Koliko krame svakoga dana ima na cestama?
Poveći broj neispravnih vozila zatječe se svaki mjesec na cestama Slavonije i Baranje. Ona s većim nedostatcima odmah se isključuju
Prosječna starost hrvatskog voznog parka je 14,8 godina, što je uistinu puno. No na cestama Slavonije i Baranje policija nerijetko zaustavlja i vozila koja premašuju tu starosnu granicu. Problema nema ako su ta vozila tehnički ispravna, odnosno imaju valjanu dokumentaciju da su prošla tehnički proegled, no problem postoji ako su neispravna. Dva upravo takva, neispravna, vozila zaustavljena su na cestama Osječko-baranjske županije proteklih dana, i odmah su isključena iz prometa, a vozači kažnjeni.
Odmah nakon objave informacije o kažnjavanju vozača u komentarima ispod tekstova na portalima i društvenim mrežama podosta građana obrušilo se na policiju, uglavnom stava da u kontrolama udara - samo na sirotinju. No iz policije stiže odgovor na to - kako rade upravo suprotno, da iz prometa zbog sigurnosti svih sudionika imaju obvezu uklanjati takva vozila, Također, kako su nam pojasnili iz Policijske uprave osječko-baranjske, nikada im nije namjera isključivo kažnjavanje vozača, nego samo sigurnost građana koji se zateknu u prometu.
U konkretna dva slučaja zaustavljena vozila morala su na izvanredni tehnički progled i oba nisu prošla, a broj uočenih nedostataka bio je poveći. Konkretno, 13. studenoga u Šodolovcima je prometna patrola zaustavila kamion Mercedes Atego koji je vozio 55-godišnjak. Golim okom prometni su policajci na kamionu uočili veće nedostatke, pa su odlučili kamion detaljno pregledati u stanici za tehnički pregled. Ondje je popis nedostataka postao iznenađujući i za policajce.
- Vozilo je poslano na detaljni izvanredni tehnički pregled u stanicu za tehnički pregled vozila, gdje je utvrđeno 25 nedostatka, od kojih dva bila opasna. Evidentirano je još 20 većih i tri manja nedostatka na kamionu - doznajemo iz Policijske uprave osječko-baranjske. Osim korozije na nosivim dijelovima tovarnog prostora utvrđena je i zauljenost motora s mogućnosti zapaljenja vozila, neispravni uređaji za zaustavljanje vozila, kočna crijeva bila su korodirana, a tlačni vodovi propuštali su zrak. Vozilo je isključeno iz prometa oduzimanjem registaracijskih pločica, a vozaču je izdan prekršajni nalog na iznos od 260 eura.
Na Ategu će se registracijske pločice opet staviti kada bude popravljen i bude prošao tehnički pregled. S obzirom na utvrđene nedostatke na kamionu, nismo baš sigurni u isplativost popravka, pa će vlasnik morati dobro razmisliti što učiniti ako vrijednost popravaka premašuje stvarnu cijenu vozila.
U drugom slučaju kaznu od 660 eura mogao bi platiti 26-godišnji mladić kojeg je policija za upravljačem BMW-a 15. studenoga zaustavila na cesti između Đakova i Kuševca. Inače, riječ je o BMW-u starijeg godišta s vidljivim nedostatcima. I u tom slučaju policajci su odlučili da automobil mora na izvanredni tehnički pregled, koji je i obavljen u Stanici za tehnički pregled Đakovo. Na vozilu je utvrđeno 12 većih nedostataka (zauljenost motora, neispravnost kratkih i dugih svjetala, preinaka ispušnog sustava zbog prekomjerne buke). Vozilo je isključeno iz prometa uz privremeno oduzimanje registracijskih pločica.
Policija je protiv vozača podnijela prekršajnu prijavu, u kojoj je maksimalna novčana kazna 660 eura. O visini kazne odlučit će nadležni sudac za prekršaje. Registracijske pločice bit će vraćene na BMW nakon što se novim tehničkim pregledom vozila utvrdi da je tehnički ispravno. BMW ima puno više šanse za popravak od kamiona Mercedes Atego jer mu je karoserija u puno boljem stanju.
Policija će i dalje, unatoč komentarima da udara samo na sirotinju, nastaviti s kontrolom prometa i ako uoči vozilo na cesti koje na prvi pogled ima tehničkih nedostataka, poslat će ga na izvanredni tehnički pregled. Sigurnost svih sudionika u prometu, pa tako i kažnjenih vozača iz Šodolovaca i Đakova, na prvom joj je mjestu.