Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ
20.8.2024., 07:00
Autoglas

Prostrani hibrid koji se ne boji konkurencije

Prokušani motor iz Renalt-Nissanove alijanse pokazao se punim pogotkom. Kombinacija je benzinskog pogona i dvaju elektromotora

Dug je poput karavana, prostranost mu je kao u monovolumena, a ima i odlike SUV-a. Sve to upakirano je u Dacia Jogger. Najpopularnija kod kupaca, uključujući i one iz Hrvatske, plinska je inačica, a nama je na sedmodnevni test došao Jogger Extreme Hybrid 140, prvi model Dacie koji ima hibridnu tehnologiju i koji time pridonosi elektrifikaciji modela Dacie.

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Što se tiče dimenzija, testni hibridni Jogger dug je 4547 mm, širok 1784 mm, visina mu je od 1674 do 1691 mm s krovnim nosačima, a međuosovinski razmak 2897 mm. Na vanjštini se primjećuje da je Jogger nasljednik Sandero Stepwaya, od kojeg je dulji 45 centimetara, širi jedan i viši 17 centimetara, a međuosovinski razmak veći je 30 centimetara.

Moramo priznati kako nas je iznenadila hibridna kvaliteta Joggera, no tome se ne treba čuditi jer taj motor već ima iskustva, i milijune prijeđenih kilometara, u modelima iz Renault-Nissanove alijanse.

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Tišina

U većini gradske vožnje, gdje brzina ne prelazi 50 km/h, Jogger Extreme Hybrid vozi se u električnom načinu rada, pa je ušteda na potrošnji goriva do 40 posto. Konkretno, hibridna tehnologija Dacie kombinacija je benzinskog motora i dvaju elektromotora, koji su savršeno usklađeni za povećanje dometa vožnje i maksimalnu moguću učinkovitost rada. Na sedmodnevnom testu prosječna potrošnja bila je debelo ispod šest litara, a nismo nimalo štedili ovaj automobil.

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

S pokretanjem vozila prepustit ćete se potpunoj tišini - Jogger HYBRID 140 pokretat će 100 % električni pogon, koji će biti aktivan prvih nekoliko kilometara kako bi vam omogućio dinamičnije ubrzanje. Vozilo će se automatski prebaciti na benzinski motor nakon nekoliko kilometara ili prije ako je potrebno. Što je noga laganija, EV vožnja je duža, i potrošnja manja.

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Obnova energije

Što se tiče prtljačnog prostora, on je 160 litara (ako je podignut i treći red sjedala), a ako je treći red sjedala spušten, taj se prostor povećava na 565 litara. Spuštanjem drugog reda sjedala prostor postaje još veći - 1819 litara. Imate policu dulju od dva metra - nema problema, sve stane!

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Testni model opremljen je automatskim mjenjačem, koji omogućava mijenjanje brzine glatko i u pravom trenutku, ovisno o vašem stilu vožnje. S iskustvom ćete vrlo brzo pronaći optimalnu ravnotežu između električne vožnje i vožnje s motorom s unutarnjim izgaranjem. Hibridna vožnja Jogger Extreme Hybrida omogućava povrat velikog dijela kinetičke energije, koju vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem inače gubi prilikom kočenja. Standardni način vožnje, "D mode", omogućuje kočenje kao kod vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, a način vožnje "B mode" idealan je za istraživanje grada ili odmor u planinama, jer obnavlja energiju tijekom kočenja ili usporavanja, što vam omogućuje duže uživanje u prednostima hibrida.

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ

Cijena hibridnog Joggera, s uistinu izdašnim paketom opreme Extreme, iznosi 29.500 eura, što je definitivno najjeftiniji hibrid na tržištu.

Osijek, 05. 08. 2024, Lijeva obala kod Katakombi, Dacia Jogger Hybrid, test, Auto Glas.snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ