Dok je tvrtki, bit će i prodaje automobila
Prodajna brojka je dobra, a ono što nije dobro je da prodajni kolač drže velike tvrtke i rent’a’car kompanije, trostruko više od građana
Kada se gledaju samo puke brojke, onda je prodajna statistika obećavajuća. No, kada se malo zagrebe po površini, shvatimo da je sve oko nas svijet korporacija, jer tvrtke su najveći kupci novih automobila u Hrvatskoj. Obični pojedinac, građanin, tu je samo statistike radi - samo nešto malo više od 20 posto novih automobila kupuju građani, sve ostalo, većinom kupnja na lizing, otpada na tvrtke.
Kada se gledaju ukupne prodajne brojke, one su dobre, puno bolje nego u istom razdoblju prošle godine. Kako je prezentirana agencija Promocija plus, u Hrvatskoj su u prvih devet mjeseci ove godine prodana 51.782 nova putnička vozila, što je 12,1 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Samo u rujnu ih je prodano 4123, što je rast od 11,9 posto. Naime, u kolovozu ih je prodano 3296. To je bilo i očekivano za ovaj ljetni mjesec, jer su rent'a'car kompanije usporile s narudžbom novih automobila na lizing. Uostalom, za iznajmljivače automobila bitniji su kasni proljetni mjeseci, kad se uveliko pripremaju za ljetnu sezonu.
Što se tiče marki vozila, u Hrvatskoj Volkswagen grupa nema konkuranciju, slobodno možemo reći kako je "pomela" tržište. Na prvom je mjestu Škoda, koja je od 1. siječnja do kraja rujna ove godine kupcima isporučila 6970 novih vozila, što čini 13,4 posto svih prodanih novih automobila. Škoda je tom prodajnom brojkom itekako nadmašila dobar rezultat iz 2023. godine, kada je prodala 5079 automobila. Na drugom je mjestu bratski Volkswagen sa 6012 vozila i udjelom od 11,6 posto.
Renault je na trećem mjestu u pitanju marki, sa 3880 prodanih novih vozila i udjelom od 7,4 posto. No čelni ljudi Renaulta u Hrvatskoj sa sjetom gledaju u prodajne rezultate lani, kada su do 1. listopada prodali puno više vozila nego ove godine - 5086. U Toyoti pak zadovoljno trljaju ruke jer je ovogodišnji rezultat puno bolji nego lani, ove godine do listopada prodali su 3389 komada (s udjelom od 6,5 posto u ukupnoj prodaji), a lani je taj broj bio puno manji - 2150. Opel je na petom mjestu po prodaji marki sa 3328 kupaca i udjel od 6,4 posto.
Ove godine na hrvatskoj automobilističkoj prodajno sceni pojavila su se dva nova igrača, oba iz Kine - Gelly i Forthing. Gelly je kupcima isporučio 351 automobil do listopada, a Forthing 149. Za Gelly je rujan bio plodonosan jer je prodao 84 automobila.
Što se tiče modela, opet je Škoda na prvom mjestu u rujnu, i to s Octavijom, koja je pronašla put do 226 kupaca. I na ukupnom zbroju u prvih devet mjeseci ove godine Octavia vodi uvjerljivo, sa 3559 automobila. Ukupno je druga Opel Corsa sa 1896 automobila, i upravo se na tom modelu vidi omjer kupnje tvrtka - običan građanin. Iako ukupno druga, Corsa je u rujnu završila na tek 12 adresa (u kolovozu samo šest!). No zato je "eksplodirala" u lipnju, kada ih je prodano točno 600. I onda ste ju mogli vidjeti diljem jadranske obale, kao idealan automobil za turiste (rent'a'car). Što se tiče samo rujna, drugi na ljestvici je Renault Clio, prodana su 133 automobila. Treći je u rujnu VW Tiguan (131), a iznenađuje četvrtoplasirani, kod nas još uvijek relativno novi MG, čiji je model ZS 125 puta pronašao put do kupca. Ukupno je taj proizvođač u Hrvatskoj u rujnu prodao 167 vozila. I po svemu sudeći prodajne će brojke samo rasti.
Najprodavaniji automobil u Njemačkoj, Dacia Sandero, u rujnu je otišao na 117 adresa, a dobru je prodaju zabilježila i Suzuki Vitara (114), godinama omiljen automobil za obične građane.
Škoda i Volkswagen odlične su ukupne prodajne brojke ostvarili zahvaljujući izvrsnoj prodaji više modela. Tako je Škoda, uz neprijepornu Octaviju, na tržište u rujnu izišla i sa Kodiaqom (91), Kamiqom (87) i Scalom (65). S druge strane Volkswagen je uz Tiguana kupcima servirao u rujnu i T-Crossa (119 prodanih komada), Taiga (70) i Golfa (69).
Može se očekivati kako će prodaja automobila u jesenskim i zimskim mjesecima malo usporiti. Tako je bilo svake godine, pa će se vjerojatno ovakav prodajni niz nastaviti.