Stabilna godina na putu prema novom rekordu
Rast je znakovit te se možda već može govoriti i o povratku na brojke što su tržište definirale prije dvadesetak godina
Rast od 18,2 posto u odnosu prema lanjskom listopadu, kao i povećanje od 12,6 posto na kumulativnoj, desetomjesečnoj razini najbolji su pokazatelj situacije na hrvatskom automobilskom tržištu. Kad god su postoci rasta dvoznamenkasti, slobodno možemo govoriti o - znatnim pomacima. To više što smo i lanjsku godinu komentirali kao vrlo uspješnu. Rast je naprosto permanentan te se možda već može govoriti i o povratku na brojke koje su ovo tržište definirale prije dvadesetak godina, u prvom dijelu prvog desetljeća aktualnog tisućljeća.
K tome listopad je istaknuo rast i u odnosu prema rujnu, te došao na razinu mjeseci što prethode proljetnom boomu, poznato nam je da se tu radi o kratkotrajnim, buy-back rent-a-car ugovorima, tako da i na tom planu možemo govoriti o stabilnim vremenima, o rastu koji nije izazvan pojedinačnom, izdvojenim akcijama ili nekom trećom "slučajnosti".
VW Koncern
Škoda i Volkswagen kao da dolaze iz nekog drugog sustava. I opet su imali uvjerljivo najbolje mjesece, češka marka juri prema tituli apsolutno najprodavanijih u Hrvatskoj, a uporno ju slijedi kolega iz koncerna. Iako su se nedavno mogli zamijetiti veliki potresi u pitanju radne snage, to kako se čini nema nikakav utjecaj na samo tržište. Daleko je iza njih, ali na jednoj stabilnijoj poziciji, Renault. I on je jako dobar, kad bismo ga promatrali izdvojeno i kad ne bi bilo ekstremnih brojki VW koncerna, mogli bismo zaključiti kako je i iza njih jako dobra godina. Ipak, moramo još neko vrijeme biti suzdržani jer pravi fenomen ove godine je Toyota. Imala je jako dobar mjesec s više od 300 registracija, znatnije se odvojila od Opela, koji će biti zadovoljan zadrži li i peto mjesto, te istaknula čak i kandidaturu za treće mjesto. Iako, realno, teško je vjerovati kako je moguće da u samo dva preostala mjeseca nadoknadi čak 400 komada zaostatka za najvećim francuskim proizvođačem automobila. Iza Opela se smjestio Suzuki, koji ima možda i najkonstantniju prodaju.
Kinezi dolaze
Na samom kraju Top10 su Dacia i Hyundai, koji su jako blizu, te nešto lošija Kia, a Audi s odličnim listopadom pokazao je zbog čega je, unatoč činjenici da je riječ o premium brendu što prate i jednake takve cijene, siguran da će izdržati napade "ekipe" smještene iza deset najprodavanijih. To su prije svih Peugeot i opet jedan premium BMW, tu je i Citroen s dobrim proljećem i lošim ostatkom godine kao i probuđeniji Ford te standardno dobra Mazda, koji uvijek mogu reći kako imaju stalnu ambiciju prodora na Top10.
Posljednji dio Top20 zauzeli su Mercedes, MG, Seat, Nisan i Volvo, kojem ipak prijeti Tesla. Iako, kad su registracije automobila na struju u pitanju, Hrvatska je vrlo aktivna u zoni poticaja koji se dijele samo jednom godišnje. Na kraju, iako je tek na 24. poziciji, istaknimo još i kineski Geely. On je imao lošiji početak godine jer se u njemu tek stabilizirao na hrvatskom tržištu, te primjerice u listopadu s 94 registracije zauzeo ček deset pozicija iznad one na kojoj se u kumulativnom zbroju nalazi. Ne bi naprosto bilo nemoguće da iduće godine dalekoistočni parovi s jako dobrom prodajom - Toyota i Suzuki te Hyundai i KIA ne dobiju i kineski dvojac MG i Geely.