Rafale, automobil kojim Renault podiže letvicu
Vraški je dobar i može se potući s konkurencijom - Mazdom CX-60, Citroenom C5 X, Peugeotom 408, Nissan X-trailom...
Vozili smo Rafale, doduše ne u zraku brzinom zvuka, nego u dopuštenim gabaritima brzine na cesti! Naravno, nije riječ o borbenom zrakoplovu, već o Renaultovu prestižnom SUV coupéu. Konkretno, Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 esprit Alpine. Ispod poklopca motora krio se potpuno hibridni benzinski motor E-Tech snage 200 KS, koji se koristi serijsko-paralelnom hibridnom arhitekturom, s multimodnim automatskim mjenjačem.
Ono što se odmah uočava kod ovog plavog ljepotana, oštre su linije i prednja maska od minijaturnih rombova. Malo je reći da već na prvi pogled izgleda odlično, definitivno plijeni poglede gdje god se pojavi. Atraktivnost mu daju i 20-colni kotači. Rafale je konstruiran na istoj platformi kao i veći Espace, pa s njime dijeli veliki međuosovinski razmak, od 2,74 metra, što mu pruža najveći prostor za koljena na tržištu (302 mm). Veliki međuosovinski razmak i blago zakrivljena linija krova pridonose i velikom prostoru za glave straga (880 mm). Kad je riječ o utovarnom kapacitetu, Rafale ima obujam prtljažnika od 627 litara.
Digitalni kokpit OpenR u Renault Rafaleu opremljen je dvama zaslonima koji zajedno tvore oblik slova L: horizontalni TFT zaslon površine 321 cm² i dijagonale 12,3 inča (1920 x 720 piksela, vodoravni format) i vertikalni zaslon na dodir površine 453 cm² i dijagonale 12 inča u središtu konzole (1250 x 1562 piksela, okomiti format). OpenR zaslon postavljen je tako da se postigne najbolja vidljivost i jednostavna upotreba.
Motor E-Tech full hybrid snage 200 KS koristi se serijsko-paralelnom arhitekturom. Sastoji se od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora koji razvija snagu od 130 KS (96 kW) i okretni moment od 205 Nm te dvaju električnih motora. Glavni električni motor razvija snagu od 50 kW (70 KS) za 205 Nm okretnog momenta. Pokreće ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V, koja omogućuje vožnju na električni pogon. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW/50 Nm te omogućuje pokretanje motora i promjenu brzina dog-clutch mjenjačem.
Punjenje je automatsko. Termički motor i električni motori pune bateriju ovisno o načinu vožnje odabranom na pametnom mjenjaču. Vozač također može sudjelovati u postupku punjenja tako što će odabrati neku od četiri razine regenerativnog kočenja s pomoću polugica na upravljaču.
Zahvaljujući motoru E-Tech full hybrid snage 200 KS Rafale može ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i od 80 do 120 km/h za 5,6 sekundi, a razina potrošnje goriva mu je do 40 % niža od one motora s unutarnjim izgaranjem ekvivalentne snage. Zahvaljujući izvrsnoj potrošnji goriva i spremniku od 55 litara Rafale ima ukupan doseg veći od 1100 km, idealno za duga putovanja.
Iako ima većih i bržih, nakon odvoženih više od tisuću kilometara možemo reći kako je Rafale trenutno Renaultova perjanica, automobil u kojem se jednostavno želiš provozati. I kada to učiniš, ugodno te, premda to znaš, iznenade udobnost i stabilnost po kojima je Renault inače poznat. Rafale je vraški dobar proizvod koji će se otvoreno potući s konkurencijom - Citroenom C5 X, Mazdom CX-60, Peugeotom 408, Nissan X-trailom, te slobodno može stati uz bok i premium konkurentima, poput modela BMW X2 i Audi Q3.
Renault Rafale uzbudljiv je automobil, zrači snagom, odvažnošću, karakterom - a to košta. Cijena testnog modela starta s 44.990 eura, a sa svom bogatom opremom ona se penje do konačnih 51.840 eura.