Osijek, 30. 08. 2024, Lijeva obala kod katakombi. Renault Espace, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ
29.10.2024., 08:14
sinonim za udobnost

Renault Espace: Od monovolumena do prave suv krstarice

Ovaj automobil definitivno je pojava na cesti, riječ je o najvećem Renaultovu modelu u ponudi - Espaceu. Iako je u prvoj generaciji, sada davne 1983. godine, bio predstavljen kao monovolumen, sada je prešao na višu razinu - postao je SUV sa pet ili sedam sjedala. Nekima se to sviđa, nekima ne, no kada pogledamo karakteristike ovog vozila, nakon sedmodnevnog testa možemo zaključiti kako su Renaultovi dizajneri napravili uistinu dobar posao.

Osijek, 30. 08. 2024, Lijeva obala kod katakombi. Renault Espace, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Već na prvi pogled vidi se sličnost s Australom, modelom predstavljenim prije godinu dana. Testni Renault Espace E-Tech Full Hybrid 200 puno toga dijeli s Australom, koji je gabaritima manji od Espacea. Što se dimenzija tiče, nova generacija nešto je manja od prethodne, no novi Espace sada nudi više prostora, što se posebno primjećuje na stražnjoj klupi, koja je pomična.

Espace je dug 4722 mm, širok 1843 - s otvorenim retrovizorima 2083 mm, visok je 1645 mm, a međuosovinski mu je razmak 2738 mm. Prednji prevjes Espacea je 925 mm, a stražnji 1059 mm. Visina od podloge je 180 mm, a krug okretanja 11,6 metra.

E4 VERSION - BEIGE LEATER TRIM - DASHBOARD - OPENR - 12-INCH SCREEN - APPLICATIONS HOMEPAGE DISPLAY - ENGLISH VERSION - FULL FORMAT
GOJKO MITIĆ
Osijek, 30. 08. 2024, Lijeva obala kod katakombi. Renault Espace, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Testni Espace ima tri reda sjedala, pa je logično da prtljažni prostor nije baš tako velik. No i dalje je to solidnih (kada je treći red preklopljen) 477 litara. Kada je podignut i treći red sjedala, obujam prtljažnika je 159 litara, što je pak na razini SUV konkurencije. Puno više prostora ima verzija s pet sjedala, koja ima stotinjak litara više, odnosno oko 600 litara. S uzdignutim naslonima pet sjedala, kada je klizna klupa potpuno pomaknuta naprijed, dostiže volumen od 677 l (sa 5 sjedala 777 l), a kada su polegnuti nasloni drugog i trećeg reda sjedala, nudi se maksimalni volumen od 1714 litara. Espace je opremljen i električnim poklopcem prtljažnika, koji je moguće otvoriti ili zatvoriti u kokpitu, pritiskom gumba na poklopcu prtljažnika, s pomoću kartice za ulazak u vozilo bez ključa ili zamahom stopala ispod stražnjeg odbojnika.

Osijek, 30. 08. 2024, Lijeva obala kod katakombi. Renault Espace, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

PRIVIKAVANJE NA BOGATU TEHNOLOGIJU

Kada se prvi put sjedne za upravljač Espacea, treba se malo priviknuti na tehnologiju koja je ispred vas. Odmah se uočava veliki okomiti zaslon infotainmenta iza kojega se krije Googleova tehnologija. Infotainment radi brzo i glatko te je možda najbliže onome što nudi Tesla. Prepun je zanimljivih i korisnih funkcija, pa i navigacija s pomoću Google Mapsa. Ovaj sustav daleko je ispred klasičnih navigacija koje nudi većina konkurencije, kako po preciznosti/aktualnosti karata tako i po informacijama o stanju u prometu, odabiru rute i količini drugih sadržaja. Elegantan dizajn očišćen je od svih tipki i prekidača, koji se sada nalaze oko upravljača i OpenR zaslona, kao što je automatski E-shifter s električnim upravljanjem.

Kada se sjedne za upravljač Espacea odmah osjetite - udobnost, što je i inače karakteristika ovog modela. Zbog odlične ergonomije i kvalitete materijala vožnja od 300-tinjak kilometara "u komadu" nije ostavila nikakve posljedice na leđa. Udobno je, i puno prostora u drugom redu sjedala, a treći red sjedala rezerviran je za djecu, iako bi u nuždi u njega mogle sjesti i osobe niže od 180 cm. Doduše, uz ne baš puno slobodnog prostora.

Što se tiče motorizacije, testni Espace ima benzinski motor, 1,2-litreni trocilindraš sa 135 KS, no ta snaga zbog dva dodatna električna motora, raste do konačnih 200 KS. To Espaceu omogućava da snažno ubrzava, pa mu obilaženje nije nikakav problem. Međuubrzanja su mu odlična, što je i pokazao na Podravskoj magistrali. Što se tiče potrošnje goriva, ona je na našem testu bila prosječno šest i pol litara. To je dobar broj s obzirom na to da smo vozilo dosta tetošili u gradskim uvjetima. Baterija mu se puni tijekom kočenja i rada benzinskog motora. Što se tiče samih brzinskih tehnikalija, Espaceu do stotke treba 8,8 sekundi, a najveća mu je brzina ograničena na 175 kilometara na sat. Nismo testirali te dvije brojke, nije bilo ni potrebe, vjerovat ćemo Renaultu, jer bio bi pravi grijeh mučiti ovog plavog ljepotana. Uostalom on nije napravljan za jurnjavu, nego za udobno i sigurno putovanje na odredište.

Osijek, 30. 08. 2024, Lijeva obala kod katakombi. Renault Espace, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

PRODULJENI STRAŽNJI PREVJES

Prednja maska izrađena je od okomitih rešetki, a prednji kraj inačice Esprit Alpine ima uzorak šahovnice. Prošireni lukovi blatobrana i elegantna, sjajno crna zaštitna letvica krase bočne strane Espacea. Prostranost u unutrašnjosti naglašena je produljenim stražnjim prevjesom i okomitim stražnjim prozorom. Prednja doplatna Matrix LED svjetla s dnevnim LED svjetlima u obliku slova C pridonose tehnološki naprednom izgledu, a stražnja se svjetla protežu sve do logotipa, naglašavajući impozantan stav SUV-a. Hologramski 3D efekt, stvoren s pomoću tehnologije mikrooptičkih vlakana, izuzetno je precizan.

Što se tiče cijene, Espace kreće s modelom techno E-Tech full hybrid 200 po 42.290 eura. Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 starata od 45.490 eura, a iconic E-Tech full hybrid 200 od 47.790 eura. Testni Espace nešto je skuplji, sa svim uključenim opcijama stoji točno 51.870 eura. Ima dvije godine tvorničkog jamstva, produženo jamstvo Renault za 3., 4., i 5. godinu ili 100.000 km te dodatne tri godine produženog jamstva ili 150.000 km uz Real Garant.