Urbani Clio spreman je za sve moguće izazove
Iako ga nismo štedjeli, potrošnja na sedmodnevnom testu bila je 5,6 litara. Riječ je o udobnom i snažnom gradskom automobilu
Već na prvi pogled definitivno mami osmijeh na lice, jarko plavom Iron bojom i prepoznatljivom vanjštinom. Radi se o Cliju, Renaultovu bestseleru koji smo iskušali u najjačoj varijanti i sedam ga dana nismo štedjeli. Riječ je o modelu Renault Clio 1.6 E-Tech Esprit Alpine, koji troši poput štedljivog dizelaša.
Clio je dizajniran kako bi vozačima olakšao život u gradu. Glavne prednosti su udoban prostor za putnike na stražnjem sjedalu bez obzira na njihovu visinu i modularni kapacitet prtljažnika. Što se tiče dimenzija, testni hibridni Clio dug je 4083, visok 1440 i širok 1798 centimetara. Sportski pedigre vidljiv je u svakom detalju inačice Esprit Alpine, pri čemu se posebno ističe prepoznatljivi prednji spojler mat sive boje Schiste, nadahnut Formulom 1. Inačica Esprit Alpine ima 17-inčne naplatke "La flèche" s ugraviranim natpisom Alpine i posebni središnji poklopac koji ističe njezin sportski karakter.
Plavo čudo
Kada smo ga preuzeli, napomenuli su nam kako je riječ o štedljivom sportašu, a u to smo se uistinu uvjerili nakon testa, u kojem smo odvezli više od 1000 kilometara u svim uvjetima vožnje - na autocesti, Podravskoj magistrali i po gradu. Potrošnja je na kraju bila 5,6 litara, i to unatoč tome što ovo "plavo čudo" nismo ni malo štedjeli. Kada bismo govorili samo o gradu, potrošnja bi zbog hibridnog sustava i pokretanja u električnom načinu rada definitivno bila ispod pet litara.
Clio nije namijenjen prijevozu velikog tereta, to je gradski automobil, no obaranjem stražnjih sjedala bez problema smo u unutrašnjost ubacili zapakiranu policu visoku 220 cm. Palac gore! Inače, što se tiče prostora, prtljažnik je, zbog baterije, 301 litru, a obaranjem stražnjih sjedala prostor raste do 979 litara.
Nakon tihog paljenja motora Clio Esprit Alpine pokreće se u električnom modu. Naime, pogonski sklop testnog vozila atmosferski je benzinski motora obujma 1,6 litre koji razvija maksimalnu snagu od 70 kW, odnosno 93 KS, a koji je uparen s elektromotorom snage 36 kW, odnosno 49 KS. Tu je i starter-generator od 15 kW, pa je ukupna snaga sustava 105 kW, ili 143 KS. Ugrađena baterija pak ima kapacitet 1,2 kWh, i sve to s MultiMode automatskim mjenjačem.
Štedljivac
Električni način rada omogućuje vam da u gradskoj vožnji, ovisno o tome koliko pritišćete papučicu gasa, uštedite do 40 % goriva. Baterija vozila puni se pak tijekom usporavanja i kočenja.
Maksimalna brzina mu je nešto iznad 170 km/h, nismo ju pokušali postići. Ono što je bitno, odlično reagira kada trebamo brzo, na siguran način, obići sporije vozilo ispred sebe.
Bazna benzinska verzija sa 65 KS stoji od 16.990 eura (TCe s 90 KS 18.190 eura), dizelska 1,5 dCi sa 100 KS od 20.590 eura, a slabije opremljeni hibrid stoji 26.990 eura. Testni primjerak 1.6 E-Tech Esprit Alpine do registracije, sa svom silom dodatne opreme, stoji 28.640 eura.