Gradski mališan nastavlja tradiciju dugu 40 godina
Lepršav, praktičan i zabavan, sve to možemo reći nakon višednevne vožnje malog Suzukija
Praktičan i zabavan, upravo su nam te riječi prve pale na pamet nakon višednevne testne vožnje. Nakon Vitare i S-Crossa na test nam je stigao i gradski "mališan" Suzuki Swift. Za razliku od gore pomenuta dva, Swift nije narastao što je po nama dobra odluka Suzukijevih inženjera i dizajnera. Zašto bi sve nove generacije morale rasti, to Swiftu uistinu ne treba! Riječ je o automobilu skrojenom za gradsku gužvu, nećete imati problema s parkiranjem i probijanjem zakrčenim ulicama, a s druge strane, ni vožnja od nekoliko stotina kilometara neće biti problem.
Na test nam je stigao Suzuki Swift 1,2 Hybrid 12V, trocilindarski atmosferski benzinac s 83 konjske snage i 112 Nm, uparen s blagohibridnim sustavom, a koji se sastoji od male litij-ionske baterije od 12V i elektromotora. Na zvuk prozračnog motora, koji doslovno "prede", brzo ćete se naviknuti, a onda vam ostaje samo uživati u vožnji i "šaltanju" 5-stupanjskog mjenjača. Jasno je zašto dizajneri nisu puno dirali u osnovni gen Swifta, shvatili su da ne treba tu kod novih generacija puno mijenjati, jer prodajna brojka od 9 milijuna primjeraka od starta proizvodnje Swifta sugerira da je to dobar proizvod.
Nakon prvih stotinu odvoženih kilometara dolazimo do još jedne riječi vezane uz Swift - lepršav. Da ima još malo više konja pod haubom, trebala bi nam samo kaciga na glavi pa da se upustimo u trkačku avanturu. To ipak nismo napravili jer riječ je o gradskom automobilu koji ima pogođen odnos udobnosti i čvrstoće u zavojima. Pričekat ćemo na Swift Sport, kojega još uvijek nema. Što se tiče potrošnje goriva, ona je bila u gabaritima koje je naveo proizvođač, naravno, malo uvećana jer nismo ga baš štedjeli. Potrošnja je bila nešto malo više od pet litara na 100 km.
Što se tiče unutrašnjosti Swifta, vozačko okruženje sada je modernije, a tu je i veliki središnji zaslon od devet inča, visoko uzdignutim iznad ventilacijskih otvora. Sjedala su udobna i ima puno prostora na mjestu vozača i suvozača. Ugodno mogu sjesti i putnici na stražnjem sjedalu, možda bi malo problema, za dužih relacija, mogli imati viši od 190 cm.
Cijena testnog modela s GLX paketom opreme iznosi 19.605,53 eura, a osnovni GL i GL+ paketi povoljniji su i startaju s cijenom od 17.218, odnosno 18.318 eura. Ono što je posebnost kod Swifta je da ga novog novcatog iz salona možete odvesti za samo 5639 eura, ili trećinu cijene novog vozila. Drugu trećinu plaćate nakon godine dana, a treću tek nakon dvije godine. I sve to bez kamata, troškova obrade, sitnih slova u ugovoru ili zakulisnih igara. I većina modela dostupna je odmah.