7.1.2025., 07:00
Mali igrač velike povijesti

I malo može biti veliko, Volkswagen Polo slavi 50 godina

Polo je tijekom šest generacija postao jedan od najprodavanijih modela marke Volkswagen s više od 20 milijuna prodanih vozila

Volkswagen Polo ove godine slavi 50. obljetnicu, a sve je počelo kada je prva generacija od 1975. godine ugledala cestu. Uvijek je bio sinonim za pristupačnu mobilnost, bezvremenski dizajn i pionirsku tehnologiju. S više od 20 milijuna prodanih vozila u šest generacija Polo se etablirao kao jedan od najuspješnijih modela u svojoj klasi.

Polo ne predstavlja samo tehničke inovacije nego i pristupačnu mobilnost za svakoga. S najsuvremenijom tehnologijom i dobrim omjerom uloženog i dobivenog, Polo je kroz generacije pridonio individualnoj mobilnosti. Bilo kao vozilo za prve sate vožnje u autoškoli, za sportski užitak u vožnji ili kao obiteljsko vozilo – Polo je stvarao uspomene i nastavit će biti svestrani suputnik i u budućnosti.

Novi Volkswagen Polo

Svježina

Malo vozilo predstavljeno u ožujku 1975. temeljilo se na modelu Audi 50. U malo izmijenjenom obliku krenuo je u serijsku proizvodnju u Wolfsburgu kao Volkswagen Polo i brzo je unio dašak svježine u segment malih vozila. Čistim dizajnom i visokom funkcionalnošću pogodio je duh vremena. Učinkovito, praktično i pristupačno, lagano vozilo karakterizirale su i agilnost, vrlo dobre karakteristike upravljanja i ekonomični motori. Osnovne vrline koje od tada nastavljaju priču o uspjehu.

Zaokružena obitelj

Kada je 70-ih godina trebalo zamijeniti bubu, Volkswagen je u rukavu imao nekoliko spremnih modela: Passat je stigao na tržište 1973., godinu dana poslije stigao je Golf, a Polo je predstavljen 1975. Ni jedno vozilo dotad nije bilo tako kratko i profinjeno. Pozicioniran klasu ispod Golfa, Polo je savršeno zaokružio tada novu obitelj modela s pogonom na prednje kotače. Pedeset godina poslije u svojoj šestoj generaciji, Polo je dokazao kako se malo vozilo može samouvjereno nametnuti na dopadljiv način.

Sa svakom se generacijom malo vozilo dodatno razvijalo. Polo II donio je brojna poboljšanja od 1981. nadalje, uključujući više prostora i komfora te modernizirane motore. Godine 1987. ograničena specijalna serija Polo Coupé GT G40 predstavljena je sa spiralnim kompresorom koji je osiguravao više snage. U trećoj generaciji iz 1994. uslijedio je još jedan skok naprijed, također u tehnološkom smislu. Polo III bio je jedno od prvih vozila u svojoj klasi s inovativnim sigurnosnim značajkama poput zračnih jastuka. Godine 1998. Polo je prvi put bio dostupan kao GTI. Uz znatno povećanje veličine, četvrta generacija nudila je novu razinu komfora i sigurnosti od 2002., s prednjim i bočnim zračnim jastucima, servoupravljačem i ABS-om u serijskoj opremi.

Inovacije

Polo V uveo je niz digitalnih inovacija: od 2009. infotainment i sustavi potpore za vozača učinili su vožnju komfornijom. Polo V također je oduševljavao u motosportu: s modelom Polo R WRC Volkswagen je od 2013. četiri puta zaredom osvojio naslov svjetskog prvaka u reliju. Šesta generacija temeljila se na modularnoj poprečnoj platformi (MQB) i postavila je nove standarde 2017. glede povezivosti, sigurnosti i dinamike vožnje. Polo je postao još digitaliziraniji i inovativniji s redizajnom iz 2021. Kompaktno se vozilo može pohvaliti sustavima potpore i komfornim sustavima koji su inače dostupni samo u višim klasama vozila.

Volkswagen Classic prati Polo u njegovoj obljetničkoj godini te će u sljedećim mjesecima predstaviti povijesne modele iz vlastite kolekcije. Bremen Classic Motorshow održava se od 31. siječnja do 2. veljače. Tamo će biti izložena dva rana primjerka: Oceanic Blue Polo L iz 1975. i jedinstveni Hill Climb Polo iz 1977. 

Novi Volkswagen Polo

Novi Volkswagen Polo