Studeni, po brojkama nimalo hladan mjesec
Ukupna je prodaja prešla 60 tisuća automobila, što je uistinu jako dobar rezultat, na tragu onih prije dvadesetak godina
Studeni, nimalo hladan mjesec za Volkswagen. S obzirom na to da je u njemu uvelike prestigao svog rivala iz koncerna, Škodu, moglo bi se reći da ima razloga za slavlje, iako ukupan zbroj na razini 11 mjeseci 2024. godine pokazuje kako je češka marka nedodirljiva, te upravo svjedočimo njezinu ostvarenju jednog od povijesnih rezultata. Prešla je, naime, osam tisuća registracija, što je porast za gotovo dvije tisuće vozila i uistinu nestvarnih 31 posto!
Tako golem postotni skok bio bi jasan da se radi o maloj bazi, no svima je poznato da je Škoda i lani jako dobro poslovala i do posljednjih se dana borila za osvajanje prvog mjesta na ljestvici prodaje marki s Volkswagenom. Ove godine - više od osam tisuća! Da stvar bude bolja, i drugoplasirani Volkswagen imao je velik porast, od gotovo tisuću vozila, ali postotno to je ipak skromnijih 14,4 posto. Makar, govoriti o skromnosti kad je porast dvoznamenkast pomalo je kontradiktorno...
Na trećoj je poziciji Renault, koji je, kao uvijek, standardna hrvatska konstanta. Jako tražena marka i najprodavaniji francuski brend u Hrvatskoj. Na četvrtoj poziciji opet je jedan fenomen - Toyota. Ona pak živi svoje ponajbolje hrvatske dane, te također bilježi jako velik rast. I ona je prodala 1,1 tisuća automobila više nego lani, u postotku to je - pravi "svjetski rekord", jer u odnosu prema istom lanjskom razdoblju riječ je o porastu od 39,6 posto! Da, dobro ste pročitali, a i mi smo dva put provjeravali radi li naš kalkulator ispravno.
I Suzuki sjajan! Jako dobar studeni, kao i ukupne brojke, koje su znatno veće nego lani. Sličnu bismo priču mogli ponoviti i za Opel, koji ipak ima nešto lošije jesenske mjesece od onog na što smo naviknuli. Pa je takva priča i s Daciom, a Hyundai ostvaruje mnogo bolju godinu od one lanjske. Istaknut ćemo njegov postotni rast, koji je veći čak i od Toyotina, iznosi - 46 posto! Istina, riječ je o nešto manjoj bazi, ali opet - nije lako ostvarivati takve rezultate. Listu od deset najprodavanijih zatvaraju KIA i Audi, koji je također zabilježio rast od pet posto, što je za jedan premium brend jako dobro.
Velike pohvale idu i ukupnim, kumulativnim brojkama. Prodaja je, naime, u prvih 11 mjeseci prešla 60 tisuća, što znači da ukupni godišnji doseg može biti blizu 65 tisuća, što je, uzmemo li u obzir broj stanovnika Hrvatske, depopulaciju, kao i starenje, jako dobar skor. Negdje na tragu rekordnih brojki od prije dvadeset godina, iz razdoblja prije velike ekonomske krize. Konkretni porast prodaje u odnosu prema istom lanjsku razdoblju nešto je manji od 13 posto, što je jako dobro.
I na kraju još jedna zanimljivost. Osamnaest brendova registriralo je, a tako će i ostati bez obzira na rezultate iz prosinca, više od tisuću automobila, a, s druge strane, na ukupnoj ljestvici od 53 proizvođača njih čak 14 nije ni - deset! I ne samo to - njih devet ima samo jednu jedinu registraciju. Ne iznenađuje to za Rimca ili Lamborghini odnosno Rolls Royce, ali velikoserijska Lancia...