Symbioz - Renaultov štedljivi crossover
Symbioz se može pohvaliti sa 4,7 l/100 km, uz emisiju CO2 od 105 g/km. Štoviše, toliko je učinkovit da ostvaruje doseg od 1000 km
S početnom cijenom nešto nižom od 30 tisuća eura, u paketu opreme E-Tech full hybrid snage 145 KS, i na hrvatsko tržište stigao je najnoviji Renaultov crossover Symbioz. Imali smo prilike upoznati se sa Symbiozom u Suhopolju, gdje je u dvorcu Janković prošlog tjedna održana hrvatska prezentacija.
Kad je riječ o dizajnu, modularnosti prostora, teretnom kapacitetu, povezanosti i učinkovitosti, taj kompaktni i svestrani automobil nudi sve što jedan Renault iz C-segmenta može ponuditi. Prilagođen obitelji i poslovnim korisnicima, Symbioz uspješno zaokružuje Renaultovu bogatu ponudu kompaktnih modela, a prema svim karakteristikama mogli bismo ga definirati kao model koji je s Capturovih pozicija krenuo prema - Australu.
U udobnu unutrašnjost Symbioza, svestranog i srednje velikog obiteljskog automobila, može se smjestiti pet odraslih osoba. S obzirom na dimenzije - duljina 4,41 m, širina 1,79 m, međuosovinski razmak 2,64 m, idealne je veličine za poslovne korisnike i obitelj, a kako je opremljen 360-stupanjskim prikazom okruženja vozila te prednjim, stražnjim i bočnim parkirnim senzorima, posebno je koristan u gradskim sredinama.
Dimenzije
Renault Symbioz ima najbolji kapacitet prtljažnika u klasi. Pomicanjem stražnje klupe za 16 cm teretni kapacitet povećava se s 492 na 624 litre, a preklapanjem stražnje klupe osigurava se maksimalni prostor od 1582 litre. Utovarna duljina tada iznosi 1,68 m. Nema prag, pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti predmete. Vozač može otvoriti ili zatvoriti motorizirani poklopac prtljažnika na nekoliko načina: pritiskom električnog gumba na prtljažniku, upotrebom kartice "slobodne ruke" ili jednostavnim zamahom stopala u području senzora ispod stražnjeg odbojnika.
Symbioz teži manje od 1,5 tona, od 1423 do 1476 kg, a visok je tek 1,57 m. Dolazi sa sveobuhvatnim paketom tehnološki napredne opreme, uključujući panoramski krov Solarbay s funkcijom zatamnjivanja. Nadalje, tu je i multimedijski sustav openR link s ugrađenim Google uslugama, okomitim 10,4-inčnim dodirnim zaslonom i 10,3-inčnim zaslonom brzinomjera.
Unaprijeđen novom elektroničkom arhitekturom, Symbioz nudi najbolje sustave aktivne i pasivne sigurnosti: kupcima je na raspolaganju čak 27 sustava za pomoć u vožnji, uključujući automatsko kočenje u nuždi u vožnji unatrag. Posebno vrijedi izdvojiti sustave za pomoć u vožnji nove generacije kao što je aktivna pomoć za vozača.
Symbioz, najkompaktnije hibridno vozilo C-segmenta, dostupan je s hibridnim motorom E-Tech snage 145 KS. Riječ je o pogonu koji jamči udobnu i tihu vožnju gradom i ne zahtijeva punjenje električnom energijom. Zahvaljujući umjerenoj težini, aerodinamičnom dizajnu i izvanrednoj tehnologiji E-Tech, Symbioz se može pohvaliti optimalnim vrijednostima potrošnje - 4,7 l/100 km, uz emisiju CO 2od 105 g/km. Štoviše, toliko je učinkovit da ostvaruje doseg od 1000 km!
Valladolid
Renault Symbioz ima prednji ovjes MacPherson, a straga je ugrađena polukruta osovina. Postavke brzine/sile amortizera i geometrija pogonskog sklopa jamče veću kontrolu nad naginjanjem karoserije. Osim toga, servoupravljač je podešen kako bi pružao brži odziv. Da bi se postigao izgled više klase, profinjenu unutrašnjost inačice Iconic izvana upotpunjuju posebni naplatci i 19-inčne gume (Michelin 225/45R19). Jedno je sigurno: svi ti elementi pridonose užitku u vožnji i udobnosti.
C-segment, kao najveći segment u Europi, bilježi čak 39 % prodaje. Da bi ispunio potrebe šireg kruga kupaca, Renault je 2021. godine pokrenuo veliku proizvodnu ofenzivu u C i D segmentu, s ciljem da do 2025. predstavi sedam komplementarnih modela koji će biti dostupni u 100 % električnoj ili hibridnoj inačici E-Tech. Renault Symbioz zaokružuje početnu ponudu u C-segmentu: ima sve što je potrebno da bi se svidio obiteljima i poslovnim kupcima koji žele kupiti elektrificirano vozilo, a opet zadržati ukupne troškove vlasništva na razumnoj razini.
Symbioz se proizvodi u tvornici u Valladolidu, a dostupan je s tri razine opreme: Techno, Esprit Alpine i Iconic. Inačica s pogonom E-Tech hybrid 145 u nekim se europskim zemljama prodaje od 22. svibnja.