epa11484394 A car hauler transports seven new Tesla Model 3 automobiles on a freeway in Palo Alto, California, USA, 17 July 2024. EPA/JOHN G. MABANGLO
EPA
17.9.2024., 08:30
CARVERTICAL - KAKO IZBJEĆI PRIJEVARU

Kupnja polovnog auta na struju donosi probleme

Stariji električni automobili neće se moći voziti tako daleko s

jednim punjenjem kao model koji je sišao s proizvodne trake

Popularnost električnih vozila u cijelom svijetu stalno raste, što se odražava i na tržište rabljenih električnih automobila. Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku iz tvrtke carVertical, specijalizirane za podatke o automobilima, beskrupulozni prodavači mogu promijeniti kilometražu električnog automobila kako bi prikrili stvarno stanje baterije i povećali vrijednost vozila. Što bi kupci trebali uzeti u obzir pri kupnji rabljenog električnog automobila?

Nissan Leaf
PROMO

Skupljim električnim vozilima brže opada vrijednost, pa se kupci često odlučuju za nekoliko godina stare automobile, koji su već izgubili znatan dio svoje vrijednosti. To se posebno odnosi na vozače koji kupuju električno vozilo na leasing i žele izbjeći visoke mjesečne rate.

Tesla Model 3 najčešće je provjeravano električno vozilo na platformi carVertical (16,1 % svih provjera električnih vozila). Poznat je po niskoj stopi smanjenja vrijednosti i velikoj popularnosti na tržištu rabljenih automobila. Među modelima električnih vozila koji se najviše provjeravaju također su Model S (11,84 %), Nissan Leaf (11,83 %), Audi e-tron (9,8 %) i Volkswagen Golf (9,5 %).

Tesla model
PROMO

Tesla dominira

- Tesla ima izuzetno dobar imidž na tržištu električnih vozila i mnogi ga vozači žele. Ti automobili nude izvrstan spoj sigurnosti i tehnologije, kao i veliki domet kada su potpuno napunjeni. Ono što je najvažnije, oni dobro zadržavaju svoju prodajnu vrijednost. Rabljeni Model 3 prilično je dobar izbor, iako ne i najjeftiniji - objašnjava Buzelis.

epa10578826 A worker assembles an engine at the engine assembly at the Bayerische Motoren Werke AG (BMW) AG Group factory in Steyr, Austria, 18 April 2023. BMW plans to produce more than 600,000 electric motors by 2025 and invests one billion euro by 2030 in a new plant for electric motors at the factory in Steyr. EPA/CHRISTIAN BRUNA
EPA

Proizvođači električnih vozila obično nude jamstvo za baterije od osam do deset godina, ili za 160.000 kilometara. Što je veća kilometraža električnog vozila, to stanje njegove baterije može biti lošije. Međutim, istrošenost baterije ovisi i o načinu punjenja automobila: je li se vlasnik često koristio postajama za brzo punjenje ili ga je punio polako, do 80 %, kako preporučuju proizvođači.

MANJE SUDARA

U usporedbi s drugim vozilima, električna vozila rjeđe sudjeluju u prometnim nesrećama. Ako je 45 % hibridnih, 49,1 % benzinskih i 46 % dizelskih automobila bilo oštećeno bar jednom, udio oštećenih električnih vozila na carVerticalu bio je samo 35,4 %. Prema Buzelisu, to je zbog relativno male raširenosti električnih vozila - ona još nisu baš popularna u većini zemalja, a njihova prosječna dob je znatno niža. Ne treba zanemariti ni činjenicu da se električna vozila sporije voze od klasičnih vozila.

Visok trošak

Električna vozila s promijenjenom kilometražom ozbiljan su problem jer to otežava procjenu stvarnog stanja baterije. Prema podatcima carVerticala, 2,6 % svih električnih vozila provjerenih na platformi imalo je promijenjenu kilometražu. Još češće se mijenjala kilometraža hibridnih (4,5 %), benzinskih (5,4 %) i dizelskih (6,2 %) automobila.

OSIJEK, 08. 10. 2020, Renault Zoe, elektricni automobil. Test, Auto Glas, E-punionica....snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Što je baterija električnog vozila istrošenija, to je kraća udaljenost koju može prijeći. Stariji električni automobil neće se moći voziti tako daleko kao model koji je upravo sišao s proizvodne trake. To je vjerojatno jedan od glavnih razloga zašto neki vozači još uvijek osjećaju strah zbog dometa i izbjegavaju kupnju električnog vozila.
Iako se mnogi kupci brinu da bi održavanje električnog vozila moglo biti skupo, to nije posve točno. Električna vozila obično su jednostavnije konstrukcije od automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem i imaju manje pokretnih dijelova.
Međutim, ako električno vozilo sudjeluje u ozbiljnoj prometnoj nesreći, popravci bi mogli stajati tisuće eura. Među svim automobilima provjerenim na carVerticalu električna su vozila imala najveći prosječni trošak štete – 7023 eura. Prosječni trošak štete za hibridne (6793 eura), benzinske (5957 eura) i dizelske (4256 eura) automobile bio je niži.

Dacia Spring
PROMO
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC, (BR N293)/Hightechsilber/Interior: Electric Art/Der neue Mercedes-Benz EQC - der erste Mercedes-Benz der Produkt- und Technologiemarke EQ. Mit seinem nahtlosen klaren Design ist der EQC ein Vorreiter einer avantgardistischen Elektro-Ästhetik mit wegweisenden Designdetails und markentypischen Farbakzenten außen wie innen./Der EQC erhält das wegweisende Multimediasystem MBUX - Mercedes-Benz User Experience, ergänzt um zahlreiche EQ spezifische Inhalte wie beispielsweise die Anzeige von Reichweite, Ladezustand und Energiefluss. EQ optimierte Navigation, Fahrprogramme, Ladestrom und Abfahrtszeit lassen sich ebenfalls über MBUX bedienen und einstellen.;Stromverbrauch kombiniert: 22,2 kWh/100 km; CO2 Emissionen kombiniert: 0 g/km, Angaben vorläufig*Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC, (BR N293)/hightech silver/Interior: Electric Art/The new Mercedes-Benz EQC - the first Mercedes-Benz under the product and technology brand EQ. With its seamless, clear design, the EQC is a pioneer for an avant-garde electric look with trailblazing design details and colour highlights typical of the brand both inside and out./The EQC features the innovative multimedia system MBUX - Mercedes-Benz User Experience - which has numerous EQ-specific functions such as the display of range, charge status and energy flow. EQ-optimised navigation, driving modes, charging current and departure time can also be controlled and set via MBUX.;combined power consumption: 22.2 kWh/100 km; combined CO2 emissions: 0 g/km, provisional figures*
DAIMLER AG