Kupnja polovnog auta na struju donosi probleme
Stariji električni automobili neće se moći voziti tako daleko s
jednim punjenjem kao model koji je sišao s proizvodne trake
Popularnost električnih vozila u cijelom svijetu stalno raste, što se odražava i na tržište rabljenih električnih automobila. Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku iz tvrtke carVertical, specijalizirane za podatke o automobilima, beskrupulozni prodavači mogu promijeniti kilometražu električnog automobila kako bi prikrili stvarno stanje baterije i povećali vrijednost vozila. Što bi kupci trebali uzeti u obzir pri kupnji rabljenog električnog automobila?
Skupljim električnim vozilima brže opada vrijednost, pa se kupci često odlučuju za nekoliko godina stare automobile, koji su već izgubili znatan dio svoje vrijednosti. To se posebno odnosi na vozače koji kupuju električno vozilo na leasing i žele izbjeći visoke mjesečne rate.
Tesla Model 3 najčešće je provjeravano električno vozilo na platformi carVertical (16,1 % svih provjera električnih vozila). Poznat je po niskoj stopi smanjenja vrijednosti i velikoj popularnosti na tržištu rabljenih automobila. Među modelima električnih vozila koji se najviše provjeravaju također su Model S (11,84 %), Nissan Leaf (11,83 %), Audi e-tron (9,8 %) i Volkswagen Golf (9,5 %).
Tesla dominira
- Tesla ima izuzetno dobar imidž na tržištu električnih vozila i mnogi ga vozači žele. Ti automobili nude izvrstan spoj sigurnosti i tehnologije, kao i veliki domet kada su potpuno napunjeni. Ono što je najvažnije, oni dobro zadržavaju svoju prodajnu vrijednost. Rabljeni Model 3 prilično je dobar izbor, iako ne i najjeftiniji - objašnjava Buzelis.
Proizvođači električnih vozila obično nude jamstvo za baterije od osam do deset godina, ili za 160.000 kilometara. Što je veća kilometraža električnog vozila, to stanje njegove baterije može biti lošije. Međutim, istrošenost baterije ovisi i o načinu punjenja automobila: je li se vlasnik često koristio postajama za brzo punjenje ili ga je punio polako, do 80 %, kako preporučuju proizvođači.
Visok trošak
Električna vozila s promijenjenom kilometražom ozbiljan su problem jer to otežava procjenu stvarnog stanja baterije. Prema podatcima carVerticala, 2,6 % svih električnih vozila provjerenih na platformi imalo je promijenjenu kilometražu. Još češće se mijenjala kilometraža hibridnih (4,5 %), benzinskih (5,4 %) i dizelskih (6,2 %) automobila.
Što je baterija električnog vozila istrošenija, to je kraća udaljenost koju može prijeći. Stariji električni automobil neće se moći voziti tako daleko kao model koji je upravo sišao s proizvodne trake. To je vjerojatno jedan od glavnih razloga zašto neki vozači još uvijek osjećaju strah zbog dometa i izbjegavaju kupnju električnog vozila.
Iako se mnogi kupci brinu da bi održavanje električnog vozila moglo biti skupo, to nije posve točno. Električna vozila obično su jednostavnije konstrukcije od automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem i imaju manje pokretnih dijelova.
Međutim, ako električno vozilo sudjeluje u ozbiljnoj prometnoj nesreći, popravci bi mogli stajati tisuće eura. Među svim automobilima provjerenim na carVerticalu električna su vozila imala najveći prosječni trošak štete – 7023 eura. Prosječni trošak štete za hibridne (6793 eura), benzinske (5957 eura) i dizelske (4256 eura) automobile bio je niži.