Zabrinjavajuće: Svaki šesti vozač pada na tehničkom pregledu
Dva su ključna problema kod nas - stari automobili i neredovito održavanje
Dolazite na tehnički pregled vozila uvjereni da je sve u redu, a onda tehničar vaše vozilo proglasi neispravnim. Nažalost, to nije rijetkost - statistika pokazuje da gotovo svako šesto vozilo u Hrvatskoj ne prolazi tehnički pregled iz prvog pokušaja. Dva su ključna problema - stari automobili i neredovito održavanje.
Prema podatcima iz 2023. godine, 17,20 % vozila ne prolazi tehnički pregled iz prvog pokušaja. Najviši postotak neispravnosti, čak 45,75 %, čine greške na svjetlosnoj signalizaciji i uređajima za kočenje. Situacija ne iznenađuje jer Hrvati generalno voze stare automobile. Vozni park prosječno ima 15,14 godina. Starost nije jedini krivac za takvo stanje. Veliki je razlog nesustavno servisiranje vozila.
Osnovno održavanje vozila uključuje zamjenu filtra ulja, filtra zraka, filtra kabine i promjenu ulja. Interval održavanja ovisi o proizvođaču, tipu i modelu vozila. Prosječno, preporučuje se jednom godišnje ili nakon prelaska od 15.000 do 30.000 km. Ako niste puno vozili i ove godine planirate preskočiti servis, dobro razmislite. Stajanje vozila može izazvati razna mehanička oštećenja. Unatoč tome što je ulje u dobrom stanju, mehanički dijelovi potencijalno nisu.
Koliko je potrebno izdvojiti za tehnički pregled, ilustrirat ćemo na vozilu Volkswagen Golf IIV 1,6 TDI. Za izračun cijene koristit ćemo se kompare.hr kalkulatorom za tehničke preglede. Za izračun nam je dovoljna registracija vozila i godišnja kilometraža. Uzmimo za primjer da vozilom godišnje prijeđemo do 10.000 km. Trošak tehničkog pregleda i registracije za naše vozilo iznosit će 127,64 eura.
Što u slučaju pada na tehničkom pregledu? Tehničar će vaše vozilo proglasiti neispravnim ako se kvar ne može ukloniti odmah u stanici za tehnički pregled. Kvar je potrebno otkloniti u autoservisu, te ponovno pristupiti tehničkom pregledu. Ako ste kvar otklonili u roku do 15 dana od prvog tehničkog pregleda, ne trebate platiti ponovni pristup. Ako, pak, istekne rok od 15 dana, postupa se kao da vozilo prethodno nije pristupilo tehničkom pregledu. Tada ćete trebati ponovno uplatiti cijelu naknadu.