Osvježeni Captur stigao na hrvatske prometnice
Najveća je promjena na prednjem dijelu, koji je potpuno drukčiji od prethodnika. Dvije su glavne promjene - u dizajnu i tehnologiji
I službeno je počela prodaja popularnog gradskog crossovera B-segmenta u Hrvatskoj, osvježenog Renault Captura, a u povodu toga nacionalna prezentacija održana je u pitoresknom Kutjevu. Kako je druga generacija Captura stigla 2019. godine, bila je nužna njegova nadogradnja, i sada je stigla i - opako izgleda.
Kada je na tržište stigla prva generacija 2013. godine, Captur je u konkurenciji na B-segmentu imao samo dva, tri konkurenta, a danas, u 2024. godini na tržištu ih je više od 30. Od nastanka Captur je ostavio dobar dojam kod kupaca, što svjedoči prodanih više od dva milijuna primjeraka. Kako bi mogao nastaviti s ovim prodajnim brojkama, Captur je redizajniran uz dvije glavne promjene - u dizajnu i tehnologiji.
Najbolje viđenje promjena na vanjskom dizajnu je kada parkirate drugu generaciju Captura iz 2019. i ovu najnoviju - redizajniranu. Što se tiče dizajna, najveće promjene su na prednjem dijelu, koji izgleda puno modernije. Slobodno možemo reći kako ni jedan dio nije isti kao na prethodniku. Tu je sada mišićava i agresivnija prednja maska, optimizirana optika prednjih svjetala, od kojih su dnevna svjetla u obliku strijele na također redizajniranom braniku. Tu je i spojler polusjajne sive boje (prema uzoru na F1) i redizajnirani amblem marke Renault. Kupci imaju izbor od 14 kombinacija boja.
Manje promjene su na stražnjem kraju. To je tamni kromirani amblem, nova stražnja svjetla s kristalnim učinkom, oznake esprit Alpine na prednjim blatobranima i ekskluzivni 19-inčni aluminijski naplatci Elixir, koji se ističu odvažnim i sportskim izgledom. Inače, ovisno o odabranoj inačici, naplatci su između 17 i 19 inča.
Obnovljeni Captur zadržao je provjerenu CMF-B platformu, naprijed je MacPherson ovjes, a natrag ugrađena polukruta osovina. Promijenjena je geometrija ovjesa, karakteristike amortizera i kalibracija upravljačkog sustava, a sve s ciljem unapređenja iskustva vožnje. Najsnažnije inačice imaju potpuno nove amortizere.
U unutrašnjosti se vide blage promjene, s urbanijim "štihom". Kada se sjedne za upravljač, odmah se primjećuje novi 10,25-inčni digitalni zaslon, kao i nešto veći 10,4-inčni ekran osjetljiv na dodir, a koji je namijenjen OpenR infotainment sustavu. Ovaj sistem koristi Googleov Android Automotive 12 softver, a putnici mogu puniti svoje uređaje preko dva ili četiri USB-C ulaza. Za malu dozu glamuroznosti tu je ambijentalno osvjetljenje koje se prilagođava po danu i noći. I audiofili će doći na svoje zahvaljujući Harman Kardon ozvučenju s devet zvučnika.
Što se tiče motorizacije, ona je i dalje bogata. Starta se s trocilindričnim 1,0-litrenim benzinskim motorom s turbopunjačem koji razvija 90 KS, a iznad njega je verzija s instalacijom za plin i istim motorom koji ima 100 KS. U ponudi su i 1,3-litreni mild-hibridi koji razvijaju 140 i 160 KS. Razlika je što slabiji dolazi s ručnim, a snažniji s automatskim mjenjačem. Najštedljivija je verzija E-Tech hibrid s 1,6-litrenim benzincem i snagom sustava od 145 KS. Inače, ovjes je na redizajniranom Capturu fino dorađen kao i upravljački mehanizam, pa je iskustvo vožnje sada još bolje i agilnije, a potrošnja i dalje oko pet litara, što je sjajno.
E-Tech hibrid može kombinirati snagu SUS i električnog motora na 14 različitih načina te tako povećati energetsku učinkovitost. Automobil se automatski pokreće u 100 posto električnom modu rada te omogućava obavljanje 80 posto gradske vožnje na potpuno električni pogon, a time se tijekom gradske vožnje štedi do 40 posto goriva u usporedbi s benzinskom verzijom. Naravno da o ovim brojkama ovisi i koliki vam je pritisak na papučicu gasa. Sve inačice redizajniranog Captura imaju isključivo prednji pogon, međutim, uz Multi-Sense modove vožnje pod nazivom Eco, Sport, Comfort i MySense, Renault je dodao i Extended Grip mod namijenjen za snijeg, odnosno sve terene.
Cijene startaju sa 21.340 eura za početni model, a jamstvo iznosi osam godina ako automobil nabavljate preko Renault financiranja.