/Foto/ Ugodna i sigurna vožnja snažnim mild hybridom
S-Cross se pod imenom SX4 pojavio sada već davne 2006. godine, a sadašnja verzija redizajnirana je treća generacija
Nakon Vitare, koja je, zahvaljujući prodajnim brojkama, kod običnih kupaca našla plodno tlo u Hrvatskoj, na testu smo imali i Suzuki S-Cross. Nismo ga štedjeli na 200-tinjak kilometara gradskih ulica, otvorenim cestama, ali i po autocesti. Rezultat je i više nego pozitivan, no krenimo redom.
S-Cross se pod imenom SX4 pojavio sada davne 2006. godine, a sadašnja verzija redizajnirana je treća generacija. Prednja maska stapa se s elegantnim LED svjetlima kako bi se stvorio upečatljiv SUV izgled. I prednja i stražnja svjetla u sebi imaju tri LED pozicijska svjetla, s time da se prednja pozicijska svjetla koriste i kao dnevna svjetla, prilikom svake vožnje. Prednja crna maska filigranskog izričaja vizualno dijeli S-Cross na dva dijela. S boka gledano, četvrtasti prednji i stražnji obrubi kotača, zajedno s brojnim SUV detaljima, jasno komuniciraju što ovaj auto sve može.
Što se tiče vožnje, za ovaj automobil možemo samo okrenuti palac prema gore. Vožnja je izuzetno ugodna, a vozač u svakoj sekundi ima kontrolu nad automobilom koji mili po cesti. Može S-Cross i startno ubrzati prilikom obilaženja sporijih vozila, što smo i isprobali na ruti između Osijeka i Vukovara. Na testu smo imali S-Cross 1.4 Premium 2WD Hybrid koji sa svim davanjima i dodatnom opremom stoji 25.539 eura. Inače, Suzuki S-Cross starta s verzijom Comfort (GL) koja košta 23.123 eura, dok je najskuplji Elegance + (GLX+) - 29.712 eura.
Suzuki je kupcima omogućio kupnju S-Crossa i na dvije rate, pri čemu se druga rata plaća uz godinu dana odgode, bez kamata i troškova obrade. Konkretno, prva rata za S-Cross iznosi 11.561,58 eura. Posljednja rata može se i refinancirati, odnosno raspodijeliti na nekoliko sljedećih godina.
Dizajneri S-Crossa napravili su dobar omjer između vanjštine i unutrašnjosti. Dug je točno 4,3 metra, širok gotovo 1,8 m i visok 1,58 metara. Uz međuosovinski razmak od 2,6 metara i prtljažnik od 430 litara prostraniji je od Toyote Yaris Cross, Ford Pume i VW T-Crossa. I putnici na stražnjim sjedalima imaju komfor, a viši od 180 centimetara neće imati problema s koljenima.
Šasija je izrazito lagana i upravljiva, a u kombinaciji sa snažnim i elastičnim benzinskim motorom rezultira dobrim voznim svojstvima. U testnom vozilu nalazi se četvorocilindrični turbomotor od 1,4 litre i 129 KS, te je potpomognut elektromotorom od 11 KS i 53 Nm. Uparen je s ručnim šestostupanjskim mjenjačem. Motor je mild hybrid, što znači da elektromotor ne može samostalno pokrenuti vozilo, nego radi samo kao podrška motoru. No i to je dovoljno za ozbiljnu injekciju snage koja se odražava pozitivno i na performans i na potrošnju. Iako ga nismo mazili, prosječna potrošnja na kratkom testu, s četiri odrasle osobe u njemu, bila je 5,6 litara.
Netko će možda tražiti više od Suzukija, možda manje plastike, bolja sjedala, no mi tu ponajprije gledamo na omjer cijene i kvalitete, a po tome su u Suzukiju majstori. Dovoljno je pogledati prodajne rezultate.