Skidanje kilometraže na Audiju

Skidanje kilometraže

15.10.2024., 20:19
POLOVNA VOZILA

Dio uvezenih auta ima smanjenu kilometražu, za prosječnih 75.300 kilometara

Oko 2,5 % polovnih uvezenih auta u Hrvatsku ima lažiranu kilometražu, a 55 % vozila pregledanih na platformi carVertical sudjelovalo je u prometnim nesrećama, s prosječnom vrijednošću oštećenja od 3207 eura.

U tom istraživanju o transparentnosti tržišta Hrvatska je, kao i lani, na 15. mjestu od 25 zemalja. "Svake godine tisuće kupaca kupuju vozila sa skrivenim nedostatcima i lažiranom kilometražom, često nesvjesne da preplaćuju automobil u lošem stanju", ističu u analizi. Slovenija je u tom istraživanju 10., a Mađarska 17., iza nas. Istraživanje provedeno od listopada 2023. do rujna 2024. pokazuje da je u Hrvatskoj 2,5 % automobila s lažiranom kilometražom, s prosječnom korekcijom od 75.300 kilometara. Kako o tome ovisi i cijena vozila, takva se vozila znatno preplaćuju. Iako su stope promjene brojača kilometara u Hrvatskoj pale s 3,5 % u 2023., ista pozicija na ljestvici mogla bi se pripisati većoj krivotvorenoj kilometraži. Vozači koji kupuju uvezena vozila suočavaju se s najvećim rizikom od kupnje automobila s krivotvorenom kilometražom ili prošlim oštećenjima. Prosječna starost kupljenih vozila u Hrvatskoj je 8,1 godinu, što upućuje na to da su automobili u Hrvatskoj uglavnom mlađi nego u drugim istočnoeuropskim zemljama.

BRITANCI NA VRHU, ISTOK NA DNU

Kao i prošlih godina, Ujedinjeno Kraljevstvo je najtransparentnije tržište rabljenih automobila od svih zemalja u istraživanju. Samo 2,1 % automobila im je imalo lažiranu kilometražu, a 17,8 % vozila bilo oštećeno. U prvih pet najtransparentnijih su i Italija, Švicarska, Njemačka i Švedska. Najmanje transparentne zemlje su Ukrajina, Latvija, Litva, Rumunjska i Estonija, kao i prije. Visok udio automobila s lažiranom kilometražom i oštećenjima, zastarjeli vozni park i visoke stope uvoza pridonijeli su tomu.

Najveći broj prijevara s kilometražom u europskim zemljama zabilježen je u Latviji (11,1 %) i Ukrajini (9,6 %). Najveći udio oštećenih automobila bio je u Poljskoj (62,1 %) i Slovačkoj (60,5 %).