/Galerija/ Istinske legende su u pravilu neponovljive
Novi Renault 4 E-TECH s novom “peticom” dijeli platformu,
instrument-ploču, pogonski sustav, ali je, zanimljivo, veći
Renault 4 E-TECH električni je model s pet vrata veličine poput Fiata 600e, Jeepa Avengera i Opela Mokke, a dijeli mnoge komponente s Renaultom 5 E-TECH - između ostalog platformu, instrument-ploču i pogonski sustav - ali je veći, ima prostraniju kabinu i prtljažnik. K tomu, karoserija mu je odignutija od tla u usporedbi s novom "peticom".
Proizvodnja "četvorke" počet će u veljači 2025., prodaja nešto poslije, a tada ćemo znati i njezinu cijenu. Oni koji žele biti sigurni da će je prvi posjedovati, mogu se prijaviti, uplatiti avans i - čekati kako bi bili među prvima koji će ući u novu generaciju legende. Istina, u ovom trenutku dolazi znakovito, ali čim se spomene Renault 4, naviru sjećanja, emocije, često dolazi i do otpora bilo kakvom "renoviranju" ili "repozicioniranju" automobila koji mnogima znači i - emociju. Renault 4 je jednostavno bio jedan i jedinstven, unikatan, što znači i - neponovljiv.
Obnova duha
Da, bilo je u ne tako davnoj prošlosti pokušaja da se obnovi duh "četvorke". Najsnažnije su ta gibanja bila izražena prigodom pojave Kangooa. Po korisnosti, polivalentnosti i sposobnostima i jest to bio istinski automobil s duhom "četvorke". Ali ne, nije bio "četvorka". Iako ga ni u kojem slučaju nisu tako najavljivali, možda je po mnogim elementima najbliži izvornom duhu Renaulta 4 bio - Twingo. Dakako, njegova prva genijalna generacija, koja je mogla i - nezamislivo. No novo doba, novi motivi, nova "četvorka". Sada u duhu vremena - električna.
Postoje njezine dvije verzije, koje se naziva "urban autonomy" i "comfort autonomy". Prva ima 122 KS, bateriju od 40 kWh i domet "više od 300 km". Druga je jača, 150 KS, baterija ima 52 kWh i domet "do 400 km". Podatci o autonomiji su pod navodnicima jer čekaju odobrenje. Maksimalna brzina obiju verzije ograničena je na 150 km/h. Sasvim dovoljno.
Ugrađeni punjač za bateriju podržava do 11 kW izmjenične struje i dvosmjeran je, odnosno, osim što prihvaća energiju preko priključka za punjenje, spreman ju je predati vanjskom potrošaču, poput sušila za kosu ili aparata za brijanje.
Multimedija
Ta je funkcija poznata kao V2L (vehicle-to-load) i u slučaju Renaulta 4 E-TECH izlazna snaga ograničena je na 3,7 kW. S istosmjernom strujom vršna snaga punjenja je 80 kW za Renault 4 od 122 KS i 100 kW za verziju od 150 KS. Renault navodi da je u oba slučaja vrijeme punjenja od 0 do 80 posto 30 minuta.
Sva multimedijska tehnologija i tehnologija povezivanja identična je onoj u R5. Zaslon na kojem se prikazuju instrumenti je sedam ili deset inča, ovisno o razini opreme, a onaj multimedijskog sustava uvijek je deset. Sjedala - također ista kao u R5 - dobro pokrivaju tijelo i uz dostupne prilagodbe lako se nalazi idealan položaj. Kao i kod R5, dojam je da je vjetrobransko staklo nisko i da je prednji stup s vozačeve strane prepreka preglednosti.
Svakako stvara želju za istraživanjem i konkretnim doživljajem. Sad, je li Renault 4 uistinu Renault 4... Odgovor ipak prepuštamo svima onima koji su posjedovali svoj vlastiti - Renault 4.