustera. Zanimljivo je da je postavljen na CMF-B platformu koja nudi 1 cm kraći međuosovinski razmak nego prethodnik, a prostora u kabini je više.

Dacia Duster

Dacia Duster

U nekim ishodišnim verzijama, dakle još prilagođenijim hrvatskom standardu ili potrebama obrtnika, Duster se može dobiti i za iznose nešto iznad 20 tisuća eura, čime je svakako jedan od aduta promatramo li ga kroz prizmu prosječne hrvatske plaće. Drugim riječima, posvetite prigodom primjene svog vozila pažnju Dusteru, ne nužno odmah automobilima rabljenim tri ili više godina, što je, upravo zbog standarda, česta opcija hrvatskih kupaca.