Captur prezentacija
Ustupljena fotografija
10.9.2024., 08:06
Renault

Osvježeni Captur stigao na hrvatske prometnice

Najveća je promjena na prednjem dijelu, koji je potpuno drukčiji od prethodnika. Dvije su glavne promjene - u dizajnu i tehnologiji

I službeno je počela prodaja popularnog gradskog crossovera B-segmenta u Hrvatskoj, osvježenog Renault Captura, a u povodu toga nacionalna prezentacija održana je u pitoresknom Kutjevu. Kako je druga generacija Captura stigla 2019. godine, bila je nužna njegova nadogradnja, i sada je stigla i - opako izgleda.

Kada je na tržište stigla prva generacija 2013. godine, Captur je u konkurenciji na B-segmentu imao samo dva, tri konkurenta, a danas, u 2024. godini na tržištu ih je više od 30. Od nastanka Captur je ostavio dobar dojam kod kupaca, što svjedoči prodanih više od dva milijuna primjeraka. Kako bi mogao nastaviti s ovim prodajnim brojkama, Captur je redizajniran uz dvije glavne promjene - u dizajnu i tehnologiji.

Captur prezentacija
Ustupljena fotografija

Najbolje viđenje promjena na vanjskom dizajnu je kada parkirate drugu generaciju Captura iz 2019. i ovu najnoviju - redizajniranu. Što se tiče dizajna, najveće promjene su na prednjem dijelu, koji izgleda puno modernije. Slobodno možemo reći kako ni jedan dio nije isti kao na prethodniku. Tu je sada mišićava i agresivnija prednja maska, optimizirana optika prednjih svjetala, od kojih su dnevna svjetla u obliku strijele na također redizajniranom braniku. Tu je i spojler polusjajne sive boje (prema uzoru na F1) i redizajnirani amblem marke Renault. Kupci imaju izbor od 14 kombinacija boja.

Manje promjene su na stražnjem kraju. To je tamni kromirani amblem, nova stražnja svjetla s kristalnim učinkom, oznake esprit Alpine na prednjim blatobranima i ekskluzivni 19-inčni aluminijski naplatci Elixir, koji se ističu odvažnim i sportskim izgledom. Inače, ovisno o odabranoj inačici, naplatci su između 17 i 19 inča.

Captur prezentacija
Ustupljena fotografija

Obnovljeni Captur zadržao je provjerenu CMF-B platformu, naprijed je MacPherson ovjes, a natrag ugrađena polukruta osovina. Promijenjena je geometrija ovjesa, karakteristike amortizera i kalibracija upravljačkog sustava, a sve s ciljem unapređenja iskustva vožnje. Najsnažnije inačice imaju potpuno nove amortizere.

PROSTORA KAO U PRETHODNOM MODELU

Prostor u unutrašnjosti prilagođava se vašim potrebama zahvaljujući domišljatoj stražnjoj klupi koja se pomiče za 16 cm te osigurava do 22 cm prostora za noge. Jednako tako, taj prostor možete smanjiti kada vam je potrebno više mjesta za stvari. Prtljažnik obujma do 616 litara iznimno je praktičan zahvaljujući modularnim svojstvima. Preklopite stražnje sjedalo u tren oka i osigurajte maksimalni obujam
prtljažnika do čak 1596 litara, što je savršeno praktičano za prijevoz dugih predmeta. Što se tiče materijala, istina je da ima tvrde plastike koja djeluje jeftino, no to kompenziraju gornji dijelovi armaturne ploče ugodniji na dodir. U izradi unutrašnjosti Captura korišteni su reciklirani materijali umjesto kroma i kože, što bi također moglo privući ekološki osviještene kupce.

U unutrašnjosti se vide blage promjene, s urbanijim "štihom". Kada se sjedne za upravljač, odmah se primjećuje novi 10,25-inčni digitalni zaslon, kao i nešto veći 10,4-inčni ekran osjetljiv na dodir, a koji je namijenjen OpenR infotainment sustavu. Ovaj sistem koristi Googleov Android Automotive 12 softver, a putnici mogu puniti svoje uređaje preko dva ili četiri USB-C ulaza. Za malu dozu glamuroznosti tu je ambijentalno osvjetljenje koje se prilagođava po danu i noći. I audiofili će doći na svoje zahvaljujući Harman Kardon ozvučenju s devet zvučnika.
Što se tiče motorizacije, ona je i dalje bogata. Starta se s trocilindričnim 1,0-litrenim benzinskim motorom s turbopunjačem koji razvija 90 KS, a iznad njega je verzija s instalacijom za plin i istim motorom koji ima 100 KS. U ponudi su i 1,3-litreni mild-hibridi koji razvijaju 140 i 160 KS. Razlika je što slabiji dolazi s ručnim, a snažniji s automatskim mjenjačem. Najštedljivija je verzija E-Tech hibrid s 1,6-litrenim benzincem i snagom sustava od 145 KS. Inače, ovjes je na redizajniranom Capturu fino dorađen kao i upravljački mehanizam, pa je iskustvo vožnje sada još bolje i agilnije, a potrošnja i dalje oko pet litara, što je sjajno.

Captur prezentacija
Ustupljena fotografija

E-Tech hibrid može kombinirati snagu SUS i električnog motora na 14 različitih načina te tako povećati energetsku učinkovitost. Automobil se automatski pokreće u 100 posto električnom modu rada te omogućava obavljanje 80 posto gradske vožnje na potpuno električni pogon, a time se tijekom gradske vožnje štedi do 40 posto goriva u usporedbi s benzinskom verzijom. Naravno da o ovim brojkama ovisi i koliki vam je pritisak na papučicu gasa. Sve inačice redizajniranog Captura imaju isključivo prednji pogon, međutim, uz Multi-Sense modove vožnje pod nazivom Eco, Sport, Comfort i MySense, Renault je dodao i Extended Grip mod namijenjen za snijeg, odnosno sve terene.

IZBOR - ŠEST BOJA KAROSERIJE

Kupci će moći birati između šest boja karoserije - biserno bijela, oyster siva, zvjezdano crna, gunmetal siva, željezno plava i plameno crvena. Opcijska dvobojna shema boja popularna je kod kupaca, koji mogu odabrati Highland Grey sivu, Starry Black crnu ili Perle Beige bež za krov i retrovizore. Novi Renault Captur dostupan je u izboru od 14 šarenih konfiguracija. Podižući personalizaciju još dalje, dodatni paket vanjskih boja uključuje retrovizore u Highland Grey siva ili Perle Beige bež (Crna visokog sjaja je standardna), s prednjim i stražnjim zaštitnim pločama i bočnim letvicama u Highland Grey sivoj, Perle Beige bež ili High Gloss Black crnoj.

Cijene startaju sa 21.340 eura za početni model, a jamstvo iznosi osam godina ako automobil nabavljate preko Renault financiranja.